Ugrás a fő tartalomra

Cifra tömítés

Gyermekkoromban sem voltam kevésbé kíváncsi, ezért előfordult, hogy az ominózus terméket illetően kérdéseket tettem fel a tőlem tapasztaltabbnak tűnő férfiembereknek. Legtöbbször elzavartak, hogy nem nekem való még ez, meg ráérek  még erre, így nem nagyon tudtam meg az engem érdeklő dolgokat. Ha mégis kötélnek állt valaki és válaszolt, azzal sem jutottam előbbre, mert csak valami zavaros történetek kerültek elő a rosszul felrakott valamiről, ami mellett elfolyt a lé, és gyorsabb menetnél átfütyült rajta a szél. Ez még csak a kisebbik rossz volt az elbeszélő szerint, hiszen olyannal is találkozott, aki nagyon megjárta. Eltört amit tartott a cucc, és ha a műanyag fólia nincs, talán még a szemét is kiviszi.

Nos, ezek után nem csoda, ha sokáig nem mertünk hozzányúlni. Mindig kerülgettük, mint macska a forró kását. Csak körbemaszatoltuk a dolgokat, de a mélyére nem hatoltunk, pedig mindannyian tudtuk, hogy úgy lenne igazán jó. Aztán eljött az az idő, amikor már eléggé érettnek éreztük magunkat, és minden különösebb előkészület nélkül vettük elő a szerszámunkat. Ebben az eszközben nem volt semmi különös, hiszen mindenkinél kézügyben van egy csavarhúzó, de bizony a türelmetlenebb fajta szétrobbantotta a szélvédőt a hirtelen feszítéssel, mert az üveg már csak ilyen.

Még tavaly télen is mentem egy festőcimborához a Tatrából kioperálni az ablakokat, mert még a hasmars is rájött, annyira tartott tőle, hogy szétmennek a ritka ablakok. Mondjuk, én is megizzadtam vele, mert rendesen belesült az évek folyamán, ráadásul a körbefestés is beragasztotta. Tizenöt centinként toltam be a gumi alá műanyag lapocskákat, hogy kimozdított helyzetben tartsam az üveget, de végül kijött, és vissza már szerencsére könnyebben ment.

Nem ment viszont könnyen a mostani Volkswagen Karmann Ghia szélvédőzése. Pedig új üveget, és gumitömítést is kapott, viszont ennél az évjáratnál a díszkeret valami lehetetlen módon lett kitalálva. Annak idején, amikor az antracit szürke Karmannt készítettem, már megemlékeztem erről a nyomorult alkotásról, de most ismét az asztalra került. Ilyenkor duplán sújt a sors bennünket. Először a gumi képében jön a büntetés.

A könyv szerint így néz ki a profil metszete. A bal oldal tetejébe akasztandó be a keret, ami csak egy, egy oldalon visszahajtott lemezkampó. Felülre megy az üveg, alulra meg a kaszni, hátulról a behúzó résszel. A valóságban természetesen nem ilyen. Az csak egy dolog, hogy kívülről, belülről nem igazán passzol a lemezfelülethez, de ami szinte lehetetlenné teszi a beszerelést, az a díszrész. Ugyanis nincs meg az ábrán látható hely a lemeznek. Vagyis ott van az, de csak egy vágás formájában. Csavarhúzóval kell felvakarni, hogy alá tudjuk dugni azt a hihetetlenül finom technikájú eszközt, amivel a beépítést kellene végrehajtani.

Itt a beépítési segédlet. Mindenki vonja le a megfelelő következtetést belőle!

Nos, mi már a múltkor sem tudtuk úgy berakni a díszkeretet, hogy az bent is maradjon a karosszériába való behúzásig. Akkor végül is arra jutottunk, hogy a helyén próbálkozunk. Így is lett, ott kínlódtunk vele vagy két napot, mire kisebb áldozatok árán bepréseltük.

Most viszont nagy áldozatot hoztunk, mert a behúzó huzal harminc centi hosszan felszakította a gumit. Én csak fogdmeget játszottam az esetnél, mivel a melegfronton fejlövést szereztem, így nem tudtam koncentrálni egy ilyen nagy figyelmet igénylő munkánál. (Még mielőtt valaki kombinálni kezdene, nem buzikat voltam verni, csak az időjárásra, és azt kísérő fejfájásomra utaltam)

Tehát a kollégám nyüstölte a cuccot, én meg párás tekintettel tartottam a keretet. Ő néha ordított idegében, hogy ne szorítsam annyira, mire én kulturáltan jeleztem, hogy nem szorítom, rossz az egész eljárás. Nos, ennek a birkózásnak lett az a vége, hogy mire elengedtük a keretet, kiderült, hogy nincs a helyén, sőt az a gumifül - aminek tartani kellett volna - akadálytalanul kihúzható, mivel elvált az eredeti helyétől. 75 Euro szevasz! Így mulat egy magyar úr!

Szerencsére volt még egy Gumitömítés a raktárban. Ezzel már kint birkóztunk vagy két órát, aztán elengedtük, és sírva hazamentünk.

Naná, hogy nem hagyott békén a dolog. Elgondolásom szerint azért nem működött az eljárás, mert a madzag kisodorja a gumifült, nem pedig kihúzva vissza engedi a helyére. Tehát egy olyan eszközt kellett gyártanom, ami nem sodorja a jelzett részt. Neki is álltam másnap, és egy rugószálból penderítettem valamit. terveztem én mindent: beakadó-kiemelőt, befeszülő-szorítót, meg gördülő- nyomót. Aztán átmentem kipróbálni, hogy jól áll-e a gumiban a beakadó-kiemelő. Beakasztottam, húztam, nyomtam 3 centimétert. Hát nem bement a helyére. - Hinye az anyád! - mondtam, és minden előzetes konzultáció nélkül, 20 perc alatt beszereltem a keretet.

Hiába cifráztam, végül is csak az alsó része kellett.

A záróelem is szépen bement.

Tehát a leltár: Egyszer négy óra kínlódás, mínusz egy gumitömítés. Másnap: Gondolkodás (egy kicsi) szerszámkészítés fél óra, siker 20 perc.

Volt egy bölcs kínai, aki ismerte más nagy gondolkodó mondásait. Na, ő mondta azt, hogy az okoskodás a tett halála. (ha olvasott is lett volna fordítva mondja, mint Luciferkó az Ember Tragédiájában)

Én meg azt mondom mint apám: "Én szeretem, ha egy okos hülyéskedik, de nem szeretem, ha egy hülye okoskodik."

Bár ez nem tartozott most szorosan ide, csak azért vetettem papírra, (vagy mire) mert nem árt, ha az ember néha gondolkodik, és nem okoskodik, mert ennek a szónak már több a negatív töltöttsége,  mint amit régen takarhatott. Az okoskodást meghagyom a nem gyakorlati szakembereknek, akik remekül tudnak ötletelgetni, madzagokat rajzolgatni, aztán meg más szív. Ja, a második nevem Szív' Montand... Meg olyan szép is vagyok, hangom mint a csalogányé...

2014. január 21. 20:39 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.