Ugrás a fő tartalomra

A FONTOS LYUK

Fiatal koromban volt valaki, aki képrejtvényeket festett a házak falaira. A görög ábécé tizenhatodik betűjén (ami valahogy így néz ki: TT) volt egy A, és mellette hat darab alma rajza.

Én most mást rajzolnék virtuálisan a hat alma elé  és ez egy szép kis lyuk, de ezen is sok múlik. A világ történelmében rengeteg ember életét változtatta meg valamiféle lyuk. Volt aki beleesett, volt aki felfedezett egy bazi nagy fekete lyukat, és volt aki beleesett egy bazi nagy fekete lyukába. Emlékszem valami fickóra is, aki rápacsázott arra, hogy tagadta a lyukat. Galileo Galilei azt mondta a papsicoknak, hogy a föld nem egy lapos izé, ami egy hatalmas lyuk közepén lebeg és tessék, hol van Galileó, és hol van az egyház! Na, kinek volt igaza? Nyilván annak, aki a lyuk mellé állt, és a mai napig nem esett saját dugába.

Hosszú napokig hallgattam a kollégám nyöszörgését, hogy valami nincs rendben. Kemény, fárasztó próbaköröket rót a Tatrával, míg én a Porschét hegesztettem. Néha bejött a műhelybe és panaszkodott, hogy nem reagál normálisan a gázadásra a csehszlovák nép remek terméke. Vakarództunk felette egy kicsit. Néztünk ezt, néztünk azt. Cseréltünk membránt, pucoltunk fúvókát, de a helyzet nem sokat változott. A gépezet eközben olyan gázokat eregetett, hogy a patakparton forogtak ki az ürgék a földből, mint dögből a lárva. Megjelent a polgári védelem is, gázálarcokat osztogattak, de a macskára nem volt jó egyik sem, így könnyezett, mint a jó nép a televízió előtt, amikor Isaura újra látott. (Lehet, hogy keverem ezeket az igényes műveket.)

Végső megoldásként ismét leszereltem a porlasztókat és különleges lélekállapotba helyezve magamat, alapos kivizsgálásba kezdtem. Az átmeneti rendszer furatainak dugulására gondoltam, de amikor ránéztem az enyhén kormos csőfalra, ahol fényes kis folyócskákat mosott az átmeneti rendszerből kiáramló benzin, végképp eltanácstalanodtam.

Forgattam a szerkezetet, aztán elnevettem magam. Nem tudom hányszor lett nálunk is levéve a porlasztó, de senki nem vette észre a nyilvánvalót, mert nem is gondoltunk ilyen abszurd dologra. Az ominózus valami, még a szervizkönyvben is külön figyelemfelkeltő ábrát kapott, hogy te marha, nehogy elforgasd, vagy kihagyd! Hát, szégyen, vagy nem szégyen, itt valaki kihagyta. Hogy mit? Hát a lyukat.

Ez a karburátor alá helyezett közdarab, ami az újabb típusokon már nincs, mert az alapjárat levegőszabályozó csavarját már sikerült a mérnököknek belefabrikálni az egységbe, de itt még így külön látható. A szép féregjárat szállítja a szelephez a levegőt.

A piros rés találkozik a féregjárattal.


Majd a piros nyilas csövecskén szívózik. Jól látható, hogy több más rendszer is csatlakozik bele, így nyilván nagy balhé van, ha netalántán, valami balga lélek lezárná ezt a járatot. Márpedig ezt történt, mert igazán könnyen megtehető, és akkor meg is teszik.

Ki, hol, mikor? Nem tudom, de, hogy miképpen azt igen.

A két talpon már láthatóak az újonnan kiütött lyukú tömítések - mert hát nem volt rajtuk - és aki feltette őket, nem gondolkodott el különösebben azon, hogy akkor mit szabályoz a csavar oldalt, ha zsákutcába torkollik.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.