Ugrás a fő tartalomra

Optikai tuning

        - Mi a legegyszerűbb optikai tuning? Lemosod az autót.

Az előbbi frappáns találós kérdés kiötlője talán mosolygott is a saját humorán, de ha jobban belegondolunk, nem adhatunk neki igazat. Nem úgy mint a következő esetben:

- Mi az? Feldobom barna, ha leesik szaros lesz a fejed.

Na, ebben minden benne van, a továbbiakban nincs mit beszélni róla, ezért visszatérnék az első kérdéshez.

Ha lemosok egy autót, abban az esetben lesz jobb a végeredmény, ha az alap jó volt. Viszont ha voltunk olyan marhák, hogy olyan autót vettünk, ami vastagon saras, fordulhat negatívra is a mérce.

A sógorom se bírt kihagyni egy kecsegtető üzletet, ezért vett egy szutykos járgányt. A sárral együtt jött le a festék az ajtók aljáról, mert valaki az előtte levő koszra mázolt rá ecsettel. Érdekes adalék ehhez a történethez, hogy nagytakarítás közben megjelent a volt gazda, és megdöbbenve érdeklődött, mit csinálunk az ajtókárpittal, hogy olyan fényes. - Lemossuk ba'meg! - így a sógor. Ebből levonhatjuk a következtetést, hogy van olyan ember, aki még nem tapasztalta, mire képes az "Ultrás" víz egy autónál.

Az egyik Holland barátunk vett egy Tatra 613-ast. Nem tetszett neki a festés, a kárpit, meg az összeszerelés minősége, ezért nálunk landolt a gép. Az elkövetkező hetekben valószínűleg sokat lehet majd itt olvasni róla, úgy mint most is.

Egyelőre a motor:

Tehát ezen az apróságon kellene egy optikai tuningot végrehajtani a tulaj kérésére, mert állítólag a motor maga fel van újítva. (Azért itt a zárójelben megjegyezném, kíváncsi lennék, mit alkotna ez a szerkezet egy Karmann Ghiában.) "Nyolc henger, majd szétvet az erő" Mellettem meg egy mosóteknő. Mert természetesen mosással kezdődik a tuning.

A trutyi típusú festékkel átkent burkolat levétele után ez a látkép fogadott. Ez a motor nemhogy felújítva nem volt, de több évtizede az alapvető karbantartást sem kapta meg. A szemben látható olajhűtő bordái teljesen átjárhatatlanok voltak a hűtőlevegő számára, de a hengereken levő, jóval nagyobb távolságokban elhelyezkedő lapok közt sem fütyülhetett a szél. Késsel farigcsáltam a félcenti vastag sarat, mert ezt semmi oldószer nem szedné le.

8 óra alatt jutottam el ebbe az állapotba, és még nincs kész. Az oldószerek sem hoztak ki minden esztétikát rontó apróságot, és pont ezek az apróságok vágják agyon az összképet. Az alumínium öntvény szemcséibe úgy beült a kosz, hogy nehezen használt még a nitróhígítós átmosás, majd utána a titkos fegyver, a súroló szemcsés vízzel töltött szervizpisztoly is. A szelepfedelek fém szellőzőcsövében pedig nem port találtam, hanem sódert. Ebből arra következtetek, hogy azért volt kívülről tisztább egy két dolog a motoron, mert helyben megszórták homokkal, vagyis durva szemcsével. Persze az is lehet, mást verettek, ez az alkatrész meg beszívta. Vajon mi lehet a motorban? Belegondolni is rossz.

Ezek után levettem a szellőzőcsövet, és belekukucskáltam. Csak a közös ülepítőrészben találtam "kavicsokat", de az egész vastagon olajsaras volt. Ezért kiégettem, majd a végtisztításhoz ismét elővettem a titkos fegyvert, ami most már nem titkos, mert most megtudja mindenki, aki az okosságaimat olvassa.

Szóval a múltkor is jön a cimbora egy szép karburátorral. - Legyöngyöztettem 3000-ért, annyit megért. - mondta.

Na, meg az utánajárás sem ingyen van, jegyezném meg. Pedig szervizpisztoly minden barkács levegős szettben van, az meg elvárható egy autóreszelgetéssel foglalkozó amatőrtől, hogy a kis kompresszorához beszerezze. Bármennyire hihetetlen, de ha üveggyönggyel, vagy száraz homokkal töltjük meg a szervizpisztolyt, az kifújja. De ki ám, aki nem hiszi el, járjon utána. Ja, és nem csak kifújja, de még a szemcsék mennyiségét is tudjuk szabályozni, mintha csak folyadékot engednénk. Gyönyörűen tisztít, persze kalkuláljuk bele, hogy a szemcsék a szerszámot is elkoptatják, de nyilván nem két perc alatt. Készíthetünk hirtelen szórókamrát egy nagy kartondobozból is, de ha nem akarunk elszívót, meg lámpát beleépíteni, elég ha a doboz felett dolgozunk, így sok gyöngyöt visszanyerhetünk. És még egy nagy trükk: Ha vízben oldjuk a homokot, akkor nem porolunk.

Ennyi szellőztetés elég lesz mára, nekem is kell, hogy valami maradjon.

Eredeti bejegyzés: 2013. június 15. 21:01 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.