Sok érdekes dolgot láttam a Tátrázásom során, de ez már annyira abszurd volt, hogy a megütközésen kívül szórakoztatott is.
Képzeljük el azt az egyszerű helyzetet, hogy egy meredek úton parkolni szeretnénk. Kinyomott kuplungnál szépen rátaposunk a fékre, felhúzzuk a kéziféket is, és levennénk a gyújtást, hogy a sebességben hagyott váltón keresztül a nyugalomba kerülő motor is ékeljen valamennyit a gépjármű kerekein. Ám ekkor fura dolog történik: hiába a slusszkulcs elfordítása, a motor forog tovább, mint részeg gyerekkel az ágy.
Hámá mé má? - teszi fel Dezső is a kérdést, pedig őt a sör árán kívül más nem nagyon érdekel, esetleg még valami tömény ital.
Nos, érdekes volt, hogy gyújtás alatt a kézifék felhúzásakor világítanak a féklámpák és a fékvisszajelző izzó, viszont amikor pedállal fékezünk, akkor meg a fékvisszajelző is pislákol, legyen az indítókulcs bármilyen állásban. Azt gondolom, a széria autókban egyik megoldás sem megszokott, de hátrányai mindkettőnek vannak. A hosszú kézifékes megállás kisüti a lámpaburát, és a mögöttünk álló szemét, míg sötétben a jelentős fénnyel villódzó visszajelző, a sofőrnél okoz epilepsziás rohamot.
Nekem is volt az autómban hasonló "varázsszem". Az egy relén keresztül a féklámpa izzó kiégését jelezte. Lehet, hogy ez ebben az esetben is így van, hiszen van a műszerfalban egy azonosítatlan funkciójú indexreléhez hasonlatos szerkezet, amivel eddig nem foglalkoztam, mert van elég azonos színű vezeték ami a működéshez feltétlenül szükségeltetett. De nem is ezen szerkentyű funkciója itt a nagy kérdés, hanem az előzményekben vázolt visszagyújtási tényállás.
A kézifék, és a lábfék is direkt áramot kap a közös biztosítékáról, de a kézifék áramát a kapcsolója után megszakítják a gyújtáskapcsolóval, hogy ne világítson a visszajelző folyamatosan, ha fent van a kar. Lehet, itt van a kutya lényege eltemetve. Ugyanis nem az eredeti kapcsolóegység van beépítve, és előfordulhat, hogy valami érintkező nem különálló ott, ahol annak kellene lenni. Vagyis a visszajelzőnél találkozó két elektromos ág visszacsatolja az áramot, hiszen az nem csak egy irányba folyik.
Hű... na, hogyan is magyarázzam? Ha egy külön kapcsolóval kapcsolnám le az áramát a kéziféknek, akkor nem lenne gond, de így a gyújtáskapcsolón keresztül más ágaknak is ad áramot.
Tehát a vörös körben, ami a fekete körön van (gyújtás kapcs.) vagy környékén van a bibi, legalábbis szerintem. Ha nincs zárva a kézifék kapcsolója, nem jut vissza az áram. Csak így lehet bekötve, bár így teljesen értelmetlen a kézifék biztosítása. Szóval nagy gebasz ez.
Na most: vagy ezer óra gubancolás, lehetetlen helyeken matatás, "hogy is van ez?", vagy egy nyisszantás a pedálnál, és nincs visszajelzés, nincs nem leálló motor. Tessék választani, ki mit tenne!
Eredeti bejegyzés: 2013. október 11. 21:50
Képzeljük el azt az egyszerű helyzetet, hogy egy meredek úton parkolni szeretnénk. Kinyomott kuplungnál szépen rátaposunk a fékre, felhúzzuk a kéziféket is, és levennénk a gyújtást, hogy a sebességben hagyott váltón keresztül a nyugalomba kerülő motor is ékeljen valamennyit a gépjármű kerekein. Ám ekkor fura dolog történik: hiába a slusszkulcs elfordítása, a motor forog tovább, mint részeg gyerekkel az ágy.
Hámá mé má? - teszi fel Dezső is a kérdést, pedig őt a sör árán kívül más nem nagyon érdekel, esetleg még valami tömény ital.
Nos, érdekes volt, hogy gyújtás alatt a kézifék felhúzásakor világítanak a féklámpák és a fékvisszajelző izzó, viszont amikor pedállal fékezünk, akkor meg a fékvisszajelző is pislákol, legyen az indítókulcs bármilyen állásban. Azt gondolom, a széria autókban egyik megoldás sem megszokott, de hátrányai mindkettőnek vannak. A hosszú kézifékes megállás kisüti a lámpaburát, és a mögöttünk álló szemét, míg sötétben a jelentős fénnyel villódzó visszajelző, a sofőrnél okoz epilepsziás rohamot.
Nekem is volt az autómban hasonló "varázsszem". Az egy relén keresztül a féklámpa izzó kiégését jelezte. Lehet, hogy ez ebben az esetben is így van, hiszen van a műszerfalban egy azonosítatlan funkciójú indexreléhez hasonlatos szerkezet, amivel eddig nem foglalkoztam, mert van elég azonos színű vezeték ami a működéshez feltétlenül szükségeltetett. De nem is ezen szerkentyű funkciója itt a nagy kérdés, hanem az előzményekben vázolt visszagyújtási tényállás.
A kézifék, és a lábfék is direkt áramot kap a közös biztosítékáról, de a kézifék áramát a kapcsolója után megszakítják a gyújtáskapcsolóval, hogy ne világítson a visszajelző folyamatosan, ha fent van a kar. Lehet, itt van a kutya lényege eltemetve. Ugyanis nem az eredeti kapcsolóegység van beépítve, és előfordulhat, hogy valami érintkező nem különálló ott, ahol annak kellene lenni. Vagyis a visszajelzőnél találkozó két elektromos ág visszacsatolja az áramot, hiszen az nem csak egy irányba folyik.
Hű... na, hogyan is magyarázzam? Ha egy külön kapcsolóval kapcsolnám le az áramát a kéziféknek, akkor nem lenne gond, de így a gyújtáskapcsolón keresztül más ágaknak is ad áramot.
Tehát a vörös körben, ami a fekete körön van (gyújtás kapcs.) vagy környékén van a bibi, legalábbis szerintem. Ha nincs zárva a kézifék kapcsolója, nem jut vissza az áram. Csak így lehet bekötve, bár így teljesen értelmetlen a kézifék biztosítása. Szóval nagy gebasz ez.
Na most: vagy ezer óra gubancolás, lehetetlen helyeken matatás, "hogy is van ez?", vagy egy nyisszantás a pedálnál, és nincs visszajelzés, nincs nem leálló motor. Tessék választani, ki mit tenne!
Eredeti bejegyzés: 2013. október 11. 21:50
Megjegyzések
Megjegyzés küldése