Ugrás a fő tartalomra

Furcsaságok léte

Vannak megmagyarázhatatlan dolgok. Itt van például az, hogy miért a legpofátlanabb, leghazugabb emberek jutnak a politikai ranglétrán gyorsan fel... Ja, bocs, visszaolvastam, a válasz benne van a kérdésben, úgyhogy ennek a talánynak a megfejtése kipipálva.

Viszont itt van ez a Karmann ajtóhézag. Ez a kis pipamocsok olyan cifra átváltozásokra képes, hogy már annyit elmélkedtem rajta, mint Maris néni a budizáron.

Hogy van az, hogy lakatoláskor egy pontosan (vagy majdnem) 5 milliméteres ajtóhézaggal rendelkező karosszériát adok át a festőnek - beállított zárakkal, hogy abban az állapotban kell összegittelni - majd egy becsukhatatlan, helyretehetetlen, síkokban, ívekben nem egyező valamit kapunk vissza. Vagy szűk, vagy tág (bár ez utóbbi mostanáig nem fordult elő), de sohasem passzol, csak majdnem. Még egyszer sem volt olyan, hogy csak úgy feltesszük, állítunk rajta, és kész. A múltkor még csavarnom is kellett az ajtón, pedig az fényezés után már kissé kockázatos.

Szóval visszajött az osztrák autója egy ismeretlen festőművésztől, akinek a megbízott mester passzolta le a karosszériát befejezésre. Ma tettük volna rá fel az ajtókat, de csodát láttunk, mert valahogy megnőttek a hézagok, de olyan mértékben, hogy a zárnyelv nem találkozott a helyével.

Úgy mint az alábbi képen.

Viszont ez nem fényezett kaszni. Ez az alap, amiből nagyon rossz esetben kiindulok. A mostani lakatolni való is ilyen.

Ez az első lépés. A félig kész küszöb fölé felakasztom a zsanérok középhelyzetében az ajtót, és leellenőrzöm az A oszlop, és az ajtó közötti hézagot, párhuzamosságot. Ha ez rendben van, akkor ugyanezt végrehajtom a küszöb, és az ajtó alja alatt is.

Az utolsó oldal, vagyis a C oszlop felőli rész alakja teljes egészében az előzőeknek van alárendelve. Jól látható, hogy az oszlopnak csúfolt rész csak egy 0,8-as lemezke. Oda ütöm ahova akarom, és oda hajlik ahova akar. Egy kis frontális ütközés, és máris több centiméterrel hátrább jön, utat engedve az ajtónak, pedig az is igencsak puha gyerek. Sokan nem is gondolnak bele, hogy miben száguldoznak, és ez jobb is így nekik, miért rettegjenek.

2013. december 16. 18:40

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.