Ugrás a fő tartalomra

Csavar oda, csavar ide

Ma egy olyan érdekes dolgot láttam, hogy azon gondolkodtam, talán be volt csavarodva aki becsavarta.

Két csavarozó típust ismerünk a sötét oldalról: aki mindent szétszaggat, és aki nem húzza meg eléggé azt amit meg kell, de mégis van amit túlhúz.

Az első alany után maradnak hátra a kihúzott tőcsavarok, az eltört, vagy menettől lecsupaszított anyák, apák. Ezek a jelek szembetűnők, sokszor már messziről láthatók a lenyalt csavarfejek, mert általában az erő együtt jár a hanyag szerszámkezeléssel is. Nekem is volt egy ilyen kollégám. Minden reggel mákteával kellett itatni, hogy ne pörögjön úgy mint a macska, aminek ellőtték a farkát. Légideszantos volt régebben, de amikor a Bakonyban gyakorlatoztak, annyira beleélte magát a szerepbe, hogy három napig nem találták. Amikor előkerült azt gondolta ő Rambo, de a szociban ilyet nem volt szabad gondolni, ezért beutalták szanatóriumba, majd leszerelték. Persze ő is jó volt valamire. Amikor elromlott a szerszámgép, ővele vágattuk kézi metszővel a harmincas menetet, húsz centi hosszan, ötvenszer.

A második alany a végzetesen együgyű ember, aki ráadásul mindentől fél. Bár tud valamit a szerelésről, de attól is fél, hogy tud valamit. A csavarokat nem meri meghúzni, mert fél, hogy leugrik a kulcs, vagy megszakad a menet. Meghúzza a kerékcsapágyat, tudja, hogy vissza kell engedni, ott a könyv amiből olvassa a technológiát, de nem meri annyira visszacsavarni ahogy írva van, hátha kiesik a kerék. Ő is egy volt kollégám, de ő nem katona volt, hanem irodalomtanár. Szerintem színjátszást is oktathatott, mert nagyon érzékletesen mutatta meg, hogy mennyire lötyögött a kerék mielőtt meghúzta:

- Megfogtam így két kézzel, így mozgattam, és ennyire lötyögött. Ehhez a mondathoz tessék elképzelni egy olyan mozdulatsort, mint amikor egy pásztor hátulról akar kontaktust kialakítani a kecskével.

És akkor nézzük azt, ami miatt összegyűltünk ma kedves olvasók!

Valami túlbuzgó szagértő kitalálta az olyan tengelykapcsolót, ami állítható. Nem tudom mit kellett neki variálni, bezzeg másnak megfelelt a hülyebiztos szerkezet, amit csak betesz a helyére Istók, aztán mehet a móka, de nem, Csehszlovákiában megmutatták hol laknak a tuti szakemberek.

Tehát ott laknak, de nem itt. mert jött a... a... Na, hogy hívjam az ilyet?

Ez itt az állító csavar, aminek van egy különös ismertetőjele. A nút nem csavarhúzónak van benne, hanem az állító anya biztosítását szolgálja. Oda kell beütni a menetes elem peremét, persze már csak akkor, ha a megfelelő beállítást elvégeztük. Akinek nem áll rendelkezésére méret, az nyilván leméretezi a dolgokat szétszerelés előtt, mert ha nem, akkor szinte esélytelen, hogy kijátssza a megfelelő pozíciót.

A kollégám hozta az autót, és már menet közben  próbált állítani a munkahengeren, mert rettenetesen  csúszott a tengelykapcsoló. Azt gondolta, hogy valami, de nem, rögtön kiderült, ez izé. Mihelyt ránéztem a szerkezetre, mondtam, el van van állítva. - Á, nem hiszem, hogy... - tiltakozott szokás szerint, csak azért, hogy ne legyen elsőre igazam.

Megmutattam neki, hogy a záróbeütések még véletlenül sem találkoznak a nútokkal, ami egyértelmű jele annak, hogy valami minimál animal mókázott. A csavarok rendesen be voltak húzva a helyükre, úgy ahogy kell... máshol, de nem itt.

Ebben a pozícióban egy milliméteres átfedéssel taposták a rugók a kuplungtárcsát, míg a hivatalos méretnél hattal, ami nem kis különbség. Így szinte nem volt erő a tapadásban, még ha a kiemelő karok centiméternyi méret eltérését ki is bírta valahogy játszani a "szakember".

Soha nem értettem, mi viszi rá az ilyen embert, hogy szerelgessen. Talán a szükség? Az törvényt bont, meg falat, ha mondjuk hasonló szakértelemmel jár el a fékrendszernél is.

Eredeti bejegyzés: 2013. július 01. 20:50

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.