Ugrás a fő tartalomra

Mikrocsalás

Nem is hinné az ember, mennyi olyan apró dolog veszi körbe, amit nem lát szabad szemmel. Ráadásul, ezen dolgok köre nem hogy szűkülne, de a szemünk romlásával egyenesen arányosan növekszik. Erről jut eszembe a szomszédom, aki szentül megvan róla győződve, hogy mennyire csendes helyen lakunk, pedig csak süket. Ez is azt mutatja, mindennek megvan a maga haszna

De térjünk vissza a blog általános témájához, az autóhoz, melyben bőven akad mindenféle mütyür. No, nem az egérszarra gondolok - bár némelyik roncsban az is van bőven - hanem egy-két elektronikai bizbaszra.

Kissé nagyobbacska valami az utastér világító lámpácska, de azért micro módban kell fényképezni.

Bal oldalon látható a kapcsoló, ami nem kapcsolt, az izzó meg ott középen szokott benne leledzeni. Ez egy újnak eladott szerkezet, ráadásul még eredeti gyárinak is merték titulálni. Némi kétséget ébreszt ezen állítás felől az a tény, hogy a kapcsolási pozíciókat rögzítő golyócska teljes egészében kapcsolhatatlanná fékezte a mechanikát, de ha erősebben feszegette az ember, akkor ki is repült belőle, engedve a feszítő rugó erejének. A képen már a helyére faragott réz szegecs látható, mely a szárának köszönhetően nem fordul ki, a nagyobb rádiuszú fej pedig nem esik be zárként a fehér műanyag kapcsolószárba.


Oldalnézetben remekül megtekinthető a bal oldali eredeti egység remek szegecselése, míg mellette az utángyártotton szinte csak a sorja van szétütve. Ennek köszönhetően tört szét az egyik csap, amit a 2 századmilliméter tűréssel, 2 millimétert ütő tokmánnyal rendelkező esztergán utángyártottam, de arra már nem vállalkoztam vele, hogy a kettes vastagságú tengelybe lyukat fúrjak, és csőszegecsként szétüssem, ezért anya került rá.

A "mi a franc van a képen?" rovat következő eleme, ez gyújtáskapcsoló, ami egy sebességváltókar-zár szerves egységét képezi. Ez kettő az egyben, vagyis zár, gyújt, szív, kipufog... ja, ez már négy. Akkor marad az első kettő, ami funkció megegyezik a kormányra szerelt verzióval, de ott a kormányrudat reteszeli. Ez a cucc eredetileg olyan mint a szovjet-magyar barátság: megbonthatatlan, de amit összeraktak, azt szét is lehet szedni, csak legfeljebb törik. Ezek az izék tulajdonképpen nem csak elektromos egységek, hanem a ráindítást hívatottak megakadályozni. A forgásirány bal, így kell az értelmet keresni benne. A rugó húz egy kis lemezt, ezáltal annak az orra a falnak ütközik. A bal felső negyed közepén látható a felhajlított orrocska, ami az előtte kimunkált gátra felfutva engedi a szerkezetet gyújtási pozícióba ugrani, de fordulás közben a lemezke leesik a pöcökről. Ezek után csak akkor tudjuk ismét az indító motort kapcsolni vele, ha alapállásba visszaforgatjuk az egészet. Ekkor ismét a felhajlított orr kerül szembe a pöcökkel, nem a kapaszkodós váll. Nem akartam ennyire elmerülni ebben az ingoványos magyarázatban, mert tudom, így eléggé érthetetlen, pedig rém egyszerű az egész. A lényeg az, hogy még ez is képes elromolni. A rugó eltört, (ott van szanaszéjjel az újságpapíron) a lemezke kifordult, majd az erőltetés hatására elhajolt, mert igen puhány anyagból van. Hát nem egy biliacél. Ja, felénk a biliacél fordított értelmű, nem azt értjük rá, mint máshol. Ez azért van, mert jött egy öreg, hogy adjak már neki egy tenyérnyi lemezt, mert egy kis kilométerórát akar felrögzíteni vele a motorjára. Adtam neki egy darab 1milliméteres, fekete, hőálló lemezt. - Mi ez a szar biliacél? - így az öreg. - Szívesen. - válaszoltam, sőt még azt is megkérdeztem, hogy kifúrjam-e. Az öreg azt mondta, majd ő kifúrja, van neki egy amerikánere, az ilyen vackot egy perc alatt átlyukasztja. Két nap múlva jött a szaki a félig kikapartatott lemezzel. Na, ez nálunk a biliacél.

Tehát kiegyengettem a kapcsoló lemezkéjét, majd rugó után néztem. Természetesen átmentem az utca túloldalára a minirugó ellátó központba, ahol kétségbeesetten próbáltam eldönteni, hogy pirosat, kéket, vagy milyet válasszak... Ekkor tértem magamhoz az ájultságomból, amit az okozott, hogy beleszippantottam a ragasztómintába.

Elővettem azt a remek oda-visszajátszós autómagnót, amit egy roncsból berheltem ki, és kiváló alapanyagot szolgáltatott az ilyen dolgokhoz. Valamikor egy hétig nem aludtam, ha ilyen különlegesség került a kezembe. Szalaggal előre ment bele a kazetta. Hi-Fi mechanika, az elektronika meg alig fért a dobozba. Csúcs! Most meg alkatrészbánya. Így múlik el a világ dicsősége, avagy latinul: Sicc Ford transit gloria mundér. Azért mérget nem vennék rá, hogy pontosan így van.

Eredeti bejegyzés: 2013. február 21. 21:21

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.