Ugrás a fő tartalomra

A doktor megaszondja

Nem akarok nagyképűsködni, naná, hogy  nem vagyok doktor, csak egy régi rovatcím jutott eszembe. Ennek ellenére válaszolnék, bár már megtettem, de talán itt az ideje, és helye, hogy bővebb lére engedjem a mondanivalómat, mert talán nem minden világos mindenkinek.

Nos, egyik kedves olvasóm feltett egy kérdést, ami nem volt egyértelmű, vagyis inkább félreértelmezhető volt.

"A földön hegeszted össze. Nyilván megvannak a méretek és átlók mert méred és figyeled őket. De nem jobb lenne egy hegesztőasztalon, ami biztosan vízszintes, derékszögű?"

Hát, most erre mit lehet válaszolni? "Nem volna jobb." Vagy: "Tényleg! Hogy ez nekem nem jutott eszembe!"

Később kiderült, hogy arról szólt a kérdés, hogy miként oldom meg, a méreten tartást, de nekem minden más eszembe jutott először, csak ez nem.

Ha valaki leizzadva cipel egy nagy csomagot az úton, nem biztos, hogy jó néven veszi, ha megkérdezzük tőle, hogy autóval nem volna-e könnyebb. Szerintem az anyázás elkönyvelhető, nem hiszem, hogy a farzsebből kirántana egy gépjárművet, amiről elfelejtkezett. Úgyhogy csak megfontoltan tudakozódjunk! :)

Na, de akkor a lényeg: Tehát, ez a blog azoknak szól, akik maguk is közel állnak az autó alakításhoz, de nem ipar körülmények közt végzik a tevékenységet, hisz azok  nem igen olvassák az írásaimat. Nem tartom elképzelhetőnek, hogy egy nagy restaurátor műhelyben a blogomat olvasnák fel reggelente, tanulmányi célzattal. Ott inkább minden kutyaütőnek elhordanak, ha valahogy mégis szóba kerül a létem. Pedig nem ütöm a kutyát, csak a vasat. Azt meg úgy, hogy mindenki szembesüljön vele, igenis létre lehet hozni valami pozitívan értékelhetőt olyan körülmények közt, amik a valódi sufni jellemzői.

Ahol nincs csak talpalatnyi hely. Ahol nincs több százezres összeállító szerkezet, csak a tapasztalat. Lehetne itt is sztrájkolni, hogy "jobb körülményeket, megfelelő eszközöket", de akkor nekem sem lenne aprópénzem. Itt egy van biztosan, melodráma. Nekem melo, nektek dráma, viszont aki a garázsban akar alkotni, az hiába nézegeti a pormentes padlójú, korszerű gépekkel zsúfolt műhelyek promócióit. Itt lehet tapicskálni a ganéjban, szívni a gázt, nyakig benne lehet lenni az autózás hőskorában, majdnem egy időutazás.

Ennek ellenére a kiadott terméknek tökéletesnek kell lenni. Legalább is, korhűen tökélesnek. Persze nem egyszerű a földön forgatva összeállítani a nagyja elemet, majd egy primitív vízszintező állványon síkba lőni az egészet, sőt! Így utólag nyilatkozhatok róla, hogy főleg a hátsó kerékdobokat kellett volna egy méretadó sablonra beállítani, de a menedzser csak a vállát vonogatta, amikor megjegyeztem, hogy egy ilyen falatnyi helyen nem kellene két kaszninak tartózkodni, és egy spéci állványt is kellett volna építeni. Megértem, hiszen egy jó keret felállítása annyiba került volna, mint az egész karosszéria létrehozása, és ha többet ilyen autót nem építünk, akkor lehet kidobni, a végtermékbe meg nem fizették volna ki, hiszen azért hozzák hozzánk az autót, mert mi vagyunk az ócsók', de nem ócskák.

2014. április 02. 18:54 

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.