Ugrás a fő tartalomra

Gyere őrült!

Mint az őrült, úgy rohanunk, hogy időre befejezzük a mostani autót.

Csak, hogy tudjuk, ez volt "a világ legelbaltázottabb autója".

Azóta még elátkozottnak is emlegeti a kollégám, és azt mondta, ha befejezzük, a kutyák fogják az árokban a száját nyalni, úgy berúg. Azért ez róla elképzelhetetlen, de talán a konyhaasztalnál belebólint a levesbe.

Aki követte az eseményeket az tudja, a lakatolás sem volt egyszerű, hiszen legalább 8-10 autóból volt össze berhelve a járgány. Én megpróbáltam emberi idő alatt, odafigyelve felépíteni a kasznit, de voltak körülmények, amik zavartak. Látható a képeken, hogy nem pályaudvar méretű helyen dolgozom, de még szambázni is igen nehéz, mindig beverem a farcsontom a kalapálógépbe. A bal orrnál, majdnem fél méternyi helyem van. Ez arra elég, hogy ha szívinfarktust kapnék, állva halnék meg mint a fák, mert még csak össze sem bírnék csuklani. Hogy miért fontos ezt leírnom? Hát, mert a mérőszalag mellett nagyon fontos barátja a lakatosnak a nikkelezett szemmérték. Márpedig fél méterről csak bandzsítok, de nem látok síkot, ívet, összhangot. Ezen kívül még zavaró tényező volt az is, hogy a kollégám időnként megjelent, mint az óra kakukkja, és közölte: "még 1 heted van; még 3 napod van, aztán mínuszba megyünk".

- Hát hova mennénk mínuszba ember, jön a nyár!

Ezzel is, azzal is foglalkoztam, a kasznit elvitték festeni, úgy, hogy csak azt vettem észre, hogy valami furcsa a műhelyben: - Ja, üres!

Most meg rakjuk össze, és a kolléga hív, hogy feltették az alvázra a gépet, és nagy a baj a bal oldallal. - Ne politizálj! - mondtam neki.

Hát, tényleg érdekes a sárvédő alja.

A nagy rohanásban ezt a részét nem ellenőriztem az előttem dolgozó egyén munkájának, és mivel rá sem bírtam nézni, (szó szerint) elsétáltam a szemre is ordító hiba mellett, tehát nem nyúltam hozzá.

Emlékezünk rá, hogy a felhegesztett javító elemet el kellett fordítanom, mert nem jól tették fel, de az ominózus alsó kitüremkedést - melynek a létrejöttének okát mai napig nem értem - ez a munkálat nem érintette.

A fényezés utáni matatásban az a kellemes, hogy még a vékony gittet is vissza kell csiszolni, így jóval nagyobb területen kell, javítani a fényezést. A fényező kolléga ma pszichológusnál volt, hogy feltudja dolgozni a traumát, de holnap már talán kijavítja.

Ez van kérem. Nem véletlen a kérdés: - Gyors munkát kér, vagy jót?

Hogy 500-600 óra az nem gyors? Mihez? Lufit felfújni, vagy egy rakás szemétből autót készíteni.

Amikor jöttek nekem szembe hátulról, hogy miezehe', akkor csak annyit kérdeztem: Te észrevetted odakint a napfényen, a tréleren, a festőműhelyben amikor két hónapig nyalogatták?

Szerencsére még van a kevert színből, hiszen a tetők, ajtók most fényeződenek, úgyhogy nem világkatasztrófa a történet, de felettébb kellemetlen. Meg is fentem a 9milliéterest, ha valaki rituális öngyilkosságot akar emiatt elkövetni. Persze az Autókereskedőkben soha nem történik ilyesmi... vagy nem olyan hülyék mint én, hogy bevallják.

A kollégám is sebbel, meg lobbal köti be az elektromosságot.
- Miért villog hátul indexeléskor egy lámpa balra, kettő halványan jobbra? - kérdi, de csak morgok, mert tetőt varrok a kabrióra, nem érek rá szórakozni.

Kimegy a műhelyből, én meg szabok, varrok. Fordulok meg, kegyetlenül dől a füst a műszerfalból. Rángatom az akkumulátor negatív saruját mint bolond, nem jön. Gyorsan kulcsért rohannék, amikor szemem sarkából meglátom, hogy a pozitív saru szikrázik, az van csak ráakasztva az egységre.

Minden hülye tudja, hogy a negatív sarut kell levenni, hiszen ha a másikkal kezdünk, akkor a villáskulccsal zárlatolhatunk a pólus, és a kasztni közt, ezért estem ebbe az ostoba hibába, hogy nem a "jó" kábelt cibáltam.

Rögtön eszembe jutott a Jumanji című film majomgyereke: Sürgősen rohant a fejszéért a fészerbe, de az ajtón lakat lógott. Kétségbeesetten kapott fel a földről egy rozsdás fejszét, hogy a lakatot leütve a fejszéhez jusson... Hagyok egy kis időt a történet megemésztéséhez.

Eredeti bejegyzés: 2013. május 13. 20:36 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.