Ugrás a fő tartalomra

Van pénze, mint békán a szőr

Rengetegszer hallottam már, hogy ennek van pénze, nyugodtan dolgozhatsz neki, de a legszebb, amikor azt mondják "a pénz nem számít".

Márpedig olyan ember nincs, akinek nem számít a pénz. Találkoztam már olyannal, aki egy éjszaka kétszer annyit elmulatott, mint amennyit nekem kellett volna fizetni a javításért, de persze nekem a mai napig tartozik, pedig ennek már 20 éve, lehet már soha nem kapom meg. :)

Még mindig a Tatra motorral birkózok. Valahogy úgy nehéz haladni, hogy az egyszerű motortakarítás, fényezés, már átment a "minden tömítést kicserélünk" történésbe.

A tengelykihajtások is lekerültek, nincs már a tengelykapcsoló sem a helyén, mert azon az oldalon kikerült a főtengelyszimering, és az egész differenciálmű meghajtás. Aki nem tudja, annak elárulom, ebben a motoregységben helyet kapott a diffi is, az érdekesség kedvéért.

Szimering, és O gyűrű hordozók mindenhol. Ja, és a legkorszerűbb digitális fazék, amiben mikroprocesszoros ecsettel szedem le koszt.

Összeállítottam a listát, de nem csak a húsboltban nem volt ilyesmi. A csapágyszaküzletben is minden második alkatrészre azt mondták, majd hoznak holnapra. Holnap, meg holnapra, egy fél hét múlva meg jövőhétre. Ja, a 12 milliméter vastagságú szimering helyett csak hetes van? Dehogy baj, örülünk annak is, tán csak nem szorul be. :(

Miközben az egyik rendelést próbálták teljesíteni, a kolléga már megint jött, hogy talán ezt is, meg azt is szét kellene szedni.

- Ki fogja ezt megfizetni?

- Ennek van pénze. - mondja, és legyint.

Legutóbb amikor ezt mondta, éppen a helybéli "vállalkozónak" csináltunk egy munkát.

- Mennyi? - kérdezte, amikor jött érte.

- 10000

- Ötezret ér. - odadobta a pénzt, és a két testőrével fogták a cuccot, és elballagtak.

Vagy, most jutott az eszembe a nagyvállalkozó, aki még ezt is szeretett volna, meg azt is, körülbelül fél millióért, aztán meg nem akarta kifizetni, mondván, hogy az első ár nem annyira lett kialkudva.

Még szeretnék egy érdekességet mutatni, már akinek az ilyesmi érdekes.

Hirtelen nem tudtuk kitalálni, hogy miképpen van a jobb oldali tengelykihajtás. Fura volt a ház, a tetején egy nagy csavarral. Mi az? Olajbetöltő? Ugyan minek volna az rajta.

- Szerintem valami rögzítőcsavar van alatta. - tippeltem, és majdnem bejött.

A lecsavart fedélen benyúlva lehet a zégergyűrűt levenni, a helye látszik is a kihúzott tengelyen.

Közben lefényképeztem még a múltkori csavarhalmazt is, mert volt akit érdekelt.

Ott alul van egy kis gubanc. Az alsó csavart takarja a felső kulcs szempontjából. Nem egyszerű leszerkeszteni.

Ez pedig a porlasztó 12-es anyája, ami mellett annyi hely van, hogy vékonyabbra kellett köszörülni a csillagkulcs fejét. Dugókulcs sem megy rá, a felette húzódó járat miatt, hiába nézett ostobának egy rutinos Tatra szerelő, aki szerint egyszerű dugókulcs kell hozzá. Ráadásként egy egészségeset nem lehet rajta csavarni - még ha rá is megy a kulcs - mert hol ide, hol oda akad fel. Ezért készítettem a kanyarkulcsot, de még annak is beköszörültem két oldalát eltolva. Persze az alkatrész katalógus rajza nem is hasonlít erre a karbira. Néztem ennek is a típusát, de nem találtam nagy hirtelen, lehet, kevés időt szántam rá.

Eredeti bejegyzés: 2013. június 24. 20:03

Megjegyzések

  1. Látszik hogy a cucilizmusban egyenlő teherviselés volt, a 120-as kotkodán ugyanilyen elmés "megoldások" voltak :) Szerintem a 12-es csillagvillást nem vettem ki a szerszámosból mióta nincs a garázsban Mladá Boleslavi termék.

    VálaszTörlés
    Válaszok

    1. A Wartburgban annyi hely volt, hogy egy fél disznó elfért volna a motor mellett, de a benzinpumpát csak hajlított kulccsal lehetett levenni

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.