Ugrás a fő tartalomra

Na, mi kulás?

Na, mit hozott a Mikulás? Én kifordítottam a bakancsom, de csak fa forgács hullott belőle. Ezért kellett megtámadnom a gyerekeket, hogy egy kis csokoládéhoz jussak, mert azt szeretem. Megpróbáltak védekezni, de a hihetetlen küzdősportbéli jártasságom ellen nem tehettek semmit az ovisok, az óvónő meg nem ért utol, mert ő meg kihívásokkal küzd testsúly terén.

Ennyit a fikcióról. Természetesen volt nálam a Miku... behorpadt a sárvédője, de megoldottuk.

A műhelyi folyamatokról nem tudom mit írjak, így a huszadik Karmann után. Január tizedikére kellene kész lennie, de folyamatosan újabb, és újabb, más feladatok kerülnek terítékre. Van még Tatra, meg egy másik Karmann, amik sírnak értem. Persze ennek a tébolygásnak vannak hátrányai. Sokszor már azt sem tudom hol tartottam azzal, amit otthagytam a másik kedvéért. A múltkor is balhé volt, amikor Tatrámnak szólítottam a Karmannt. Alig bírtam megmagyarázni, hogy félrehallotta, mert drágámat mondtam.

Beépítésre kerültek a régóta ide-oda rakosgatott, más által gyártott elemek is. Így sajnos a toldásba is toldani kellett, de ennél az autónál már ez nem ront az általános színvonalon, aminek a lehetőségek szabtak határt.

Az orról leolvasztottam egy fél kiló ónt. Alatta ott volt a már jól megszokott lyuk, ami az ellenkező oldalról keletkezett.

Az ajtó durván elrohadt. Ennek az idő elteltén kívül egy csúnya javítás volt az oka. A kolléga nem sokat foglalkozott a felületvédelemmel, de miért is tette volna. Megkapta a pénzt érte? - Gondolom. - Neki kellett kijavítani a rossz munkát? - Nem.

Akkor meg minek törni magunkat. Be kell kalibrálni a cég létezését a várható reklamációk idejéig, és kész a tiszta haszon.

Ez az ajtóborítás. A kép alsó részén a felsőrész látható, ami gyárilag rohad, de a zár felőli oldal már a lakatosok számlájára írható.

A borítás alsó felét sem én gyártottam, de én voltam a marha, aki egy kis igazítás után beépítette. Sajnos ilyenkor már nehéz jól megcsinálni, mert a pótláskor egy domborított lemezből kell kiindulni, ugyanis csak abból lehet kellően merev alkatrészt készíteni, ez meg nem lett az. Így ott horpad be - felperemezés után - ahol az oldalsó merevítő hajtások kifutnak a síkba. Na, és hol van ez a pont? A belső átkötő elem alatt. Meg lehet ütni isten igazából? - Nem.

Fúrtam egy lyukat rá, hogy azon keresztül megüthessem a fát. Egyik borításnál bejött, a másiknál nem. Az súlyosabb eset. Oda készítettem egy speckó' eszközt, azzal tudtam nagyjából kiegyengetni, de erről nem közölhetek képet, mert az amerikai hivatalnokok már bejelentkeztek érte, és az ő ajánlatukat nem egészséges elutasítani.

2013. december 10. 19:16

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.