Ugrás a fő tartalomra

Rézcső, varjúháj

Még mindig a fék renoválásánál (is) tartok. Még most sem tudom konkrétan, hogy mivel pótoljuk a berohadt főfékhengert, és a féknyergek elmállott gumialkatrészeit. Elképzelések vannak, de még semmi kézzelfogható nincs a garázsban (már ami ezeket a dolgokat illeti). Volt aki tuti tippet adott a beszerzésre, de amikor a kollégám megérkezett a megadott címre, kiderült, hogy hat éve bezárt a bót'. Mennyivel kényelmesebb Volkswagenezni. Az anyagbeszerző lóbázza a lábát, simogatja pocakját, és közben mozgósítja a jól ismert forrásokat, aztán csak jönnek a csomagok. Egyik ismerős is vigyorogva mondta, hogy nem érti, miért vállaltunk Tatra 613-ast. - Rám ne nézz! - mondtam neki. - Mer' megvakúsz.

Szóval bóklászok a hűvös aknában, rángatom a fém fékcsöveket, azok meg pattognak el könyökben. Aki azt látja lelki szemei előtt, hogy ott állok megfürödve a féklecsóban, az nagyon téved. A csehek lehet, hogy nagyon odatették magukat a dupla csövezéssel, de ez sem hülyebiztos. Az egyik ágban csordogált egy kis lé, a másik éppen hogy nem porzott. Természetesen megrendeltem a neten a fékcső készletet, a futár meg egy óra múlva kihozta, ráadásként meg szervírozott egy szalámis pizzát. Amikor fizettem nem fogadott el borravalót, sőt ő adott, annyira örült, hogy szolgálhatott. Ja... aki nem hiszi járjon utána!

Amikor elszállt a szer hatása... tehát a valóságban átmentem a sarki fűszereshez... ja, nem ott előtte voltam.

Na, hoztam a rezestől rézcsövet. Igen, aztat! Akkor mi van? Persze, nem szabad, mert elrohad minden a környékén, mint amikor a Frigyládát kipattintották. Meg bediffundálja a kidiffundált vizet, és a benne áramló szabad gyöketlen ionok, lerombolják a vas alkatrészek rácsszerkezetét a megkötetlen oxigén atomok kikötésével. Eközben a fékfolyadék átalakul olyan anyaggá, amihez ha hozzá adunk egy vak bakmacska prosztatájából kimetszett metszetet, akkor ami abban megmerül teliholdkor, az örökre csodálatosan azonnal meghal. Ja, és a legfontosabb: közben hidrogén keletkezik, ami először felemeli a földről az autót, aztán meg felrobban. (Lásd Zeppelin. Az is nagyon gázos eset volt)

Kettő fékcső, egy kuplung, meg egy vá'kum laude. Utóbbi újrafestve, gumicsövezve. A csőtartó műanyag elpattogva, kinyúlva, elgyengülve, már ahol még megvan.

És itt van a skandalum! Beleköptem a Szent Grálba! Alumíniumba kötöttem a réz vezetéket, ami vashoz megy! Ez... ez... nem találok szavakat a saját felelőtlenségemre. Lekapcsoltam a villanyt, meg seggbe rúgtam a szentjánosbogarat ami egy hete költözött az aknába, és tényleg! Igen tőgyeim és uraim! Világít sötétben a kötés. ha nagyon figyelek, hallom is, ahogy bomlik az anyag... vagy ez az agyam?

Most komolyan: De tényleg. Mondom, hogy úgy. Na, szóval innét bontottam ki egy olyan vastagon festett csövet, hogy nem tudtam megállapítani, hogy miből van. Sőt, az ezeréves kosz alatt csak sejteni lehetett a cső mivoltát, tehát jó pár tíz éve feltehették. Ő volt a réz cső, amit valaki annak idején beszerelt a vas helyére, ide, mint ahogy már említettem, de nem győzöm hangsúlyozni. Mit gondoltok, volt látható nyoma a fórumokon oly nagy szeretettel emlegetett elektrokémiai reakciónak?

Biztosan, csak én itthon hagytam az elektronmikroszkópomat. Mindenesetre senki ne kövesse a példám, csak a saját felelősségére, az enyémre már semmi nem fér.

Eredeti bejegyzés: 2013. július 31. 19:44

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.