Ugrás a fő tartalomra

Porsche por se

Ezelőtt sok évvel - amikor a Lada volt a csoda - az a nagy humor volt elterjedve autós körökben, hogy valaki beköpte, nála maradt tegnap egy Porsche. A honnét kérdésre a válasz az volt, hogy elkezdtem lakatolni a Zsigát', oszt por se maradt belőle.

Lehet nevetni, vagy megírni, hogy ez már 30 éve is fárasztó volt, de nem a Vidám színpadon vagyunk, úgyhogy a név nem kötelez. Amúgy is csak azért írtam le ezt, hogy rákössek arra a lakatolásra, amit más kezdett el, de nekem kell összehányni. Összehányni, mert a lelkemre kötötték, hogy holnapután vinni akarják, így kerek három napom volt-van rá. Így természetesen a megszokott minőségről szó sem lehet, de majd köztünk marad, hogy én csináltam azt a pár foltot, másnak meg letagadom.

Tehát egy Porsche 914 az ominózus alany, ezért volt az a béna vicc az elején. A mostani esetben még ilyen poént sem lehet elengedni. "Elkezdtem lakatolni egy Porschét, és por se maradt belőle." Hülyén hangzik, és még annyira sem humoros, mint az előző verzió. Ha meg azt mondom, hogy sár se maradt... hagyjuk is!

4 darab 12-es csavar fogja ezt a halmot. Kirángatni még kirángattam, de visszatenni sem lesz egyszerű, hiszen a sima motoremelőt nem tudom rátenni a középmotorossága miatt.

Ezt a kis lyukat kellett volna befoltozni a motortérben a kolléga szerint.

Ez meg az anyósülés... vagy mi. Bár ebbe nem igen ültek anyósok. Érdekes lenne elképzelni, hogy Kaliforniában suhan a fickó a mami meg mellette, és mennek Stantonban a Beach Boulevardon kajolni a hamburgereshez. (mert onnét való a járgány a rengeteg hamburgeres papírból, szívószálból, meg regisztrációs papírból következtetve, amit az ülés alatt találtam, bár a két dollárnyi apró egyik negyeddollárosán Maryland felirat volt az ellenség megtévesztése miatt. Ha valakit érdekel, eladom.)

Na, ezt az anyósosat mind vissza is szívtam, mert ha jól belegondolok, elég jó mamik vannak ott Kaliforniában, és suhannak is a kis fickókkal.

Szóval, ez itt a jobb oldali ülés alatti rész. A mi esetünkben igaz az a mondás, hogy aki nem keres is talál. A kollégám szerint ez a meglepetés, de én nem lepődtem meg. Tudni kell, hogy ebben az autóban műanyag kagylóülések vannak, szinte a padlón. Alatta aztán minden. Az említetteken kívül van még alatta bitumenes rezgéscsillapító is, ami arra is remekül megfelel, hogyha valaki érdekes módon felüti a padlólemezt (hogy hogyan, azt nem tudom) akkor a megrepedt bevonatrendszerben nagyszerűen tartalékolja az akárhonnét érkező vizet, remek táptalajt biztosítva a rothadásnak. Na, az itt le is zajlott. Ez a kép közvetlenül a bitumen lekaparása után készült, és az már nem látható rajta, hogy a fél padlót kitapostam később, sőt nem átallottam a hátfalon is kiszakítani egy 30 centis darabot, ami azért volt hülyeség részemről, mert nekem kell behegeszteni.

A másik oldal szintén hasonló, de ott még cifrázza a helyzetet a bal küszöbre épített kézifékrendszer. Tehát ezt a mindenséget kell a holnapi nap folyamán felszámolnom olyan minőségben, hogy vagy száz évig ne essen ki rajta a gazdája. Na, tessék drukkolni!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.