Rengetegszer hallottam már, hogy ennek van pénze, nyugodtan dolgozhatsz neki, de a legszebb, amikor azt mondják "a pénz nem számít".
Márpedig olyan ember nincs, akinek nem számít a pénz. Találkoztam már olyannal, aki egy éjszaka kétszer annyit elmulatott, mint amennyit nekem kellett volna fizetni a javításért, de persze nekem a mai napig tartozik, pedig ennek már 20 éve, lehet már soha nem kapom meg. :)
Még mindig a Tatra motorral birkózok. Valahogy úgy nehéz haladni, hogy az egyszerű motortakarítás, fényezés, már átment a "minden tömítést kicserélünk" történésbe.
A tengelykihajtások is lekerültek, nincs már a tengelykapcsoló sem a helyén, mert azon az oldalon kikerült a főtengelyszimering, és az egész differenciálmű meghajtás. Aki nem tudja, annak elárulom, ebben a motoregységben helyet kapott a diffi is, az érdekesség kedvéért.
Szimering, és O gyűrű hordozók mindenhol. Ja, és a legkorszerűbb digitális fazék, amiben mikroprocesszoros ecsettel szedem le koszt.
Összeállítottam a listát, de nem csak a húsboltban nem volt ilyesmi. A csapágyszaküzletben is minden második alkatrészre azt mondták, majd hoznak holnapra. Holnap, meg holnapra, egy fél hét múlva meg jövőhétre. Ja, a 12 milliméter vastagságú szimering helyett csak hetes van? Dehogy baj, örülünk annak is, tán csak nem szorul be. :(
Miközben az egyik rendelést próbálták teljesíteni, a kolléga már megint jött, hogy talán ezt is, meg azt is szét kellene szedni.
- Ki fogja ezt megfizetni?
- Ennek van pénze. - mondja, és legyint.
Legutóbb amikor ezt mondta, éppen a helybéli "vállalkozónak" csináltunk egy munkát.
- Mennyi? - kérdezte, amikor jött érte.
- 10000
- Ötezret ér. - odadobta a pénzt, és a két testőrével fogták a cuccot, és elballagtak.
Vagy, most jutott az eszembe a nagyvállalkozó, aki még ezt is szeretett volna, meg azt is, körülbelül fél millióért, aztán meg nem akarta kifizetni, mondván, hogy az első ár nem annyira lett kialkudva.
Még szeretnék egy érdekességet mutatni, már akinek az ilyesmi érdekes.
Hirtelen nem tudtuk kitalálni, hogy miképpen van a jobb oldali tengelykihajtás. Fura volt a ház, a tetején egy nagy csavarral. Mi az? Olajbetöltő? Ugyan minek volna az rajta.
- Szerintem valami rögzítőcsavar van alatta. - tippeltem, és majdnem bejött.
A lecsavart fedélen benyúlva lehet a zégergyűrűt levenni, a helye látszik is a kihúzott tengelyen.
Közben lefényképeztem még a múltkori csavarhalmazt is, mert volt akit érdekelt.
Ott alul van egy kis gubanc. Az alsó csavart takarja a felső kulcs szempontjából. Nem egyszerű leszerkeszteni.
Ez pedig a porlasztó 12-es anyája, ami mellett annyi hely van, hogy vékonyabbra kellett köszörülni a csillagkulcs fejét. Dugókulcs sem megy rá, a felette húzódó járat miatt, hiába nézett ostobának egy rutinos Tatra szerelő, aki szerint egyszerű dugókulcs kell hozzá. Ráadásként egy egészségeset nem lehet rajta csavarni - még ha rá is megy a kulcs - mert hol ide, hol oda akad fel. Ezért készítettem a kanyarkulcsot, de még annak is beköszörültem két oldalát eltolva. Persze az alkatrész katalógus rajza nem is hasonlít erre a karbira. Néztem ennek is a típusát, de nem találtam nagy hirtelen, lehet, kevés időt szántam rá.
Eredeti bejegyzés: 2013. június 24. 20:03
Márpedig olyan ember nincs, akinek nem számít a pénz. Találkoztam már olyannal, aki egy éjszaka kétszer annyit elmulatott, mint amennyit nekem kellett volna fizetni a javításért, de persze nekem a mai napig tartozik, pedig ennek már 20 éve, lehet már soha nem kapom meg. :)
Még mindig a Tatra motorral birkózok. Valahogy úgy nehéz haladni, hogy az egyszerű motortakarítás, fényezés, már átment a "minden tömítést kicserélünk" történésbe.
A tengelykihajtások is lekerültek, nincs már a tengelykapcsoló sem a helyén, mert azon az oldalon kikerült a főtengelyszimering, és az egész differenciálmű meghajtás. Aki nem tudja, annak elárulom, ebben a motoregységben helyet kapott a diffi is, az érdekesség kedvéért.
Szimering, és O gyűrű hordozók mindenhol. Ja, és a legkorszerűbb digitális fazék, amiben mikroprocesszoros ecsettel szedem le koszt.
Összeállítottam a listát, de nem csak a húsboltban nem volt ilyesmi. A csapágyszaküzletben is minden második alkatrészre azt mondták, majd hoznak holnapra. Holnap, meg holnapra, egy fél hét múlva meg jövőhétre. Ja, a 12 milliméter vastagságú szimering helyett csak hetes van? Dehogy baj, örülünk annak is, tán csak nem szorul be. :(
Miközben az egyik rendelést próbálták teljesíteni, a kolléga már megint jött, hogy talán ezt is, meg azt is szét kellene szedni.
- Ki fogja ezt megfizetni?
- Ennek van pénze. - mondja, és legyint.
Legutóbb amikor ezt mondta, éppen a helybéli "vállalkozónak" csináltunk egy munkát.
- Mennyi? - kérdezte, amikor jött érte.
- 10000
- Ötezret ér. - odadobta a pénzt, és a két testőrével fogták a cuccot, és elballagtak.
Vagy, most jutott az eszembe a nagyvállalkozó, aki még ezt is szeretett volna, meg azt is, körülbelül fél millióért, aztán meg nem akarta kifizetni, mondván, hogy az első ár nem annyira lett kialkudva.
Még szeretnék egy érdekességet mutatni, már akinek az ilyesmi érdekes.
Hirtelen nem tudtuk kitalálni, hogy miképpen van a jobb oldali tengelykihajtás. Fura volt a ház, a tetején egy nagy csavarral. Mi az? Olajbetöltő? Ugyan minek volna az rajta.
- Szerintem valami rögzítőcsavar van alatta. - tippeltem, és majdnem bejött.
A lecsavart fedélen benyúlva lehet a zégergyűrűt levenni, a helye látszik is a kihúzott tengelyen.
Közben lefényképeztem még a múltkori csavarhalmazt is, mert volt akit érdekelt.
Ott alul van egy kis gubanc. Az alsó csavart takarja a felső kulcs szempontjából. Nem egyszerű leszerkeszteni.
Ez pedig a porlasztó 12-es anyája, ami mellett annyi hely van, hogy vékonyabbra kellett köszörülni a csillagkulcs fejét. Dugókulcs sem megy rá, a felette húzódó járat miatt, hiába nézett ostobának egy rutinos Tatra szerelő, aki szerint egyszerű dugókulcs kell hozzá. Ráadásként egy egészségeset nem lehet rajta csavarni - még ha rá is megy a kulcs - mert hol ide, hol oda akad fel. Ezért készítettem a kanyarkulcsot, de még annak is beköszörültem két oldalát eltolva. Persze az alkatrész katalógus rajza nem is hasonlít erre a karbira. Néztem ennek is a típusát, de nem találtam nagy hirtelen, lehet, kevés időt szántam rá.
Eredeti bejegyzés: 2013. június 24. 20:03
Látszik hogy a cucilizmusban egyenlő teherviselés volt, a 120-as kotkodán ugyanilyen elmés "megoldások" voltak :) Szerintem a 12-es csillagvillást nem vettem ki a szerszámosból mióta nincs a garázsban Mladá Boleslavi termék.
VálaszTörlés
TörlésA Wartburgban annyi hely volt, hogy egy fél disznó elfért volna a motor mellett, de a benzinpumpát csak hajlított kulccsal lehetett levenni