A formatervezők nagyjaiként emlegetett olaszok csak tiszteleghetnek a csehszlovák ceruzamágusoknak.
Egyesek szerint a legcsodálatosabb autókat a csizmalakók gyártják, (Ferrari, Maserati, stb) de hova jöhetnek azok a formák egy
Skodához, vagy a csúcshoz,
egy Tatra 613-hoz, mely szintén Italo design, de az i-re a pontot északon tették fel.
(Az érthetőség kedvéért megjegyezném, hogy az én számomra nem Olasz autó az, amit valamelyik stúdió tervezett külföldi megrendelőnek. Némelyiket nyugodtan letagadhatnák, mert saját nemzetüknek nem terveztek volna hasonlót. Néha az az érzésem, hogy a takarítónőnek nem kellett volna mindenhova kulcsot adni, vagy a főnök unokatestvérének fiát sem lenne muszáj munkával ellátni. Nyilvánvalóan a megrendelő igényeit próbálják meg kielégíteni, így születhetnek az olyan autók, amikhez hasonlót addig nem adtak ki a kezükből. Ráadásként a szoci hiánypolitikája véres pecsétet nyom a végtermékre.)
Rossz nyelvek szerint mindent egy Tesla orsós magnóról terveztek át négykerekűre, de hát aki megnéz egy szóban forgó orsóst, az rögtön láthatja, hogy az is a korának megfelelő világszínvonalat képviselt.
Mi ebben a rossz? Na, jó, a viaszosvászon az durva, de a műszaki cuccon nyugodtan lehetne egy Akai felirat, bár ők már akkor talán nem használtak fát, mert japánban abból kevés van.
Nézzünk egy Skodálatos műszeregységet:
Hát hol láthatott az ember még egy ilyen kifinomultan megrajzolt formatervezési kavalkádot. (Nem is csoda, hogy kifinomult hiszen több típusban rajzolgatták újra és újra) Tekintsünk rá az elegánsan balra eldobott 20-ra, majd a jobbra előretolt, jövőbemutató 160-ra. Milyen kecses, ahogy a vonalát megszakítja az üzemanyagszint-jelző origója. Párás szemünk biztosan megakadt a kettő darab kútoszlopot ábrázoló hieroglifán. Nem, nem estek az ismétlés hibájába, csak külön kiemelt helyet kapott az akkoriban extrának számító alacsony üzemanyagszintre figyelmeztető lámpácska. Mennyire snassz lett volna, ha a lencsére pecsételnek ábrát, mint a "fejlettebb" autóknál.
És itt van a Tatra 613 műszerfala. Erről már tényleg csak az istenek nyelvén lehet beszélni. A tojástartóba integrált, más autókban is szolgálatos műszeregységeket megkoronázták egy igazi egyedi darabbal, a középen látható templomablakszerű visszajelző csoporttal. Most őszintén! Hova jöhet ehhez egy BMW embléma? Arról már annyi mindent olvashattunk, a származásától, a formálódásán át, majdnem regényt írtak róla, és erre itt van ez a szerény szocialista remekmű, mely vidámságot vitt a párttitkárokat szállító sofőrök szomorú hétköznapjaiba, karácsonyt varázsolva a Balaton parti várakozások gatyarohasztó hőségébe.
Az előbbi sorok nyilván csak kifigurázásai némely autós újságíró dizájn leírásainak. Az ízlés elég egyedi dolog, ezért változatos dolog az iparművészet. Én személy szerint ugyanilyen furcsának találtam némely Lamborghini,
vagy Lotus műszerfalát, pedig ők nem abban a ligában játszottak, ahol a Tatra.
Mindenkinek köszönöm a képeket, amiket kölcsönloptam, sajnos nekem most nem volt a témához alkalmas anyagom csak ez az egy gondolatébresztő:
Eredeti bejegyzés: 2013. július 03. 20:39
Egyesek szerint a legcsodálatosabb autókat a csizmalakók gyártják, (Ferrari, Maserati, stb) de hova jöhetnek azok a formák egy
Skodához, vagy a csúcshoz,
egy Tatra 613-hoz, mely szintén Italo design, de az i-re a pontot északon tették fel.
(Az érthetőség kedvéért megjegyezném, hogy az én számomra nem Olasz autó az, amit valamelyik stúdió tervezett külföldi megrendelőnek. Némelyiket nyugodtan letagadhatnák, mert saját nemzetüknek nem terveztek volna hasonlót. Néha az az érzésem, hogy a takarítónőnek nem kellett volna mindenhova kulcsot adni, vagy a főnök unokatestvérének fiát sem lenne muszáj munkával ellátni. Nyilvánvalóan a megrendelő igényeit próbálják meg kielégíteni, így születhetnek az olyan autók, amikhez hasonlót addig nem adtak ki a kezükből. Ráadásként a szoci hiánypolitikája véres pecsétet nyom a végtermékre.)
Rossz nyelvek szerint mindent egy Tesla orsós magnóról terveztek át négykerekűre, de hát aki megnéz egy szóban forgó orsóst, az rögtön láthatja, hogy az is a korának megfelelő világszínvonalat képviselt.
Mi ebben a rossz? Na, jó, a viaszosvászon az durva, de a műszaki cuccon nyugodtan lehetne egy Akai felirat, bár ők már akkor talán nem használtak fát, mert japánban abból kevés van.
Nézzünk egy Skodálatos műszeregységet:
Hát hol láthatott az ember még egy ilyen kifinomultan megrajzolt formatervezési kavalkádot. (Nem is csoda, hogy kifinomult hiszen több típusban rajzolgatták újra és újra) Tekintsünk rá az elegánsan balra eldobott 20-ra, majd a jobbra előretolt, jövőbemutató 160-ra. Milyen kecses, ahogy a vonalát megszakítja az üzemanyagszint-jelző origója. Párás szemünk biztosan megakadt a kettő darab kútoszlopot ábrázoló hieroglifán. Nem, nem estek az ismétlés hibájába, csak külön kiemelt helyet kapott az akkoriban extrának számító alacsony üzemanyagszintre figyelmeztető lámpácska. Mennyire snassz lett volna, ha a lencsére pecsételnek ábrát, mint a "fejlettebb" autóknál.
És itt van a Tatra 613 műszerfala. Erről már tényleg csak az istenek nyelvén lehet beszélni. A tojástartóba integrált, más autókban is szolgálatos műszeregységeket megkoronázták egy igazi egyedi darabbal, a középen látható templomablakszerű visszajelző csoporttal. Most őszintén! Hova jöhet ehhez egy BMW embléma? Arról már annyi mindent olvashattunk, a származásától, a formálódásán át, majdnem regényt írtak róla, és erre itt van ez a szerény szocialista remekmű, mely vidámságot vitt a párttitkárokat szállító sofőrök szomorú hétköznapjaiba, karácsonyt varázsolva a Balaton parti várakozások gatyarohasztó hőségébe.
Az előbbi sorok nyilván csak kifigurázásai némely autós újságíró dizájn leírásainak. Az ízlés elég egyedi dolog, ezért változatos dolog az iparművészet. Én személy szerint ugyanilyen furcsának találtam némely Lamborghini,
vagy Lotus műszerfalát, pedig ők nem abban a ligában játszottak, ahol a Tatra.
Mindenkinek köszönöm a képeket, amiket kölcsönloptam, sajnos nekem most nem volt a témához alkalmas anyagom csak ez az egy gondolatébresztő:
Eredeti bejegyzés: 2013. július 03. 20:39
Megjegyzések
Megjegyzés küldése