Ugrás a fő tartalomra

Mariskától támadnak a pókok

Halad a holland Karmann alváza. Annyira, hogy már ki is haladt az ajtón. Azért még előtte adott egy sor gondolatra okot.

Például, hogy ez az üléssín miért olyan görbe, mint egy ázott kifli. Ha én mondom, el lehet hinni, sokkal jobban csúszik az ülés egy egyenes elemen. (A régi fényképezőgépemmel talán le is bírtam volna fotózni, de ez a mostani kicsit akaratos, vagy nekem nincs hozzá türelmem, hogy egy fél órát állítgassam)

Ezt a sínt vissza is kellett bontanom, mert öt centiméterrel el volt hegesztve. Így viszont jól megfigyelhető a padlólemez autentikus rozsdája, ami már felújítás után keletkezett a mostoha tárolási körülmények miatt. A sínt már én dukkóztam cinkvel'. Very well.

De nem ez itt a lényeg súlyossága, kérem szépen! Felteszek egy kérdést, melyre eléggé megindokolható választ nem leltem: Ha lebont valaki egy elemet kissé meggyepálva, akkor miért az ép elemet üti hozzá beépítéskor? Nem volna egyszerűbb kiegyengetni azt a nyomorult bontott alkatrészt? Lehet, hogy a kedves olvasó most ezen elgondolkodik, de nem készülhetett fel eléggé a következő látványra.

Mint említettem, ez egy új elem volt.

Vajon mit érzett a kalapácsos ember. Ja, tényleg. Volt régen egy diafilm: A kőbaltás ember. Ez a dromedár meg lehetne a vaskalapácsos ember.

Bár, mit csodálkozok én itten, hiszen ez a holland kapcsolat. A mester jól befüvezett, aztán meg Észak-Baszomáliai tigrispókokat látott mindenfelé, azok meg nagyon mérges teremtmények. Állatkertben nem is tartják őket, mert egyfolytában anyázták a látogatókat.

Szóval megértem, hogy szét akarta őket kalapácsolni a holland, csak hát mindig elugortak - mert a mérgüknél csak a lábuk erősebb - aztán meg a lemez kapott.

Na, ennyit a füves látomásról, amiről persze én nem tudhatok semmit, mert nekem csak a pohárral gyűlt meg a bajom, de már azt is nagyon rég letettem... azóta üvegből iszom. Viszont szavahihető forrásaim vannak Mariska ügyben. Az egyik egy rózsaszín beszélő maci - aki csak akkor jön amikor pipázom - a másik meg Maris néni. Ahogy mondják, "nevében a végzete".

A múltkor viszem vissza az öreglánynak a dinnyecsumázót. Hát látom akkora cakkos levelű gaz veri fel nála kertet, hogy nem látszik tőle a disznóól. Há - mondom - néném! Ez az amire gondolok?

- Nem vagyok én Úri Gellért, hogy tudjam mire gondolsz, bár a Teszkós kanál már meghajlott a kezemben.
Az új holland szomszédok adták a magot. Azt mondták, ez jó minden bajra. Na, gondoltam úgyis sok a vakond, hátha kiűzi őket.

- Néném, nem vakond ellen van ez! - röhögtem.

- Dehogynem, bár először nem használt. Mérgemben kivágtam az összeset, aztán meggyújtottam. Na, olyan finom füstje volt neki, hogy megülte az egész kertet. Hát, egyszarcsak' látom, hogy olyan kígyóforma lesz a füstből, ami bekúszott a vakondtúrásba. Ki is repültek a vakondokok.

- Kirepültek? - nyerítettem, és olyan ügyesen leültem egy törött lábú székre, hogy majdnem szétfejeltem a favágótőkét. - Na, de ha kirepültek, akkor minek ültetett újra? Fél, hogy visszajönnek? - vigyorogtam még a vérző púppal a fejemen is.

- Áá! Isteni lekvár van belőle.

2014. augusztus 18. 20:26

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.