Ugrás a fő tartalomra

Haladás 1, 2, 3...

Aki jól képzett zeneügyileg, az tudja, hogy a nemzet csótánya, azaz Nagy Feró számolt így vissza, és most ezt teszem én is, hiszen közeleg a cél, a lakatolás vége... aztán meg majd jön a következő.

Tudom, hogy volt már egyszer ez a kép, de így sorban az igazi.

És ez már a mostani helyzet. Következő lépésben felteszem a csomagtértetőt, amihez felpasszoltatom az orrát, az orrához kiépítem a légcsatornákat, aminek a helyét elegáns feketére mázoltam, hegeszthető, rozsdagátló, fedőfestékkel. Természetesen ez is sérül hegesztéskor, de csak kis felületen, így egy speciális üregvédő csővel könnyebb helyreállítani, már csak a kérdés, hogy mivel, vagyis, hogy milyen anyaggal. Az üregvédő folyadékok sokáig kellemetlen szagot árasztanak, ezt nem mindenki szereti az arcába kapni a szellőzőn keresztül, ezért nem használhatjuk, de azonos konzisztenciával az üregvédő pisztolynak mindegy mit fúj ki. Tehát bejuttatható akár maga a különálló bevonatrendszer (alapozó, fedőfesték) vagy valamilyen "kettő az egyben" anyag. Ezek kiszáradás után szagtalanok, nem úgy mint a viaszok, bár lehet van olyan üregvédő anyag ami szintén szagtalan, de rövid az életem ahhoz, hogy mindet kipróbáljam.

Elvileg elég lenne (sőt, az lenne a legjobb, mint ahogy már azt régebben kifejtettem) ha fémtisztán lennének összerakva az elemek, majd utána végeznénk el a festést - mint ahogy a gyárban is teszik -  csak nem sok műhelyben van merülőfürdő, de igazán jól terítő üregvédő fejekkel is nehéz találkozni, de ha van is, akkor csak a lelki szemeinkkel tudhatjuk, hogy a munkát jól végezzük-e, mert menet közben nem nem látunk be, csak a legvégén vethetünk be korszerű kamerákat.

Ezen autóknak amúgy nem volt valami nagy rozsdavédelme. Példaként említeném az orr részt fogadó íveket, amire egy gumiprofilt fektettek, és alatta kimaradt a festés, csak a primer folyt be, ha befolyt. De máshol is lehet bontáskor olyan felületeket találni, ahol semmi nyoma a felületvédelemnek. Tehát igyekszünk ezt az átlagot felülmúlni, már csak alapozóból felkerül 15 kilogramm.

Eredeti bejegyzés: 2013. április 07. 18:46 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.