Ugrás a fő tartalomra

Húzzál anyádhoz

Ilyen finoman cizellált szavak hagyják el néha ajkamat, amikor már az ész érvek nem érnek célt.

A kiváltó ok egy olyan alapvető szabály megsértése, amit általában minden KRESZ tesztlap tartalmaz, és amit a rend éber őrei előszeretettel büntetnek, ha nem olyan helyen él az ember mint én, ahol a törvény embere ritka, mint tehénen a gatya.

Tehetős ember lévén rendelkezem autókijárattal, amit takarékossági okok miatt behajtásra is használok. Ebből  már mindenki tudhatja, hogy a KRESZ 2012. augusztus 24. napjától érvényes, 41.§. (2) C) rendelkezésével foglalkoznék. Ennek tartalma szerint "az ingatlan tulajdonosának hozzájárulása nélkül tilos megállni, és várakozni, ahol a jármű az út menti ingatlanra való behajtást, illetve kihajtást akadályozza." (dr. Lenkei fogalmazásában)

Nem vonnék le messzire menő következtetést az értelmi szintjét illetően annak, aki mégis leparkol a kapumban, hiszen a legutolsó szargalacsintól kezdve a polgármesterig (márpedig attól feljebb már csak az Atyaúristen van) folyamatosan vannak kéretlen vendégeim.

Három dolog miatt nem értem ezt a magatartást: tiltja a szabály; tiltja a jólneveltség; pár méterrel odább rengeteg hely szokott lenni, bár akkor a nagyságos uraknak három lépéssel többet kell gyalogolni.

Érdekes megnézni a reakciókat, amikor jogos felháborodásomnak hangot adok. Nyilván, amikor már sokadszorra harcol az ember az alapvető jogáért, kezdi cifrázni a mondandóját:

- Haló! - ez vagyok én. - Tetszik látni ezen az autón szárnyakat? Nem? Akkor valószínűleg magassági kormány sem lesz rajta. Ön mit gondol, kitudok repülni az autója fölött?

- Hát már mégis! - ez az autós. - Nem lehetett volna ezt finomabban mondani?

- De! Húzzál anyádba!

Persze a múltkor engem akart megveretni egy a lányommal majdnem egykorú hölgy, amikor megkértem, hogy hagyják szabadon a kijáratot. Még az a szerencse, hogy a barátja aki vezetett, még józan volt, így szótlanul elállt.

A szabály itt nem foglalkozik egyértelműen a gyalogos forgalom behaladásának kérdésével, ebből is adódnak problémák, mert telekrendezési okokból a gyalogoskapu pár méterrel odébb helyezkedik el az autóstól. Ez a kijárat betonjárdával csatlakozik az utca szilárd burkolatához. Sokan ezt a járdát nem tekintik járdának, így nem is vonatkoztatják rá a KRESZ azon részét, ami tiltja a járda gyalogosforgalom elől való elzárását.

A múltkor is jön anyám egy taliga trágyával, hozta a dinnyefa alá. Nem bírt behajtani, mert minden kapuban parkolt valaki. Mivel nem volt nála dobbantó, és a taligának is kihagyott a turbó boost funkciója szégyenszemre visszafuvarozta az anyagot. Hiába mondtam neki, hogy üssük ki az ablakot a bunkó kocsiján, oszt' lapátoljuk át rajta a trágyát, amilyen paraszt, biztosan megérti, hogy éhezik a föld, anyám nem akart részt venni illegális akcióban. Na, ez az asszony nevelt, ezért lettem ilyen hülye törvénytisztelő.

Itt jegyezném meg, hogy a szelepeket nem én vettem ki az autó kerekeiből. Kikérem magamnak a gyanúsítást! Nem vagyok bolond, hogy meghosszabbítsam holmi kicsinyes bosszú okán az ott tartózkodását, amikor végre elmenne.

Még ehhez a témához tartozik ugyanezen szabályozás más része: Tilos várakozni ahol a jármű szabályosan várakozó másik jármű megközelítését vagy elindulását akadályozhatja.


A munkahelyem előtt, egy elég mély parkolóöböl van. Én beállok a padka mellé, minél távolabb az úttestről köveket felverő közlekedőktől. Jönnek a hölgyek (sajnálom, de jellemző) és az úttestre merőlegesen beáll arra a fél autónyi helyre, amit valaki előttem kihagyott.

Egy: jó pár percembe telik mire valahogy kibírom magam vakarni, hiszen nem mindegy, hogy egy velem egy vonalban levő tereptárgyat kell kikerülnöm, vagy még három méternyit.

Mellesleg megjegyezném, ebben az estben kettős szabálysértésről van szó, hiszen még ott van az úttesttel való párhuzamos parkolás kötelezettsége is.

Eredeti bejegyzés: 2013. július 19. 20:12 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.