Ugrás a fő tartalomra

Mint a fagyott mókus fenn a fán

A farkas tényleg csak hidegben ordít? Nem tudom, Farkas bácsi nagyon nyugodt ember volt mind a százötven centijével, az állattal meg nem nagyon kommunikáltam. De nem vagyok Jack London, úgyhogy témához!

Állunk kint a kibaltázott nagy hidegben. Egy autó javítását térképezzük fel, de a fagyott fülek, gőzölgő leheletek adják a témát, na, és persze a tulaj panasza, hogy öngyújtóval melegítette a kulcsot, mert nem ment be a zárba. Az elmúlt napok tapasztalatai alapján tudom, az még nem fél siker, hogyha bent vagyunk a lyukban. Sokszor még ekkor sem fordul a betét. Régen a nagy szegénységben, különböző praktikákat alkalmaztunk ilyen esetekre. Ami folyadékot fagyállónak ismertünk, bevetettük a behatoláshoz. Volt eset rá, hogy kínomban belső zsebbe tett forró vízzel próbáltam oldani a zár külső jegesedését, de ez belülre nem igazán hatolt be. Előre gondolkodva nagyobb volt az esély a jégtelenségre. A vegyi anyagokat felszívtam fecskendőbe. Ezt az eszközt használtam megelőzésre, és tünetkezelésre is. Aztán jött a kánaán. Kis zárkenő, jégoldó spray. Jó nevű cégtől, nehogy gond legyen. Az asszony nyöszörgött, hogy nem megy be a kulcs, vagy ha bement a test meleg acéltoll, akkor a zárban meghűlve kijönni nem akart. - Béna vagy, most kentem meg eme kitűnő termékkel. - mondtam, és én is próbálgattam, de tényleg nem jött ki-be. Mérgemben a nagyáruházi, akciós jégmenetesítőt nyomtam a zárra-zárba (500 forint/liter). Őrület, de működött, sőt azóta nem fagy a zár annyira. Már csak az a problémám, hogy valahova belülre is befolyik a víz, és ha ott dermed meg, kívülről bármit tehetek, akkor sem enged, de majd ennek is utánanézek.

Visszatérve az autóhoz, ami körül álltunk, jöttek a nagyszerű történetek, ki, hogyan győzködte reggel a különféle zárakat: - Én a hátsó kapun akartam kimenni, de nem adta magát a lakat. Mivel kiakart már úgyis jönni a sárga, meglocsoltam. Mindjárt működött.

- Hogy ez nekem nem jutott eszembe! - így a másik. - Én meg lehelgettem, de az nem igazán jött be.

- Miért nem nyalogattad? - kérdeztem, de akkor már vigyorogtam, mert eszembe jutott a legnagyobb ökör, akit ismerek: - 25 Celsius-fokban a szájába kapta a fém lakatot, hasonló célzattal. Utána jó sokáig röhögtünk rajta, mert a felső ajkáról lefagyott a bőr, ezáltal igen furcsán nézett ki, de ennek az embernek mégis a tűzzel volt a legnagyobb baklövése. Kíváncsi volt, hogyan néz ki a sült széklet, és ehhez a kísérlethez legjobb alapanyagnak a sajátja kínálkozott, mert mint előbb a "sárga", ez is kéznél volt. Odavitte a műhely dobkályhájához a széket, és a platni fölé kuporodott. Sajnos a szék megbillent, és a hős felfedező nem tudta mi fáj neki jobban, a keze amivel támaszkodni próbált, vagy a hátsója, ami még napot sem nagyon látott, nem még forró vasat.

A hülyeségre azzal tette fel a pontot, hogy ráadásul még el is mesélte a történetet amikor rákérdeztünk a furcsa mozgásának okára.

Eredeti bejegyzés: 2013. február 11. 20:41

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.