Soha ne mond, hogy biztos. Ezért fogalmaztam úgy, hogy valószínűleg a másik Karmann összeszerelésével folytatom, de mikor reggel bementem, kiderült, hogy a nagy műhelyben a "Szereljük Ki A Transit Futóművét Klub" tartja a 15. évfordulós összejövetelét. Az a műhely sem akkora, hogy kényelmesen elférjünk benne ennyien, így ráirányították a figyelmem, kettő darab, Tatra kipufogódob esetleges készítésére. Ez az! Csináljuk meg! Se megfelelő cső, se 1 milliméteres lemez, de nem baj. Igazi tettre kész embernek ez nem jelenthet akadályt.
Egyszerű négy kamrás dob, szemétből is össze lehet rakni. Vannak vastagabb csövek, találtam egy kis lemezt is, bár az egyik oldalt meg kell toldanom, de hátha nem fog ezért vért felköhögni a dob.
Tájlép, csata közben.
Megfelelő kivágószerszám hiányában egy kicsire kopott vágókoronggal kifaragok egy macisajtot, majd jobbos ollóval apránként ki csipegetem a kör formát. Kerestem egy olyan csövet, aminek a belső átmérője 2-3 milliméterrel nagyobb, mint a kipufogó csöve. Kúppal beütöm a lemezt a csőbe, így létrejön egy gallér, ami nem csak merevíti a lemezt, de hegeszteni is kényelmesebb.
Először az alsó részt állítottam össze, így az alkidgyantás festék nem ég majd ki belőle összehegesztésnél. (Ha már nem galvanizált) Remélhetőleg ezáltal az aljban megálló kondenzvíz nehezebben talál rajta fogást. A középső lemezt kihagytam, mert megállapítottam, hogy csak merevítő funkciója volt. Én egy X formát nyomtam az érintett részbe, mert a megnövekedett belső csövek miatt, az eredeti külső méretek megtartásával, nagyon nehezen bírtam volna kialakítani.
Eredeti bejegyzés: 2012. május 26. 19:54
Egyszerű négy kamrás dob, szemétből is össze lehet rakni. Vannak vastagabb csövek, találtam egy kis lemezt is, bár az egyik oldalt meg kell toldanom, de hátha nem fog ezért vért felköhögni a dob.
Tájlép, csata közben.
Megfelelő kivágószerszám hiányában egy kicsire kopott vágókoronggal kifaragok egy macisajtot, majd jobbos ollóval apránként ki csipegetem a kör formát. Kerestem egy olyan csövet, aminek a belső átmérője 2-3 milliméterrel nagyobb, mint a kipufogó csöve. Kúppal beütöm a lemezt a csőbe, így létrejön egy gallér, ami nem csak merevíti a lemezt, de hegeszteni is kényelmesebb.
Először az alsó részt állítottam össze, így az alkidgyantás festék nem ég majd ki belőle összehegesztésnél. (Ha már nem galvanizált) Remélhetőleg ezáltal az aljban megálló kondenzvíz nehezebben talál rajta fogást. A középső lemezt kihagytam, mert megállapítottam, hogy csak merevítő funkciója volt. Én egy X formát nyomtam az érintett részbe, mert a megnövekedett belső csövek miatt, az eredeti külső méretek megtartásával, nagyon nehezen bírtam volna kialakítani.
Eredeti bejegyzés: 2012. május 26. 19:54
Megjegyzések
Megjegyzés küldése