Ugrás a fő tartalomra

Sorozatlövés

Fent van az egyik oldali légvezető.

Nem nagyon erőltettem meg magam, viszonylag kevesen kérnek pont olyan formát erre az eldugott helyre, mint az eredeti.
Majd lezárom még az éleket, hogy legalább a dob felől ne verődjön be a sólé. A nagy izébe, ott az elején, így is be fog folyni az esővíz, meg ilyenek, de legalább az aljában megpróbálom kikenni.

A sárvédőt annyira foltoztam ki, hogy helyére bírjam erősíteni. Nem volt ez sem egyszerű, mert a rohadásokon kívül itt is megvolt található a törés, és a lelkes javítás, vagy mi a szösz.

A kiegészítő elemek felillesztése a sárvédő rendeltetési helyén történt, mert csak így garantálható az ajtóhézag futása. Holnap már a felszereltről publikálok képeket. Két nap, és tiszta autó kinézete lesz a kaszninak. Mostanság, annyira nem nagyon érdekes a tevékenység, de azért igencsak oda kell figyelni. A légvezetők felrakásánál a megfelelő illesztésre kell figyelni, mert ha elhúzza a doblemezt, akkor a sárvédő nem fog a helyére találni, a sárvédőnek meg eleve jól kell kinézni, és kevés gittet kell fogadni.

Elkezdtem összevarrni a homloklemezt a sárvédővel.

Szerencse, hogy ekkora szerelőajtó van a kasznin, így könnyűszerrel ellen bírtam tartani a meleg által berántódó lemeznek. Minél többször melegítették, egyengették az anyagot, annál hevesebben reagál az újabb beavatkozásra, de ilyen módon betarthatunk neki.

Neki estem a másik oldali sárvédőnek is, javítás célzatával, és nem fejjel.

Nyitottam ezen is egy kis nyílást, hagy levegőzzön. Igazság szerint, olyan lapolást távolítottam el róla, mint ami a lámpa töke alatt látszik.

Nekiláttam olyan foltot készíteni, amilyen a nagykönyvben megvagyon írva. Meghajtottam egy lemezt hosszában, majd a hajlítás mellett sugárirányban kifelé, elkezdtem a kalapácsorrával nyújtani, hogy felvegye a sárvédő ívét. Tíz perc szorgalmas kopogás után felülbíráltam a hülyeségem, és visszatértem a jól bevált módszerhez, vagyis két lemezből hegesztettem be a helyszínen a foltot. Az a kis hegesztés, ami többletként jelentkezik, az már nem oszt, nem szoroz, és így pontosabban lehet dolgozni, na meg persze gyorsabban.
A domborított lemezkét élre hegesztettem, majd a külső felületről visszaköszörültem a dudorokat, és utána síkba ütögettem a foltot.

Mivel egy kis ráhagyással dolgoztam, egy műanyag, könnyen hajló vonalzót illesztetem az élre, és bejelöltem, hol kell vágni.

Nos, ez itt a második vonalzózás lenne, ha valaki ki tudná venni a képből, mit is ábrázol. Ez itt egy acélvonalzó, ami a sárvédő felső ívére van illesztve. Az acél saját feszültsége által felveszi a természetes ívet, ami kellemes a szemnek. Így már könnyűszerrel beállítható a megfelelő forma.

Amikor a festő nyöszörög, hogy két centi gitt gitt kellett az elemre, azért tartott sokáig, és azért került annyiba a munka, mondom a tulajnak, ne higgyen neki, mert vonalzóhoz készítettem a felületet. Erre a festő azt mondja, vonalzóhoz nem is lehet, mert az sík,  a kaszni meg nem. Hát az acél arra hajlik, amerre akarom, és csodálatosan utat mutat.


Eredeti bejegyzés: 2012. április 27. 19:55 ; 2012. április 28. 17:19

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.