Ugrás a fő tartalomra

Bevégeztetett

Ismét eljött a vég.

Innét nézve vége a melónak,

de ha innét nézem akkor is.

Azért, ha nagyon körbenyalom, találok még dolgot rajta. Mindenki jobban jár, ha még ilyenkor fel illesztem az ütközőket, főleg, hogy a hátsót két harmad részben újra kellett gyártanom. Kerestem róla a fényképet, de nem találom, pedig megmernék rá esküdni, hogy lőttem. Szerintem a haldokló fényképelőm elvesztette. Kértem a menedzseremtől új gépet, de aztán rájöttem, hogy senki nem menedzseli a blogomat, így marad a kínlódás.

Azért van itt egy ütköző, bár ez első. Valójában nem az ütközőt fotóztam, hanem a tartó vasat takaró elemet. Ezt arra találták ki, hogy a girhes laposvasakat tüdősebbnek álcázzák. A saját autómra nem tenném fel, mert nevetségesnek tartom, de ez más, ide kell az eredetiség nevében. Sajnos arra kényszerültem, hogy minta nélkül, emlékezetből alakítsam ki.

Csak nagyjából kell becsiszolni, mert festés után ki tudja mennyi plusz anyag lesz még az orr felületén. Szerencsére a hézag kiegyenlítésében segít majd egy kis profilos gumi, ami nem minden esetben olyan, amilyennek kellene lenni. A múltkor is egy merev, vékony vackot adtak, ami felragasztás nélkül meg sem állt a helyén.

Az eredetiség oltárán áldozatul esett az üléstartó sín is. Az előző szakember az újabb típus vasait hegesztette fel, de mi nem vétünk ilyen hibát. Ragaszkodunk az eredeti verzióhoz, pláne, hogy nincs csak keskeny ülésünk. Úgyhogy vas le, másik vas készül és keskenyebb kivitelben lesz feltéve. Szerencsére viszonylag könnyen lejött a régi sín.

Bár furkálgattam le felé, de aztán rájöttem, hogy a szaki 50 százalékos sikerrel hegesztett, vagyis a fele elengedett. Nehéz furatba hegeszteni a rutintalannak. Gyönyörűen körbe lehet rakni úgy a furat peremét, hogy az alatta levő lemezt csak felületesen érinti az ív. Aztán meg majd mutogatja az illető a negyvennél galacsinná gyűrődött autóját, hogy "Gondolod, mennyivel jöttek belém, ha így szétment a kocsi", mint ahogy már elő is fordult.

2014. február 10. 18:02

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.