- Mi a legegyszerűbb optikai tuning? Lemosod az autót.
Az előbbi frappáns találós kérdés kiötlője talán mosolygott is a saját humorán, de ha jobban belegondolunk, nem adhatunk neki igazat. Nem úgy mint a következő esetben:
- Mi az? Feldobom barna, ha leesik szaros lesz a fejed.
Na, ebben minden benne van, a továbbiakban nincs mit beszélni róla, ezért visszatérnék az első kérdéshez.
Ha lemosok egy autót, abban az esetben lesz jobb a végeredmény, ha az alap jó volt. Viszont ha voltunk olyan marhák, hogy olyan autót vettünk, ami vastagon saras, fordulhat negatívra is a mérce.
A sógorom se bírt kihagyni egy kecsegtető üzletet, ezért vett egy szutykos járgányt. A sárral együtt jött le a festék az ajtók aljáról, mert valaki az előtte levő koszra mázolt rá ecsettel. Érdekes adalék ehhez a történethez, hogy nagytakarítás közben megjelent a volt gazda, és megdöbbenve érdeklődött, mit csinálunk az ajtókárpittal, hogy olyan fényes. - Lemossuk ba'meg! - így a sógor. Ebből levonhatjuk a következtetést, hogy van olyan ember, aki még nem tapasztalta, mire képes az "Ultrás" víz egy autónál.
Az egyik Holland barátunk vett egy Tatra 613-ast. Nem tetszett neki a festés, a kárpit, meg az összeszerelés minősége, ezért nálunk landolt a gép. Az elkövetkező hetekben valószínűleg sokat lehet majd itt olvasni róla, úgy mint most is.
Egyelőre a motor:
Tehát ezen az apróságon kellene egy optikai tuningot végrehajtani a tulaj kérésére, mert állítólag a motor maga fel van újítva. (Azért itt a zárójelben megjegyezném, kíváncsi lennék, mit alkotna ez a szerkezet egy Karmann Ghiában.) "Nyolc henger, majd szétvet az erő" Mellettem meg egy mosóteknő. Mert természetesen mosással kezdődik a tuning.
A trutyi típusú festékkel átkent burkolat levétele után ez a látkép fogadott. Ez a motor nemhogy felújítva nem volt, de több évtizede az alapvető karbantartást sem kapta meg. A szemben látható olajhűtő bordái teljesen átjárhatatlanok voltak a hűtőlevegő számára, de a hengereken levő, jóval nagyobb távolságokban elhelyezkedő lapok közt sem fütyülhetett a szél. Késsel farigcsáltam a félcenti vastag sarat, mert ezt semmi oldószer nem szedné le.
8 óra alatt jutottam el ebbe az állapotba, és még nincs kész. Az oldószerek sem hoztak ki minden esztétikát rontó apróságot, és pont ezek az apróságok vágják agyon az összképet. Az alumínium öntvény szemcséibe úgy beült a kosz, hogy nehezen használt még a nitróhígítós átmosás, majd utána a titkos fegyver, a súroló szemcsés vízzel töltött szervizpisztoly is. A szelepfedelek fém szellőzőcsövében pedig nem port találtam, hanem sódert. Ebből arra következtetek, hogy azért volt kívülről tisztább egy két dolog a motoron, mert helyben megszórták homokkal, vagyis durva szemcsével. Persze az is lehet, mást verettek, ez az alkatrész meg beszívta. Vajon mi lehet a motorban? Belegondolni is rossz.
Ezek után levettem a szellőzőcsövet, és belekukucskáltam. Csak a közös ülepítőrészben találtam "kavicsokat", de az egész vastagon olajsaras volt. Ezért kiégettem, majd a végtisztításhoz ismét elővettem a titkos fegyvert, ami most már nem titkos, mert most megtudja mindenki, aki az okosságaimat olvassa.
Szóval a múltkor is jön a cimbora egy szép karburátorral. - Legyöngyöztettem 3000-ért, annyit megért. - mondta.
Na, meg az utánajárás sem ingyen van, jegyezném meg. Pedig szervizpisztoly minden barkács levegős szettben van, az meg elvárható egy autóreszelgetéssel foglalkozó amatőrtől, hogy a kis kompresszorához beszerezze. Bármennyire hihetetlen, de ha üveggyönggyel, vagy száraz homokkal töltjük meg a szervizpisztolyt, az kifújja. De ki ám, aki nem hiszi el, járjon utána. Ja, és nem csak kifújja, de még a szemcsék mennyiségét is tudjuk szabályozni, mintha csak folyadékot engednénk. Gyönyörűen tisztít, persze kalkuláljuk bele, hogy a szemcsék a szerszámot is elkoptatják, de nyilván nem két perc alatt. Készíthetünk hirtelen szórókamrát egy nagy kartondobozból is, de ha nem akarunk elszívót, meg lámpát beleépíteni, elég ha a doboz felett dolgozunk, így sok gyöngyöt visszanyerhetünk. És még egy nagy trükk: Ha vízben oldjuk a homokot, akkor nem porolunk.
Ennyi szellőztetés elég lesz mára, nekem is kell, hogy valami maradjon.
Eredeti bejegyzés: 2013. június 15. 21:01
Az előbbi frappáns találós kérdés kiötlője talán mosolygott is a saját humorán, de ha jobban belegondolunk, nem adhatunk neki igazat. Nem úgy mint a következő esetben:
- Mi az? Feldobom barna, ha leesik szaros lesz a fejed.
Na, ebben minden benne van, a továbbiakban nincs mit beszélni róla, ezért visszatérnék az első kérdéshez.
Ha lemosok egy autót, abban az esetben lesz jobb a végeredmény, ha az alap jó volt. Viszont ha voltunk olyan marhák, hogy olyan autót vettünk, ami vastagon saras, fordulhat negatívra is a mérce.
A sógorom se bírt kihagyni egy kecsegtető üzletet, ezért vett egy szutykos járgányt. A sárral együtt jött le a festék az ajtók aljáról, mert valaki az előtte levő koszra mázolt rá ecsettel. Érdekes adalék ehhez a történethez, hogy nagytakarítás közben megjelent a volt gazda, és megdöbbenve érdeklődött, mit csinálunk az ajtókárpittal, hogy olyan fényes. - Lemossuk ba'meg! - így a sógor. Ebből levonhatjuk a következtetést, hogy van olyan ember, aki még nem tapasztalta, mire képes az "Ultrás" víz egy autónál.
Az egyik Holland barátunk vett egy Tatra 613-ast. Nem tetszett neki a festés, a kárpit, meg az összeszerelés minősége, ezért nálunk landolt a gép. Az elkövetkező hetekben valószínűleg sokat lehet majd itt olvasni róla, úgy mint most is.
Egyelőre a motor:
Tehát ezen az apróságon kellene egy optikai tuningot végrehajtani a tulaj kérésére, mert állítólag a motor maga fel van újítva. (Azért itt a zárójelben megjegyezném, kíváncsi lennék, mit alkotna ez a szerkezet egy Karmann Ghiában.) "Nyolc henger, majd szétvet az erő" Mellettem meg egy mosóteknő. Mert természetesen mosással kezdődik a tuning.
A trutyi típusú festékkel átkent burkolat levétele után ez a látkép fogadott. Ez a motor nemhogy felújítva nem volt, de több évtizede az alapvető karbantartást sem kapta meg. A szemben látható olajhűtő bordái teljesen átjárhatatlanok voltak a hűtőlevegő számára, de a hengereken levő, jóval nagyobb távolságokban elhelyezkedő lapok közt sem fütyülhetett a szél. Késsel farigcsáltam a félcenti vastag sarat, mert ezt semmi oldószer nem szedné le.
8 óra alatt jutottam el ebbe az állapotba, és még nincs kész. Az oldószerek sem hoztak ki minden esztétikát rontó apróságot, és pont ezek az apróságok vágják agyon az összképet. Az alumínium öntvény szemcséibe úgy beült a kosz, hogy nehezen használt még a nitróhígítós átmosás, majd utána a titkos fegyver, a súroló szemcsés vízzel töltött szervizpisztoly is. A szelepfedelek fém szellőzőcsövében pedig nem port találtam, hanem sódert. Ebből arra következtetek, hogy azért volt kívülről tisztább egy két dolog a motoron, mert helyben megszórták homokkal, vagyis durva szemcsével. Persze az is lehet, mást verettek, ez az alkatrész meg beszívta. Vajon mi lehet a motorban? Belegondolni is rossz.
Ezek után levettem a szellőzőcsövet, és belekukucskáltam. Csak a közös ülepítőrészben találtam "kavicsokat", de az egész vastagon olajsaras volt. Ezért kiégettem, majd a végtisztításhoz ismét elővettem a titkos fegyvert, ami most már nem titkos, mert most megtudja mindenki, aki az okosságaimat olvassa.
Szóval a múltkor is jön a cimbora egy szép karburátorral. - Legyöngyöztettem 3000-ért, annyit megért. - mondta.
Na, meg az utánajárás sem ingyen van, jegyezném meg. Pedig szervizpisztoly minden barkács levegős szettben van, az meg elvárható egy autóreszelgetéssel foglalkozó amatőrtől, hogy a kis kompresszorához beszerezze. Bármennyire hihetetlen, de ha üveggyönggyel, vagy száraz homokkal töltjük meg a szervizpisztolyt, az kifújja. De ki ám, aki nem hiszi el, járjon utána. Ja, és nem csak kifújja, de még a szemcsék mennyiségét is tudjuk szabályozni, mintha csak folyadékot engednénk. Gyönyörűen tisztít, persze kalkuláljuk bele, hogy a szemcsék a szerszámot is elkoptatják, de nyilván nem két perc alatt. Készíthetünk hirtelen szórókamrát egy nagy kartondobozból is, de ha nem akarunk elszívót, meg lámpát beleépíteni, elég ha a doboz felett dolgozunk, így sok gyöngyöt visszanyerhetünk. És még egy nagy trükk: Ha vízben oldjuk a homokot, akkor nem porolunk.
Ennyi szellőztetés elég lesz mára, nekem is kell, hogy valami maradjon.
Eredeti bejegyzés: 2013. június 15. 21:01
Megjegyzések
Megjegyzés küldése