Ugrás a fő tartalomra

Nem vagyok én hős

A hétvégére tervezett szabadidős program elmaradt, mert nem maradt szabadidő. Jött a kollégám, hogy Klausnak mindenféleképpen kellene az autó augusztus végére. Én már régen összeraktam volna, de ők találgatnak, hogy lehessen kormányozni, fékezni a járgányt, de még olyan érthetetlen igények is felmerültek, mint a rugózás, és lengéscsillapítás. Hát hogyan lehet így haladni, ha mindenféle amatőr beledumál a dolgomba? Na, mindegy. Úgysem voltam már vagy három éve itthon egy huzamban két napot, a végén még megártott volna.

Kicsit azért rossz volt, hogy nem jutottam el a Totalcar találkozóra, de legalább becsomagoltam a műszerfaltetőt. A két fajta bőr nem az én ízlésemet dicséri...

A fékrendszert eltüntettem, mert a rombolás az nagyon megy. Kiderült, hogy a fék főhengere is kampeca', a csőrendszer majd egészével egyetemben. Tehát elégedetten dőlhettem volna hátra a hétvégi teljesítményemet illetően, ha nem kapcsolom be a televízió híradóját. Napok óta azzal foglalkoznak, hogy szegény nyaralók mennyit szenvednek a hőségben. Mutatták az autópályákon araszoló sorokat, a fél lábszárig érő Balatonban vörösre főtt pancsolókat, meg a napon piruló elvetemülteket.

- Csak söret... sröt... söretöttel lehet kibírni. - nyilatkozik az egyik polgár, akit valószínűleg fegyverrel kényszerítettek ki a strandra.

- Csak vízparton, meg napernyő alatt lehet kibírni. - nyöszörög a másik, abrosszal a fején. Nem láttam a képen, de gondolom, közben valaki kést tartott a nemesebbik szervéhez, hogy ne menjen haza a hűs szobába.

Az F1-ről már nem is bírok könnyek nélkül beszélni. Másfél óra hossza alatt tettek meg ebben az őrült hőségben 2 kilométert autóval a nyomorultak. Ha ezt tudta volna Viktor, aki amúgy Hugo, akkor ezt vetette volna papírra. Amikor meghallottam, hogy a pálya mellett 150 ember lett rosszul a hőségben, hangosan zokogni kezdtem.

Egyre kisebbre húztam magam össze a szobám sarkában. Hát hova jöhetek én ezekhez az emberekhez a retves autóimmal együtt. A híradókban ott vannak a valódi teljesítményt felmutató hősök, akik dacolva a halálos forrósággal, szabadságukat töltik. Ha kell, képesek meginni egy láda sört is, de akkor is nyaralnak.

Én meg bujkálok a 33 fokos kényelmes garázsban, ahelyett, hogy kimerészkednék a való világba. Igen, gyáva vagyok. Bevallom, néha még a szerelőaknába is lementem.

Kellemesen hidegebb van odalent. Ki is ragasztottam a feliratot: Nemzeti hűsölő hely. Csak hölgyeknek. (meg egy tizennyolcas karika)

Érdekes mód nem jött senki. Biztos ott harcolnak a strandon, és nyilatkoznak a riportereknek, hogy nekik mennyire nehéz, de akkor sem adják fel.

Úgyhogy kedves lakatosok, kohászok, kovácsok, lássuk be, mi nem vagyunk hétköznapi hősök, mert senki nem keresett bennünket dolgozókat, hogy kedves emberek, hogyan bírják a nagy melegben?

Eredeti bejegyzés: 2013. július 29. 19:35 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.