Ugrás a fő tartalomra

Kamikaze az aknamezőn

Krízishelyzetben az emberek kivetkőznek magukból, vagy csak egyszerűen nem a megszokott módon kezdenek el gondolkodni, és viselkedni.

Amikor a címet adtam a mai írásomnak, nem a sógoromra gondoltam, de egy pillanat múlva ő is az eszembe jutott: Benzinvezetéket, üzemanyagpumpát javított szerelőaknából, és egyre kilátástalanabbá vált a másnap reggeli üzembiztos autó. Nagyot sóhajtott, szájába tömött egy cigarettát... elég annyi, hogy a Fantasztikus négyesből őróla mintázták a tüzes fickót. Megúszta egy finom epilálással, csak a fejét verte szét a nagy igyekezetben, ahogy kiugrott az autó alatti aknából.

Tegnap azt gondoltam, hasonló csodát fogok látni, de szerencsére nem így történt:

Őrületes hajránk célegyenesbe ért. Meg lett véve az autópálya matrica, a biztosítás megkötve, és mi loholtunk, hogy a szállítás tárgya is elkészüljön.

Jóska bácsi kérdezgette, hányra hozza a trélert. - Két hét múlva keddre. - morogtam, de senki nem vetette rám az ügyet. Mindig ilyeneket mondok, meg olyat, hogy jó munkához idő kell, ezért senki nem foglalkozik velem, ("Bolond a mester, hagyd rá!") de hát Ő tudja, a nagy Ő pedig biztos volt a hétfő reggeli indulásban.

Bár az elmúlt napokban is rendesen túlóráztunk, reggel még volt kedvünk viccelődni, de ahogy már huszadszor reklámozták a filmet a rádióban: "sanda csacsa parti lesz este", és ahogy bővült a hiányos alkatrészek listája, egyre inkább távozott belőlünk a lendület.

- Ezzel meg, kellett volna valamit csinálni, mert nem bírom felszerelni!!! - morgott tele torokból, habzó szájjal a kolléga, miközben a lökhárító vasát akarta feltenni előre.

- Én érdekes mód, mindent felbírtam szerelni, hiszen tudod, hogy össze lett próbálva. - szóltam vissza a varrógép mellől a profik halálos nyugalmával.

Egy óra múlva: - Lehet, hogy felcseréltem a jobbost a balossal? - vakaródzik a munkatárs a vasak felett.

- Nem lehet. - vetek rá egy szánakozó pillantást. - Biztos... Csak ki vannak fordítva.

Amúgy, normális esetben, ennél a típusnál nincs jobbos-balos, de ez itt nem normális eset. Bizonyos pontokon kialakultak olyan deformációs helyzetek, amiknek a legyőzése érdekében egyszerűbb volt a tartóvasakat hozzá igazítani a torzuláshoz, így egy jól álló lökhárítót kaphatunk. Ugyanis a galvanizátor idegileg összeomlást kapott és vissza adta egy hete a cuccot nagy rozsdásan, mert már lemaratta, így nem a felpróbált cuccot tesszük fel.

Tehát jöttek azok a baljós árnyak, én meg azt hittem, hogy csak beborult, pedig nem ártott volna figyelni az ilyen előjelekre, mert a jelek azért vannak, hogy figyeljék őket.

"Rakd fel", nincs mivel rögzíteni. "Tedd be", ja, nincs is mit.

A 12. órában hirtelen nagyon lefáradtam. Éppen a biztonsági övet kellett beszerelni, de durván mocskos volt amit adtak, és az is maradt, mert nem fért a keretbe a tisztogatás. Ráadásként jó darabig eltartott mire kiderült, hogy valami elcseszett autóból van kiberhelve, amiben nem függőleges a beszerelési pozíció. "Hát persze, hogy készítek hozzá egy pár vasat, amivel valahogy be bírom tenni."

Folyamatosan fogyott az erőm, de nem hirtelen, mint a Duracell nyúlnak.

Már nekem volt kellemetlen, ahogy a kolléga ordítva szentségelt, és próbálta a lehetetlent, vagyis elállítani a benzinfolyást a vadonatúj, de szar benzincsöveknél. Aztán feljött az aknából. Mozgásából azt gondoltam, hogy indián esőtáncba kezd, de gyanús volt, hogy közben a 20 literes benzineskannával ütemesen csapdosta a földet és nem kántált, hanem ordított, hogy "felgyújtom, felgyújtom". Komolyan azt hittem megteszi, de térdere rogyva, csak a homlokát verte a padlóhoz, az meg nem akart szikrát vetni.

Átmentem a másik műhelybe, gondoltam jobb lesz biztonságos távolságba kerülni. Rögzítő bizbaszt akartam faragni az ablak alatti díszléchez. Emlékeztem én, hogy hogyan kell: Befogtam a sarokköszörűt a satuba, és egyes koronggal farigcsálni kezdtem egy ötös, réz hegesztőpálcát. Már annyira nem láttam, hogy csak a melegről, és az égett szagról vettem észre, hogy a kezem köszörülöm. Ekkor engedtem el a határidőt végleg. A kolléga még kapaszkodott, tébolyultan kapkodott, elvesztette a realitását.

A restaurálás nem árokásás: "Jól van, egy kicsit fáradt vagyok, de kidobok még egy métert."

A régi munkahelyemen is úgy mondtuk műszak vége előtt, hogy "Na, gyorsan elszarok valamit, aztán megyek haza."

Vannak munkák, ami odafigyelést, kipihentséget követelnek. Nem lenne jó, ha valaki kopogtatna, hogy heló, valaki miattad pusztult el, de az egyszerű elégedetleneket sem szeretem.

Ez már a mai állapot.


A "Bazi répa"ütköző nélkül, kifordított vasakkal vár a csodára.

A reményt nem adjuk fel, valamikor csak elszakad tőlünk, bár vannak még problémák, de azok meg azért vannak, hogy legyőzzük őket.

Eredeti bejegyzés: 2013. május 28. 19:01 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.