Ugrás a fő tartalomra

Egy szép nap a paradicsomban

Abban, ja. A sárgában... Nehezen alkalmazkodtam a magaslati levegőhöz, (akklimatizálódtam, a doktor urak kedvéért) ezért lejöttem az alföldre.

Teleszívtam a tüdőm dús levegővel, és kutató tekintetemet a Tatra fennsíkjára vetettem. Mozgásnak semmi nyomát nem láttam, az első teleszkóp védőharmonikája is élettelenül lógott. Torkom összeszorult a rongyos tetem láttán, mert már tudtam, olyan fog történni ebben a műhelyben, ami még soha: McPherson műtét következik.

Emlékeimben mélyen eltemetve élt a kép egy rugóösszehúzó szerkezetről. Tudtam, hogy létezik, de feltalálási helye nem rémlett. Bolyongtam, mint jóllakott kecske a kokainültetvényen, de a nyomozás nem hozott eredményt.

Így jár aki olyat vállal, amire nincs beállva a műhely, vagyis az nem járt így, a kollégám ugyanis más utakon jár. Mindenütt torziósrugó szerelő alkalmatosságok, de az amire vágytam, nem lehetett enyém. Gondoltam telefonálok a kollégának, mégiscsak ő a raktáros.

- Te! - mert így szólítom - Hol van a rugó összehúzó eszköz? Valahol? De hol? - ekkor már sejtettem, ez a hívás olyan felesleges, mint a koporsófedél zsanérját beolajozni.

Valami testetlen lélek az esztergályos műhelybe szólított, és lám. Alig dobtam félre egy pár köbméter vackot, és máris megleltem a cuccot. Annyira megijedtem a hihetetlen eredménytől, hogy eldobtam mindent, és halk sikollyal remegő ajkamon kirohantam. Tudtam, hogy csak valami túlvilági lény vezethetett rá a sikerre, mert magamtól ugyan honnét tudtam volna, hogy ott van a holmi. Pár perc múlva legyőztem a félelmem, és hangosan dudorászva visszamerészkedtem a sötét, dohos odúba. Nem néztem sehova, csak felkaptam a szerszámot, és kivágtáztam.

A további nap sem múlt esemény nélkül. Nem úgy van az, hogy gyere gombóc bekaplak. Ááá! Mikor összehúztam a rugót, és lekötöttem minden elemet, kiderült, hogy nem bírom kifordítani a gólyalábat (ezt meg a nép egyszerű gyermekeinek írom, hiszen ők így ismerik, a nép madarát, és annak lábát). Tehát nem gyütt' ki a teleszkópra épített rugóstag, mert a fékcső nem engedte billenni annyira, amennyire kellett. Semmi gond, le kell venni az U alakú rögzítő lemezt a gumi fékcső fém végéről, és aztán...

De nem veszem le, mert bár a szerelési könyv, és a józan ész szerint annak kellene itt lenni, nem az van, hanem ilyen távtartó izék. Igaz, ezek is U alakúak, csak máshogy. Már szétszedtem, mire eszembe jutott fotózni, így már csak leírni tudom a problémát: Szóval, amikor még egyben van a rendszer, egy sík U van betolva zárként a gumicső csatlakozójába. Amikor azt kivesszük, ki lehet húzni a nagyobb átmérőjű részt annyira, hogy a rézcső áthúzható a tartó nútján, így lehetőségünk adódik arra, hogy a hidraulikus rendszer megbontása nélkül levehessük akár a rugóstagot is. Most ezt nem úsztam meg, tehát megint kimentem a tóra, a szívatóra.

Na, de több is veszett már Versailles-nál. Az a fő, hogy dolgozhatunk. A közmunkások - akik ott szoktak ülni a házunk előtt - hogy örülnének, ha csinálhatnának valamit, de így csak a sok cigaretta... Tudjátok milyen nagy anyagi megterhelés ez nekik? Én szégyellem magam a felelősök helyett, hogy ezt teszik velük.

Mindegy, az a fő nekem jó, a többi meg le van szardíniázva.

Tehát kedves vendégeim itt a blogon, térjünk vissza a kellemes műhelybe, és nézzük miből élünk mi, meg más is, mert ám életmentő tevékenységet végeztem már megint.

Igazán dicséretes az a szorgalom, és tenni akarás, amivel körbemaszatolták feketével a rugót, de a váratlan faktort ezzel nem iktatták ki. Pedig itt nem babra megy a játék. Durvább meglepetés érheti az embert egy rugótartólap szakadáskor, mit amikor úszás közben a szánk előtt bukkan fel egy sunyin útjára engedett szartorpedó. Mint látható, a gumikarika alatt alaposan megrohadt már a lemez, és a merevítőtölcsérben kirakódott maréknyi, évezredes kosz (Na, jól van, lehet, hogy csak száz éves) alatt is megjelent már a korrózió. Naná, hiszen a víz nem tudott távozni a lefolyókon.

És a végére a nap képe.

A  kívülről szép feketére mázolt  fékszerkezetben található, szinte új fékbetétek alatt ez a járókeretes, veterán gumitömítés rejtőzködött. Természetesen a féktuskók be vannak ragadva.
Ez a szar a tortán... tőlem akár lehet habos is.

Eredeti bejegyzés: 2013. július 10. 18:57 

Megjegyzések

  1. "Egy, csak egy legény van talpon az ívóban!
    A többi meg odakint, négykézláb a hóban!' :DDDDD

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.