Ugrás a fő tartalomra

Behatolás a zárdába

Ez tényleg úgy hangzik, mint egy film cím. Szinte hallom, ahogy a régi városi moziban megszólal a hang: - Akcijó a zárdában. Cínes cinkronizált canadai akcijófilm. Jövő héten meg Szovjet indijányos fím lesz, a Derszu Ulzana.

Ezek után még hozzáfűzte: - Szógálati közlemény: Aki szétköpdösi a szotyihéjjat, azt megrugdosom.

Kisvártatva megjelent a hang tulajdonosa, a mozigépész, és beállt mint Bruce Lee. Egy pár másodperc múlva gyorsan távozott, mert a 150 centinyi mélységét a közönség hangos hahotával fogadta.

Na, de vissza a zárdába! A zárdában ott van a zárász, vagyis én, aki egész nap zárakat javítottam. Nem is értem, miért küldik el olyan messziről a kilincseket. Nem olyan nagy ördöngösség egy zárbetétet szétszedni, és addig cserélgetni benne a lapokat, amíg nem lesz jó hozzá az a kulcs, ami belement.


Az igaz, nekem van egy nagy előnyöm: a rengeteg bontott betét. Jó játék addig pakolászni a kis rézlapokat, míg síkba nem kerülnek a kulcs beillesztésekor. Ami minimálisan kilóg, azt meg meghúzom precíziós köszörűvel, főleg ha nagyobb átmérőjű betétből való. Szóval ajánlanám mindenkinek ezt a remek elfoglaltságot téli estékre. Szétpakolni az asztalon a motyót, egy üveg bort levegőre tenni, majd megiszogatni, aztán meg aludni, mert itt nincs helye a bizonytalan kéznek, mert akkor vagy nem zár rendesen, vagy nem forog el a kulcs.

Hát igen, a kulcs, az kulcskérdés. A kabrió csomagtér nyitójának zárjába nem találtam az ötven darab gyári közt olyat, ami belement volna a betétbe. - Semmi gond. - mondtam, és átballagtam a kulcsmásolóhoz. Na, ott sem volt.

Jövök visszafelé, morgok magamban: Megy a juhász szamáron, földig ér a lába; Nagy a legény, de nagyobb boldogtalansága.

Ekkor valami nagyon furcsát vettem észre: se juhász nem vagyok, se szamáron nem megyek, és mégis földig ér a lábam. De nem ám csak az egyik! Mind a kettő! Hát, vannak érthetetlen dolgok ezen a földön, és azon túl.

Tehát haladok befelé, nézek ki a fejemből, amikor berobban a retinámba egy szemétkupac, tetején egy kidobott lakattal, amiben ott fényeskedett egy kulcs. "Made In Poland" rajta a felirat, de azért magamhoz vettem. Mi annak az esélye, hogy ez jó lenne? Szinte semmi... de belement ahova kellett. Erre azt a B betűs szót mondtam, mint a filmbéli Ted, aki maci.

A hosszából lekaptam egy fél centit, mert az nem volt jó. Így, hogy már volt mihez mennem, szétszedtem a zárat.

Kellemetlen meglepetés volt a megfáradt prücök, aminek a zárpöcköt kellett volna emelni. Egy erélyesebb mozdulatra megvált eredeti helyétől, használhatatlan vackot csinálva az egész zárból. Gyorsan lefuttattam a megoldó szoftvert, ami két verziót dobott ki, a kivágom a pics... cselekvés helyett. Az egyszerűbbnek, gyorsabbnak tűnőt választottam.

Egy rézpálcát fúrtam be a helyére, és méretre reszeltem.

Ez a törés megint az értetlenségi faktoromnál talált meg. Miért készítenek ilyesmit ócska spiáterből? A repedésen kívül, még annyira el is volt kopva, hogy csuda. Biztosan nem azzal szórakoztak a tulajdonosok, hogy "kibírja kinyitni egy perc alatt többször" versenyt rendezzenek álmos estéken. Ez az alatt a pár alkalom alatt kopott széjjel, míg alkalomszerűen, néha napján kinyitották a zárat. Na, de így legalább kellemesen töltöttem a napot. Egészségemre!

Eredeti bejegyzés: 2012. október 27. 13:51

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.