Ugrás a fő tartalomra

Tetű tető

Olyan régen jelentkeztem, hogy már azt sem tudom hol tartottam a történetben, igaz, néha azt sem tudom most hol tartok.

Összecsaptak a hullámok a fejem felett, rám szakadt az ég, a kutyám is leszámolt a szolgálatból, de azért az élet - s vele együtt a munka - megállíthatatlanul robog, mint a hetes busz a dombtetőről, és csak remélem, hogy a sofőr nem szódázik közben a büfében.

- Át kellene húzni a tetőt! - szól a kolléga.

- Húzzuk. Honnét, hová? - nézek értelmesen, de nem azért, mert már ennyire meg hülyültem, hanem, mert már nem tud lázba hozni egy ilyen felszólítás. A legutóbbi cabrio tetők után tettem egy javaslatot arra, hogy mindenki vigye a fenébe a retves tetőit, hiszen annyi jó cabrio tető készítő szakember éhezik, én meg ha meghallok egy halk célzást valami ilyetén melóra, azonnal gyomorvérzést kapok. Ugyanis hasonlóan működnek itt is a dolgok, mint a Félelem bére című filmben: Én sem tudom soha, hogy milyen nehézségeket rejt az út, milyen anyaggal kell dolgoznom, de az biztos, hogy az életemmel játszom, hiszen ha elszúrok valamit, a jövő héten nem eszik a család, az meg tudvalevőleg káros az egészségre.

Ráadásként a tetőkárpitozás is valahogy úgy indul, mint amikor a tizedik szomszéd átjött egy kanál disznózsírért.

- Mire tegyem? - tettem fel a kérdést. - Egy szelet kenyérre. - hangzott a válasz.

Más példával: Építőipari vállalkozó ismerősöm elvállalt egy tetőhéjalást, horror kötbérrel. Amikor kivonultak az építkezésre, nem találták az előzőleg még meglevő régi tetőt, így ha nem akart ő fizetni, kénytelen volt az ácsszerkezetet is felállítani, pedig az nem volt benne az árban.

Az én valós esetemben pedig van egy széttaposott vasszerkezet:

Hosszas rángatás árán sikerült rábírnom arra az alkatrészeket, hogy találkozzanak egymással.

Megértem, hogy más miért nem tudja megjavítani ezeket a dolgokat, hiszen a célszerszámomat én is a feketepiacon szereztem be. Állítólag egy titkos, földalatti laboratóriumból lopták ki efbéhájas ügynökök. Écak Kolerában ilyennel igazítják a rakéta irányzékot. (aztán meg a Japán-tengert lődözik)

Ezek után az a tévképzetem támadt, hogy lezárom a szerkezetet, hiszen másképpen nem tudom összeállítani. Hát persze, hogy nincs amibe beakadjon a zárhorog. Semmi gond előveszem a varázsceruzám... ja, azt oda adtam kölcsönbe Lolkának, meg Bolkának.

Találtunk egy minta darabot. A fényes alapján készült a fekete. Nem volt időm cicomázni, akinek nem tetszik vegyen a sarki fűszeresnél.

Természetesen párban készült, és így néz ki funkciójának fél használatával, ugyanis ez tartaná még a nap ellenzőt is. Itt jegyezném meg, én nem ellenzem a napot, sőt nagyon jó az, hogy van.

Idáig még reménykedni szoktam, hogy na, majd most végre úgy fog kinézni az egész, ahogy szeretném. Persze a belső kárpitot is én varrtam, mivel az is benne van a lakatos képző szakkönyvben. A feszítő szalagok (fekete a fehérben) súly emelésre lettek kitalálva, de ide is tökéletesen megfelelnek, ha nincs valami ócska biztonsági öv. Az egyik áthidalót összecsukáskor visszahúzó anyag gatyagumi, ha valakit érdekelne.

Az idei ponyva (majdnem egy éve kínlódtam utoljára ilyesmivel) dupla olyan vastag, mint a tavalyi. Az ívekre nem akar ráhajolni, úgy látszik ezt a fajtát síkra találták ki. Ráadásként az alatta levő tömés is csak nyomokban emlékeztet az eredetire. - Jó lesz ez a szövet alá? Jó lesz-e a tömőanyag? - kérdi a kolléga.

- Majd ha kész lesz, megmondom.

Kész van... nem jó. Beesik a bordák közé az egész, így a hullámokat esélyem sem volt tömés által kiemelni, simítani. Az volt a hiba eddig, hogy mindig a külső szövetet akartuk feszíteni, mint a mostani szögletesebb tetőknél, de ez nem így van kitalálva. Ha az alap szövet nem feszíthető ki rendesen, akkor bármilyen tömést tehetünk rá, soha nem lesz jó, viszont ez fordítva is igaz. Eredetileg egy durva zsákvásznon van minden. Arra tettek egy "gumihernyó" tömést. Ez egy olyan rugalmas anyag, ami az ülésekben is található volt régen. Tehát ezek az anyagok mind feszíthetők voltak. A zsákvászont keményre lehetett húzni, a gumit meg nem kell bemutatni. Tehát még egyszer nem fogok hozzá, ha nincs megfelelő anyag... mindig ezt mondom...

Órákon keresztül próbáltam betömdösni helyére a rettenetesen merev, vastag ponyvát, de a behúzó sodrony nem bírta behúzni. Annyira nem boldogult vele, hogy el is szakadt. Mondanom sem kell, ezt az egyszerű alkatrész is kifelejtették a listáról, a másik két, oldalsó feszítő huzallal egyetemben, ezért mielőtt beépíthettem őket, le kellett gyártanom. Végül is mielőtt beraktam az új drótsodronyt, egy speciális fogóval visszahajtogattam a fogadó peremet. Recsegett a fényezés, biztosan jót tett a rétegrendszernek a durva támadás, de végre eltűnt a drót, bár most sem tökéletes, sőt soha nem is lesz, mert ez a ponyva nem idevaló. Ráadásként a gyomrom fordult fel tőle. Folyton szimatolgattam, honnét jön ez a romlott pörkölt szag. Nagy nehezen leesett, a ponyva olyan kegyetlen cigány; paraszt (a megfelelő aláhúzandó) szagú. Tiszta öröm lesz alatta utazni 😁.

Eredeti bejegyzés: 2013. május 21. 21:51

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.