Ugrás a fő tartalomra

Hát még ilyet

A Tatra 613-as váltójával úgy voltunk, hogy ami a kuplung felé volt tömítés azt kicseréltük, a másik vége meg hátha jó, de természetesen kiderült, nem az.

Jelentős olajfolyás volt tapasztalható a kilométeróra kihajtásnál, és a váltórudazat csatlakozásánál.

A spirál csatlakozás nem a fedél törése miatt eresztett, hanem a tengelynél lévő dupla O gyűrűk vesztették el rugalmasságukat. (Az O gyűrőről jut eszembe: - Látott már valaki D gyűrűt? Mert itt vannak ám olyan helyek, ahova sehogy nem passzol az O, csak valamiféle erősen ovális dolog, amiből van is a fiókban egy pár darab más méretű (új, szintén Tatra, de régebbi), de a kereskedő szerint nem létezik csak O)

Azért tettem egy alátétet is a tört fedélre, hátha akkor nem lebeg, mint eddig.

A váltórudazat fedele már nem volt ennyire egyszerű menet. Ha valaki azt gondolná, hogy ha ömlik belőle az olaj, akkor itt - ahol annyi hely van, hogy két indiánsámán körbe ugrálhatja esőtáncot lejtve,  miközben egy bazi nagy Airbus leszáll melléjük - könnyűszerrel kijavítják, akkor téved. Aki ismeri a dörgést, vagyis már egyszer szívott vele, az nem szívesen fog hozzá, de engem még nem vert meg eléggé a sors, meg amúgy is olyan nyugodt vagyok munkában, mint a herélt kanca. Persze mire hazatévedek, addigra már csak annyi türelmem marad, mint a csődörnek, aminek parázsló faszenet dugtak a seggébe.

A folyamat ott kezdődik, hogy leeresztjük az olajat, mert az mind kiömlene a fedél levételekor. Első lépésben fellapozzuk a "könyvet", és megállapítjuk, hogy kettő liter lé tartózkodik a szerkezetben.

Oda is slattyogtam a két literes flaskámmal, mert nem volt kétliteres. Gondoltam gyors vagyok mint Brucli', egy hirtelen csere a kifolyó alatt nem fog meg. Nem is fogott meg... Csak amikor a második is kezdett megtelni, és még mindig nagyon jött, akkor kezdett elkerekedni a szemem. Akkor szoktam ezt érezni, amikor az úton közlekedve, egyszer csak a szembejövő elkezd átballagni az én oldalamra. Nézek az illető képébe, aki az alvós arcát viseli, csak éppen nyitott szemmel. Ezek az esetek bizonyítják számomra, hogy tényleg vannak földönkívüliek, mert azok szokták így visszadobni az útra azokat, akiknek a végbelén keresztül agyi implantátumot ültetnek be. "- Semmire nem emlékszem, egyszer csak ismét az úton találtam magam." - nyilatkozzák.

Na, tehát kicsit lefürödtem olajban, mire visszacsavartam az erős sugárban folyó folyamodványba a csavart. Még egy liter lejött később, és ez igencsak fejtörést okozott. A kollégám szerint valaki nem engedte le az olajat rendesen a váltóból, mert ő csak két litert töltött be. Hát ez a valaki ritka hülye ember. Az hagyján, hogy én nem engedtem le, se a kollégám, de hogy a "Valaki" se engedje le, az már skandalum! Mégis mit gondol, miért kapja a fizetést? Na, csak találkozzak "Valakivel", majd megmondom a magamét.

Aztán amikor szétütöttem a szerkezetet, és kigurultak az apró kis golyócskák, előadtam a kedvenc Tom Hanks-es kacajom a pénznyelő című filmből. (amikor a vödör víztől leszakad a fürdőkád az emeletről, 2:25-nél)

Na, ez a valami! Nem ám az a kis nyüzüke görbe vas, mint a nyomorult "népautóban", ahol egyik végén csúszik egy rézperselyben, oszt' szevasz. Ez ám az űrkorszakbéli technológia. A tengely közepén van a kar, és a tengely két vége golyócskákon csapágyazott. Szinte már szégyenletesen könnyű váltani, bár az is igaz, hogy a váltókar teteje vagy huszonöt centit utazik ide-oda, de valamit valamiért.

2013. szeptember 16. 22:35 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.