Ugrás a fő tartalomra

Mozgó csavar

 Igazán bosszantó tud lenni, amikor... És most jövök rá, hogy azt sem tudom milyen fedőnév alatt fut most az az anya, ami egy kalitkában lötyögve (csúsztatva) állítható egy nútban.


Na, de mindegy, legalább tudom, hogy néz ki, venni meg nem szoktam, bár más sem és ez szokott a bosszantó lenni. Szükség lenne rá, de behegesztenek egy fix anyát, vagy olyannal is találkoztam már, hogy összecsavarozták az elemeket, majd összehegesztették a profilt, az anya meg bent forgott. Szedd szét ha bírod. Pedig


ennyi az anyag, ami kell hozzá. Mivel általában rejtett helyen van, szépnek nem kell lenni, csak jónak, de a szépség is megoldható, ha mocsokul ráérünk.


Sajnos pluszban vágni kell még egy akkora laposvasat, ami olyan méretű, mint a szükséges fészek. A lemezterítéknek és a laposvasnak is a közepébe kell fúrni egy lyukat, majd összecsavarozni.


Satu befog, lever!


Satu befog, lever 2!


Satu befog, szétver!


Nút reszel! (a kép illusztráció)


Na, valami ilyesmi, a csúszka anya ami bele való, az nem ez, hanem az első képen látható és 8mm az útja a kalitkában.

Míg ezt leírtam, annyi idő alatt el is lehet készíteni. Tudom, hogy a vén rókák csak mosolyognak ezen, de vannak itt még kölyök Vuk-kok.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.