Ugrás a fő tartalomra

Biztosan lehet

Soha ne mond, hogy biztos. Ezért fogalmaztam úgy, hogy valószínűleg a másik Karmann összeszerelésével folytatom, de mikor reggel bementem, kiderült, hogy a nagy műhelyben a "Szereljük Ki A Transit Futóművét Klub" tartja a 15. évfordulós összejövetelét.  Az a műhely sem akkora, hogy kényelmesen elférjünk benne ennyien, így ráirányították a figyelmem, kettő darab, Tatra kipufogódob esetleges készítésére. Ez az! Csináljuk meg! Se megfelelő cső, se 1 milliméteres lemez, de nem baj. Igazi tettre kész embernek ez nem jelenthet akadályt.

Egyszerű négy kamrás dob, szemétből is össze lehet rakni. Vannak vastagabb csövek, találtam egy kis lemezt is, bár az egyik oldalt meg kell toldanom, de hátha nem fog ezért vért felköhögni a dob.

Tájlép, csata közben.

Megfelelő kivágószerszám hiányában egy kicsire kopott vágókoronggal kifaragok egy macisajtot, majd jobbos ollóval apránként ki csipegetem a kör formát. Kerestem egy olyan csövet, aminek a belső átmérője 2-3 milliméterrel nagyobb, mint a kipufogó csöve. Kúppal beütöm a lemezt a csőbe, így létrejön egy gallér, ami nem csak merevíti a lemezt, de hegeszteni is kényelmesebb.

Először az alsó részt állítottam össze, így az alkidgyantás festék nem ég majd ki belőle összehegesztésnél. (Ha már nem galvanizált) Remélhetőleg ezáltal az aljban megálló kondenzvíz nehezebben talál rajta fogást. A középső lemezt kihagytam, mert megállapítottam, hogy csak merevítő funkciója volt. Én egy X formát nyomtam az érintett részbe, mert a megnövekedett belső csövek miatt, az eredeti külső méretek megtartásával, nagyon nehezen bírtam volna kialakítani.

Eredeti bejegyzés: 2012. május 26. 19:54

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.