Ugrás a fő tartalomra

Deneverek

Annak idején a búcsúban mindig azt kiabálta a kötött holmit áruló fickó, hogy "Ide verek, oda verek, itt vannak a pulóverek!" Nem tudom miért vert össze-vissza, de én inkább kiabálhatnék ilyesmit: - Ide verek, oda verek, itt vannak a deneverek!

Nem kell megijedni! Nem bántom a szőrös esernyőket, be sem költöztek a műhelybe, hiszen melyik állat bírná egy Lakatosz Kalapácsolikuszon kívül ezt a zajt?

Pusztán csak az a helyzet, hogy nehéz eltalálni az első ütközőtartó pontos pozícióját. Ezért gondoltam, hogy az orr borításának felhelyezése után építem be az alkatrészt. Ezzel csak az a gond, hogy az alsó részét nem lehet meghegeszteni csak tükörből.

Tehát lógtam befelé a csomagtartóba fejjel lefelé, és szentségeltem, mert elfelejtettem, hogy az elem amire rögzíteni szeretnék Timbuktuban készült, és ott még nem találták fel a hegeszthető alapozót. Így igazán szórakoztató volt, ahogy tükörből nagy nehezen becéloztam a kívánt pontot, majd az ívet nem fogó drót odébb lökte a kezem. Mivel furatba akartam pontozni, a festéket kikaparni már nehéz volt. Nem is lett szép a hegesztés, de legalább jó csúnya. Ezért nem is mutogatnám, helyette elregélném a régi történetet arról a csőszerelőről, aki beakasztotta a plafonnál menő csőbe a lábfejét, majd onnét lelógva - a testvére által odatartott tükörből - szivárgásmentesen lehegesztett lánggal egy alsóbb csatlakozót. Sok embernek az is elég lenne, hogyha lógni kellene ilyen pozícióban, nem hogy valamit is csináljon még azon kívül. Jött is egy szaki, aki le esett állal nézte a mutatványt. - Olyan vagy mint a denevérek! - kiáltott fel.

- Egy. - hunyorgott a csőszerelő. - A denevér nem hord ilyen hegesztőszemüveget. Kettő: nem tud hegeszteni.

Szóval ilyenek ezek a denevérek...

Én meg visszatérnék az orr feltételéhez:
Valaki annak idején már erőszakoskodott errefelé. Vastag ónozás mutatta a sikert.

Én maradnék inkább a régi, "odateszem a lemezt ahova kell" megoldásnál. Sokat birkóztam vele, de végül is nekem már nem kell cinezni.

Eléggé nagy nehézséget okoz az orr helyes beállítása, mert a tetőhézagon kívül, az egyes felületek síkjára, vízszintjére is ügyelni kell.

Itt nem megy az, hogy majd jól ránézek messziről, és a megfelelően megélezett szemmértékemmel belövöm a dolgokat. A karos olló mögé bújva is csak valami ilyesmit látok. Persze van olyan, akit az ilyesmi nem zavar. Példa a múltkor megírt eset, amikor 2 centiméter szintbéli különbség volt a két lámpafészek közt.

Közben már előkészítettem a jobb sárvédőt feltételre. Csak a neve jobb, a minősége meg nem bal, hanem pocsék. (ugye, hogy nem kell mindig leírni a  szar szót)

Durva lapolások alakultak  ki akkor, amikor javító elemet helyezett fel Dezső. (már unalmas a valakizás)

Valahogy nem passzolt Dezsőnek az új elem íve a régihez, így belevágott, és "finoman" össze kocogtatta.

Tehát ezeket kellett eltüntetni. Hozzá is fogtam, és meglepődve tapasztaltam, hogy a lapoláson belül egy morzsányi rozsda sincs. Ez pedig csak egy dolgot jelenthet: Jön a felmelegedés! Dehogy is!

Olyan helyen volt az autó tárolva javítás óta, hogy nem látott vizet, vagyis egy tapodtat sem tett meg rossz időben, vagy egyáltalán közúton. Ez igazán szomorú. Mindig elgondolkodok rajta, hogy vajon hová lett az aki nagy lelkesedéssel hozzáfogott, majd nem fejezte be. Szinte látom a fickót úgy járni, mint ahogy egy azóta már szintén elhunyt ismerősöm mesélte: - A lakatosom meg két kalapálás közt meghalt! Fogta így a kalapácsot - mutatta - koppintott, majd annyit csinált, hogy hööö, és szépen összecsuklott.

Nem akartam poénkodónak tűnni egy ember halálával kapcsolatban, ezért nem is javítottam ki a történetet, de nem hiszem, hogy két kalapálás közben halt meg, mivel az igazán furcsa lett volna, hogy még utána is üt egyet. Mindenesetre én is így képzelem el a halálom. Bár egy-két filmben látható poénos megoldás jobban tetszene: Összecsuklanék, majd amikor már mindenki zokog körülöttem, még egy kicsit bekapcsolom a köszörűt, aztán megint hanyatt vágnám magam, de néha még koppintanák egy párat.

2014. január 14. 18:33

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.