Ugrás a fő tartalomra

Tedd be nyugodtan, nem lesz semmi baj!

A tárgyalt kijelentés általában bontott cuccok vásárlásánál hangzanak el, de sajnos hallottam már akkor is, amikor egy jelölés nélküli dobozban kaptam kézhez a holmit.

Most nem nekem címezték a mondatot, hanem egy Bogár futóművet vásárlónak. - Azért én csak leszóratnám ezt az első futót, nyugodtabb lesz a lelkem. - mondta az illető, és így is lett. A vastag trutyi eltűnt, és hamar kiderült, hogy alatta egy alaposan áthegesztett lemezhalmaz leledzik. Ezzel nem sok gondom akadt, ha eltekintünk az esztétikai kihívásoktól. Pár pont hegesztéssel eltüntettem a hibákat, de a lengéscsillapító rögzítési helye tartogatott meglepetéseket azok számára, akik nem én vagyok. :)

A képet úgy tessék nézni, hogy az alkotóelem fejjel lefelé van, de a lényeg az a lyukas valami ott a sok kosz közepén. A kosz valamikor vas volt, de ma már nem az.

A kivett papírszerű darabon eredetileg egy 17 milliméter átmérőjű furat volt, de ebben az állapotában inkább a harminchoz közelít. Ha tényleg betettük volna nyugodtan, akkor az első nagyobb lengésnél elszabadul a lengéscsillapító, és nem kell ecsetelni, mennyire kellemetlen egy ilyen malőr.



A továbbiakban heti hírmorzsákkal folytatom:
Akciós Topride ablaktörlő-lapát kapható a hiperben! "Csendes siklás, nagy tapadás, erős fémszál" - olvasható a  csomagoláson.

Egy hét múlva kellemes barna árnyalatot ölt az az erős fémszál, ami harmonizál az ablak fűtőszálaival. Minden igényes autótulajdonosnak ajánlott.



Megdőlt a WD-40 misztikuma?

Állítólag mindenre jó, a fogfájástól kezdve, a hónaljszagig, de W. Róbert még ajtózárakhoz is ajánlja.

Angol tudósok is ezt az oldalát tesztelték a folyadéknak, és meglepő eredményre jutottak. Az évek óta gond nélkül üzemelő autózárba, melybe eddig csak zár-, fegyver-, és motorolaj került, WD-40-et permeteztek heti rendszerességgel. A zár akadozni, rágni kezdett, de miután párforintos vágó, és üregelő anyaggal kezelték meggyógyult. Ezek után kétségessé vállt, hogy tényleg jó-e a szer fogfájásra.

A tárgyilagosság kedvéért megjegyezném, hogy van olyan biztonsági ajtózáram a házban, amin figyelmeztető címke tiltja az olajozást. Amikor a kulcsot már alig bírtam kivenni, valódi kontaktjavítót fújtam bele, és azóta is (évek teltek el) hibátlanul üzemel. Kívülről ugyanolyannak tűnő zárbetéthez viszont, zárolajat csomagolt a gyártó.

A WD-40 két teljesen különböző zártípuson lett tesztelve, mind a kettőnél ugyanaz az eredmény jelentkezett. Nyilván nem lehet egy vizsgálatból messzire menő következtetést levonni, mert lehet, hogy egy tökéletes hamisítványt sikerült vásárolni, hiszen tudjuk, ezek a mocsok kis izék' mindent hamisítanak.

Eredeti bejegyzés: 2013. március 04. 18:48

Megjegyzések

  1. Nem, a WD-40 kimondottan nem ajánlott zárolajozásra, mert képes a kis rohadék beleszáradni a precíz szerkezetbe. Persze nagyanyám kertjének a végében tízenöt éve rohadó tuto lakatnak már mindegy, vagy WD vagy hidegvágó.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek ellenére, ha rákeres az ember, rengeteg szakmai oldalon ajánlják zárakhoz...

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.