Ugrás a fő tartalomra

Merre Benz?

 Itt az ideje egy kis összesítésnek, ezért megteszem. Érkezett ide egy halom vas, meg szemét, amire azt mondták, hogy egy Mercedes 170V 1937-ből. Én is úgy születtem, hogy hittem az emberekben és az embereknek, de ezt már szépen, lassan kezdem kinőni. Tehát kétkedve fogadtam az autó típusáról szóló kijelentést, azt meg pláne nem akartam elhinni, hogy azért vettek két autót, hogy végül egy se legyen, ugyanis ez történt.


Szóval ez itt a képen egy karosszéria.


Nem nézett ki jól, de a látszat csal, még arra sem volt jó, amire hitték. Javítsam ki? Mit? Szétvágni, foltozgatni több idő, mint újat gyártani. 

A sárvédők is igényes karbantartásról árulkodtak, csak kicsit hazudósak.

Végül, azért maradt az aljában egy kis eredeti, csak az íze kedvéért.

Az orr is több sebből vérzett. Természetesen az alja ennek sem volt használható.

Ami a legnagyobb baj az ilyen munkáknál, hogy nincs honnét méretet venni, úgy kell kitalálni, hogyan jöhetnek össze a dolgok.

Bár csak egy fél pillanat telt el addig, míg a szemeteket lejjebb engedtétek az oldalon, a munka ettől jóval tovább tartott, hogy ezt a képet megszemlélhessétek. 

Egy általam kreált méretezésű (a rozsdanyomokból) küszöbre illesztettem a különböző autókról származó, szintén általam felújított fakeretes ajtókat. Ja, és elől ott a nemrég még aljatlan, most már aljas orr. 

Csendélet köszörűvel, a művész pihen

Ebben a csomagtartóban is nehéz lenne bármit szállítani

Itt sem volt egyszerű kitalálnom, hogy mi megy hova, miért, minek és amúgy is.

Ilyenkor már a finisben érzi magát az ember. Tenném felfelé a helyére, hagy lássam végre, hogy mit alkottam, de nem! Holnap VW T2  kárpitozás, vagy valami olyasmi... 




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.