Ugrás a fő tartalomra

Mi történik itten a magas Tatra-ban

Ma délelőtt még a magas Tatra küszöbén üldögéltem, és lóbáztam a lábam a mélybe. Össze felé kellene szerelni, erre szétszedem.

Valami szörnyű, köcsögdudaszerű hang hallatszott kormányzáskor, és mindez kánomban. Ráadásul - mint ahogy az erdélyi menyecske mondta - "alul es, felül es".

Az átlagos autókhoz képest furcsaság, hogy a kormánymű a műszerfalban van, és egy érdekes továbbító szerkezeten keresztül jut a hatás a kerekekhez.

Ezzel semmi gond nincs, tökéletes az elgondolás,  életvédelmi szempontból nincs is ettől jobb, viszont a kivitelezés kissé végiggondolatlannak tűnik.

Minimális körültekintéssel meglehetett volna előzni azt a problémát, hogy ez az aranyos kis olajos munkahenger megakadályozza a kormánymű kiemelését. Figyeljük meg milyen szépen harmonizálnak az alumínium ívek a szövetbevonatú cső ívével. Láthatóan szépen elfér az egyik a másiktól, de ha nem vesszük le a csövet, nem jön ki a kormánymű. Ha meg véletlenül csövet kell cserélni az is tiszta álom (rém). Amennyiben valaki rögtön megírná, hogy az övéből kiesik, és semmi gondja nincs, akkor neki már nem így van kiképezve a rendszer, vagy több türelme volt megfejteni az univerzum rejtélyét. Persze a munkahengert is le lehetne venni, ha normális kulccsal hozzá lehetne férni a csavarjához. Tudom, Neked a dugókulcs simán rámegy.

Mellesleg csak a pórnép (most itt éreztettem a felsőbbrendűségemet :)) miatt hívom dugókulcsnak, mivel mi az iskolában (ja, oda is jártam... melegedni) cserélhető fejű csavarkulcsnak tanultuk. Az osztályfőnök aki a szakmait is oktatta, tarkón vert a dugókulcsozásért. "Dugóhúzó van fiam, de azt sem azért hívjuk dugónak, mert valahova dugjuk". Persze lehet, hogy elmebolond volt, néha furcsán viselkedett. Azt ordította alkalmanként, hogy "Támadás szamurájok!" Gyanús, nagyon gyanús.

Erről a nevezésről jut eszembe az öreg az üveggyárból: - Add már ide azt a tízes szart! (villáskulcs) Dobd már ide azt a toszást! (körmös csapágylehúzó) Dobd már ide a tripla toszást! (szerintetek?) Vedd már ki a racsnis fost! (racsnis fos:)). Viszont mester volt a szaki.

A kormánymű így csatlakozik a lefelé menő tengelyre... most már. Ugyanis valaki a két laposvasnak kinéző laposvasat ráhúzta a gömbcsuklók házára, meggátolva azokat a tervezett mozgásukban. Az alkatrészrajzból kiderült, hogy a távtartó csövecskék (hármat találtam felül, egyik oldalon kettőt) nagyjából hogyan helyezkednek el, hogy billenni tudjanak a gömbcikkek, de anélkül is nyilvánvaló volt, hogy valami hiányzik. Nehéz lehetett nem felfogni a működési elvet.

Mindegy, legalább kimentem esztergálni, így megtaláltam a sircnit, meg a csőrös nyiszlentyűt (vagy miatökömet) amit valaki eltüntetett az asztalomról.

Eredeti bejegyzés: 2013. július 08. 20:24 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.