Ugrás a fő tartalomra

BÚJÉK!

Ismerősöm minden újévben bújjék-kal köszönt. Erre mit tud mondani az ember?: - Beléd is.

Ilyenkor nagy év összesítések szoktak lezajlani, ebből én sem maradhatok ki. Nos, akkor lássuk is: Csináltam egy autót, meg még egyet, meg egy másikat is, és csinálok most is egyet, meg fogok is, de ez már a jövő év zenéje.

Már nem sok minden fog változni a hátramaradó egy műszakban, így ezzel az állapottal búcsúzunk az ó évtől.

Az ideiglenesen feltett hátsó sárvédő is rendesen szét volt gányolva.

Jó nagy darabokon kellett foltoznom.

Így nézett ki előtte.

Már elkészült a legutolsó javítóelem is.








Elgondolkodtam rajta, hogy annak idején amikor a puzzle elveszett darabkája helyére pótló elemet faragtam, az előre vetítette-e a sorsomat. El volt-e rendeltetve sors szerűen, hogy ilyen sok autót adjak vissza az életnek, vagy ez csak annak köszönhető, hogy apám azt írta be a felvételi papíromba, "értelmiségi származású" vagyok, így valahogy én a sor végére kerültem a sok paraszt-, meg munkásszármazású gyerek mögött, akik rosszabb tanulmányi eredménnyel bekerültek oda, ahova én nem. Úgy néz ki, a faterom mégsem volt annyira "értelmiségi" mert rajtam kívül mindegyik osztálytársam munkás volt. Ők tudtak valamit...

Ugye eszünkbe juthat erről az a  régi rendszerben játszódó történet, amikor az illető mérgelődik, hogy nem jut előre a ranglétrán, mert beírta becsületesen, hogy a bátyja nyilas volt, míg a bátyó vezető beosztásba kerül, mert ő meg azt írta be, hogy az öccse kommunista.

Na, de nem erről akartam írni, hanem arról, hogy bár ez az esztendő mindannyiunk számára hihetetlenül sikeres volt - köszönhetően a rólunk gondoskodó politikusoknak - mégis remélem, a következő év még nagyobb elégedettséget hoz magával.

Bort, búzát békességet, jó kedélyű feleséget!

2013. december 30. 19:07

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.