Ugrás a fő tartalomra

MEGÖL AZ IDEG

Na, nem kifejezetten engem öl az ideg. Én megtanultam valamennyire kezelni. Nem ütök csak akkor, ha hétig számoltam... igaz, hatnál kezdem. Sokat segített a jóga. Mindig mondogatom magamban: "Jógázok, jógázok, és elhagynak a jó gázok." Főleg, ha zenei aláfestés is van: "engedem had menjen, szaladjon kifelé belőlem, gondoltam egyetlen, nem vagy itt jó helyen, nem vagy való nekem, villámlik mennydörög..."

A kolléga viszont egy kicsit morcos volt reggel. Gondolom nem lépett egyszerre, aztán nem kapott rétest estére, vagy valami, de az biztos.

- Nem passzol a takaró lemez. - ugrott a torkomnak már reggeli hétkor, amikor éppen csak pitymallott a kakas.

- Be kell csiszolni, mindig is festés után csiszoltuk be. - így én.

- Soha nem csiszoltuk be. - replikázott.

- Te nem is, én csináltam, te csak feltetted.

Erről a gyönyörű, számomra teljesen értelmezhetetlen dologról beszélgettünk. A gyár szakemberei ezzel akarták masszívabb szerkezetnek álcázni a nyuzga tartóvasat.

Mivel a gittelés sem mindig egyforma, így természetes, hogy a lemezt hozzáigazítja az ember, bár egy vastagabb gumiprofil kerül a két elem közé. (mármint a hátfal, és az izé közé)


- A tartóvasak sem passzolnak. - folytatja a pajtás a kötözködést.

- Az meg hogyan lehetséges, hiszen mindegyik vas egyedileg be lett illesztve? - kérdem.

- Nem tom'...  De akkor sem jó... az igaz, hogy ez a vas egy másik autóé.

- Mi van?

- Két napig kerestem azt a kibaltázott szőrt, de nem találtam, talán el kellett volna tenni valami normális helyre!

- Ja, persze, hogy én dobtam el. - kezdett felszaladni a vezérhangya. - Most már emlékszem, oda adtam egy sörért a lomisoknak. Megcsináltam, kínlódtam vele egy napig, hogy frankón passzoljon, aztán meg átvágtam a patakon a moreknak.

Tudom, hogy sokakat az szórakoztatna, ha most leírnám, hogy erőszakba torkollottunk. A kolléga bevitt egy ágyéktáji rúgást, amit én ügyesen herével tompítottam, majd visszavágásként a szemgödrömmel keményen nekimentem az öklének, majd a meglepetés erejét kihasználva az orrnyergemmel a térdkalácsát támadtam.

Sajnos csalódást kell okoznom, mert lassú, csöndes kínlódásba mentünk át mindketten. Én a nem odavaló vasakat próbáltam meg becsavargatni, de valami rettenetesen nem passzoltak. Két óra szenvedés után kimentem feltúrni a raktárt, hátha meglelem a saját tartóelemeit. Valami hihetetlen mennyiségű "lom" van már betornyozva az először még elégségesnek tűnő helyre, ami az idők folyamán mégis kevésnek bizonyult.

Na, túrom a ganajt, mire jön a cimbora: - Mit keresel? - morog oda.

- Apád fatálját. - gondoltam, de nem mondtam csak annyit, hogy a vasakat.

- Azt hiába keresed ott! - ingerkedett. - Annak az autónak itt vannak az alkatrészei! - csap az egyik polcra. - Itt kellene lenni a vasaknak is... és itt is van. - nyújtja kissé zavartan a keresett holmikat.

- Ó! Pedig csak két napig kerested. - mondom közönyös hangsúllyal. - Ezért rugdostál az autó mögött, hogy "Te szemét! Hova tetted a vasat?".

Szóval így múlattuk a délelőttöt. Aztán jött a délután:

A kaszni most így megállt,  mert kellene az ajtó az egybeépíthetőség miatt.

Meg is van. Csodálatos technológiával felújítva. Üvegszálas szúnyogháló, meg műgyanta. Na, ez soha nem rohad el... csak az ami alatta van.

Szokás szerint lekerült az ajtóborítás, és feltárult, ami már régen tudható volt: Az ilyen javítások annyit érnek, mint halottnak a púder.

Ez is halott, bár tájkép.

Tehát a púder mögött ez van kartársak. Ezért mondom, mindennek nézzünk a háta mögé is, mert a gitt mutyi az már régi dolog.




A történet szereplői kitalált alakok, bármiféle hasonlóság valós személyekkel a véletlen műve.

2013. november 29. 20:25

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.