A fémiparban dolgozóknál is igen fontos jelentőséggel bír a sajt tolás. Két különböző módszert ismerünk, melyek lényegesen eltérnek egymástól. Az egyik a hideg sajt tolás, ami nem is igazán az, aminek hisszük, hiszen azok a sajtok amik hidegen is tolhatók, nem valódiak. Ezért az úgynevezett tömlős sajttal nem is foglalkoznék, hiszen azt bárki ki tudja nyomni a tömlőn kialakított lyukon keresztül. Viszont a meleg sajt tolás már valódi kihívás. Én a trappista sajtot szeretem melegen tolni, de a most nyilvánosságra került teszt szerint - melyben 10 trappistából egy sem volt az - nehéz a dolgom, ha ilyet szeretnék. A hamisítvány sajtok persze sokkal jobban tolhatók melegen, mert némelyik a hő hatására annyira megfolyósodik, hogy egyenesen kiugrik a kenyérből, mint rugó a sezlonból, nemhogy még tolni kelljen.
Na! Miután jóllaktam, jöhet egy sokkal kevesebb embert érdeklő dolog.
A múltkor leoperált üléstartó sín helyére kellett szerkesztenem egy vasat, melybe merevítő bigyókat kellett alkotni. Hidegen nagy kihívást jelent, mert nagy mértékben kellene az anyagnak nyúlni, és zömülni egyszerre. Ez az eredeti terítékhez képest olyan deformációt okoz, ami már nem csak optikai zavar, így melegítéshez kellett folyamodni. Nem kell túlparázni, és hevíteni a dolgot. Elég, ha csak egy kicsit piros, már mindjárt másképpen viselkedik az anyag.
Lehetett volna teljes szerszámot gyártani, de az nem lett volna költséghatékony, ezért csak maga a merevítő formája készült el. Nyilván, hogy utána kellett egyengetni rendesen, de ez nem volt már annyira vészes.
A leszaggatott régi sín helye mellett ott az új merevítéssel, "ülésakasztóval", az ülés meg remekül szalad rajta, sőt egy kis huncutsággal elértem, hogy 10 centiméterrel hátrább jöjjön.
2014. február 13. 19:24
Na! Miután jóllaktam, jöhet egy sokkal kevesebb embert érdeklő dolog.
A múltkor leoperált üléstartó sín helyére kellett szerkesztenem egy vasat, melybe merevítő bigyókat kellett alkotni. Hidegen nagy kihívást jelent, mert nagy mértékben kellene az anyagnak nyúlni, és zömülni egyszerre. Ez az eredeti terítékhez képest olyan deformációt okoz, ami már nem csak optikai zavar, így melegítéshez kellett folyamodni. Nem kell túlparázni, és hevíteni a dolgot. Elég, ha csak egy kicsit piros, már mindjárt másképpen viselkedik az anyag.
Lehetett volna teljes szerszámot gyártani, de az nem lett volna költséghatékony, ezért csak maga a merevítő formája készült el. Nyilván, hogy utána kellett egyengetni rendesen, de ez nem volt már annyira vészes.
A leszaggatott régi sín helye mellett ott az új merevítéssel, "ülésakasztóval", az ülés meg remekül szalad rajta, sőt egy kis huncutsággal elértem, hogy 10 centiméterrel hátrább jöjjön.
2014. február 13. 19:24
Megjegyzések
Megjegyzés küldése