Ugrás a fő tartalomra

Hol van már a karácsony?

Kisült a térdkalácsom. Beletérdeltem valami kellemetlenül meleg dologba, de ezen nem lehet csodálkozni, mert a műhely veszélyes üzem, és többet térdepelek, mint a templomban szokás. Egyszer ha gazdag leszek, akkor a kaszni jön majd hozzám, és nem én megyek hozzá, vagyis lesz majd egy olyan emelőm, meg fordítóm, ami oda mozgatja a munkálandó felületet ahol én vagyok. Addig is viszont marad a térdelés, fekvés, kúszás, mászás, szentségelés. Mondjuk az utóbbi az akkor is megvan, ha éppen a munkapadnál állok. A múltkor kellemesen könyökölgettem hegesztés közben, amikor a kabátom ujján legurult az olvadt hegesztőfém, és a pulóverom beleolvadt a könyökömbe. Persze nem fájt volna annyira, ha nem fogyott volna ki a készletem a tűzálló felsőkből, így viszont egy remekbe szabott műanyagszálas textilipari termék volt rajtam, ami valószínűleg ásványvizes palack volt előző életében. Egy hétig vártam, hogy majd elmúlik a kellemetlen szúrás a sebesülésemnél, de aztán kicsavartam a kezem - mert az ember könyöke alapjáraton másfelé tekint - így vettem észre, hogy egy darab műanyag sült a bőrömbe, és nem var vár a gyógyulásra.

Na, de félre a horrort! Lássuk a medvét, vagy mit.

Mostanság is dolgozok, csak nem látszik, legalábbis egyes negatív személyek ezt állítják. Valami két hónapot emlegetnek kezdés óta, és igazuk is van, csak két dolgot hagytak figyelmen kívül: mást is csinálok, és szarból építkezek.

Ide szúrhatnám még harmadiknak azt is, hogy milyen felszereltséggel, de sokan így sem hiszik el, hogy 5, darab kalapáccsal, 2 kézi köszörűvel, egy ótvaras hegesztőgéppel (ami nem viszi azt a fajta vékony huzalt amit kellene) meg pár egyébbel, valamit is lehet csinálni. Szerintük van egy varázsceruzám, vagy egy iparvállalatom, ami a háttérben előállítja a kérdéses elemeket, én meg hintem itt a port a szemekbe, hogy "na, tesókám, ne szarjál be, a sufniban is megtudod oldani, ha nagyon kell."

Akkor most egy kis ízelítő a barlangi ember technológiájából, ahogy a pattintott kő fejű kalapácsával doblemezt kalapált az autójának kereke köré.

Nem akartam annyira szépet, mert már így is szét akarják rúgni a valagam a sok henyélésért, így a gyorsat választottam.

Tehát ennyi. Így kell ezt csinálni. Jó éjszakát!

Tessék? Nem tudni hogyan készülni dob? Pedig mutattam. Egy darab lemez. Kicsit megdomborítom, egy fába csiszolt gödörben (beleütöm a lemezt gumikalapáccsal. Beirdalom a lemezt. Kiveszem belőle a szálkát... ja ez már a szakácskönyvem.

Szóval behasogatom a lemezt. A térdemen meghajtogatom nagyjából. Felillesztem a helyére. Szemre beállítom, hogy jól fusson. Gumikalapáccsal összeillesztem, majd le pontozgatom hegesztővel a formát. Leveszem. Kihasogatom belőle a felesleget, majd a lemezt szintbe kalapálgatva, készre hegesztem. Simára csiszolva visszaépítem, majd a helyén finomítok a felületen. Ízlés szerint fűszerezve, melegen tálalhatjuk.

Aki meg húzza a száját, hogy milyen barkácsmunka, az vegyen a boltban készterméket, vagy préselje ki otthon. Esetleg három millió, négyszáztizenkétezer, huszonhárom ütéssel domborítson egy szép flekket. Az biztosan sokkal szebb lesz (itt különösen nagyon fontos a szépség) nem is fog elrohadni a hegesztésnél. (Mert ugye ez elfog, hiszen ennél a szintbe hegesztett varratot nem lehet lekezelni megfelelően... mondták a "negatívok")

Tehát ez volt Jamie 30 perces doblemeze. (a főzős műsor után szabadon, és kicsivel több időt igénylően.)

2013. december 23. 18:45

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.