Ugrás a fő tartalomra

Birkózógép

Na, nem a rázós fajta, nem is a falból lóg ki, de erős.

Szerencsés is vagyok, meg nem is. Egyik oldal sikerült, a másik nem. Ez nem az én saram, én ott sem voltam, semmiről nem tehetek, különben is kényszeríttetek. Az a rohadt jobb oldal, az mindig kötözködik. A bal bezzeg úgy simult a helyére, mint kés a vajba. Csak az orrát kellett megfaragni, mert a lámpa körüli rész másik dimenzióba lépett. Porból lett, porrá lett. Na de, egy kis foltocska – gondosan, az eredetit mintának használva, mert ilyen íves részeknél szoktak viccek születni – és máris kisebb a hiány.

Már csak a lámpatök körüli részt kellett pótolnom, amit egy 1,5 milliméteres lemezcsík használatával oldottam meg. Azért szerencsésebb az eredeti egyes lemeznél, mert könnyebben ívre bírtam hajtani, és van miből csiszolni, ha a sík nem lenne tökéletes, na meg tovább tart, míg elrothad. Az ívhajtást ebben az esetben nem csak kalapálásos módszerrel végeztem el. Egy darab csőszerű képződményre felhegesztettem élével a lemezcsíkot, majd szakaszonként fogóval síkba tartva, ráhajtottam az ívre. Ezek után egy kicsit azért megkalapáltam, csak azért, hogy tudja ki a főnök, meg a pontosság sem volt az igazi.




De a másik oldal… A szakik előttem nem szórakoztak sokat az egyengetéssel, ezt nekem kellett pótolni. Ez nagyjából meg is lett a foltozással egyetemben, de amikor felraktam előjött a másfél centinyi turpisság.
Ennyivel kellett volna lejjebb jönni, de ha letapostam, a sárvédő oldala kipúposodott. Két lehetőség van ilyenkor a hiba listában: Vagy az orrpótlást hegesztették fel a kollégák rosszul, vagy a sárvédő domborításának az íve veszett el. Ha nyers, méretes elemekről lenne szó, akkor egy mérőszalaggal ellenőrizni lehetne az egész ív hosszát, de így mit mérjek, milyen magasra birok köpni?
Na, azért letapostam a sárvédőt méretre, és szépen összehegesztettem a tetejét, mert odáig mindenféleképpen jónak kell lenni. Ki is jött rajta a kis, Notre Dame-i toronyőr. Elkezdődött a matyizás. Első menetben a berogyott kerékívet parancsoltam vissza, majd kicsit hegesztettem a merevítésen erősítési célzattal, mivel az a centiméternyi peremezés gyárilag is nevetséges, főleg ha már egy kicsit porlasztva van az idő vasfoga által. Kalapálok, kalapálok. Rogy, domborodik. Lassan elvetem azt a tézist, hogy elhegesztették az orrlemezt.

Nagyjából bejött a szemből látható két él párhuzamba, az ajtóra fektetett vonalzó is megfelelően fekszik fel, holnap már összevarrhatom a sárvédőket a homloklemezzel, és ha megegyengettem a hegesztéseket, mehetnek be a lámpatökök. Nem előbb, mivel akkor nyújtózkodhatnék egyengetéskor, így meg csak benyúlok a tök hűlt helyén. Van itt kérem logika.

Eredeti bejegyzés: 2012. május 02. 17:57

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.