Ugrás a fő tartalomra

A matrica utolsó felvonása

A fehér hölgy (Elefántcsontszín Karmann Ghia) eltávozott a műhelyből. Ez az esemény nem ma történt, ezért senki ne csodálkozzon, ha OT rendszámmal robogva látja az úton. A vizsgán az utána következőkkel közölték, hogy kössék fel a gatyát, mert most már ez az etalon.

Természetesen nem ülünk a tojásainkon, ölbe tett kézzel, hanem egy másik járművet szerelünk össze. Fedőneve: bazi nagy répa. Ez is egy Karmann Ghia, és valami narancs fantázia neve van a színének, de szerintem elkeverték a festékes bödönöket, vagy aki elnevezte, az csak műanyag narancsot látott... vagy denaturált narancs a neve?

Erről jut eszembe az üveg, aminek a tartalmával ma mosogatni akartam egy kilométerórát. A címkéjén kézírás: deneturáltszesz. Megmosolyogtam. Még jó, hogy nem: de nem turhált szesz. És valóban "deneturált" lehetett, mert nem bírtam a kihányt cefre szagát elviselni, de muszáj volt valamivel kiöblíteni a homokot a mechanikából, mivel agresszív szerrel nem lehet a műanyag elemeket támadni. Persze volt már olyan műanyag, amit a szesz is oldott.

Tehát öblögettem a homokot, mert a sóhernyó tulaj hozott két műszert, hogy készítsek belőle egy szépet, és jót. Az egyik mérföldes, úgyhogy sok mindenre nem jó errefelé, maximum az üveg, meg az égő csereszabatos. Megszenvedtem vele, mert valami félőrült apró darabokra tördelte, majd összeragasztotta a számlapot, mutatót. A ragasztás úgy sikerült, hogy kitakarta a kilométerszámlálót, még azt is vakarhattam, polírozhattam.

Nem fotóztam külön, nem volt eszemben,  de úgy fénylik minden mint a Bikini-atoll az 50-es évek környékén.

Persze eddig eljutni sem volt sétagalopp. A műszerfaltető egy szétmállott, törött vacak volt. Valaki már ki is dobta, meglepődtem amikor a kolléga visszahozta, hogy ebből kellene valamit kihozni. Én meg pont otthon felejtettem a varázspálcám, így a végeredmény nem lett tökéletes, de ez előtt a munkafolyamat előtt is erős késztetést éreztem arra, hogy átmenjek a piacra benyomni egy felest... mármint egy félliteres töményt.

Nem is értem, némelyik ember miért akarja elrondítani az autóját holmi műanyag szarral, amit ők famintás borításnak neveznek. Az eredeti az valóban hasonlított a természetes anyagra, de ez az utángyártott, ez valami rettenet. kezdődik ott, hogy alig van minta ráfotózva, majd kiderül,  hogy a felülete is csak sima, fénylő, de itt nincs vége a történetnek. Felpróbálom. Ránézek oldalról: csúnyán hullámos, és ez a fényessége miatt nagyon durván előjön. Nosza, ragasszuk oda! Bekenem ragasztóval, felillesztem a kesztyűtartónál, majd haladok körösztanyámék' háza felé. Na, a rádió helyénél már gyanús volt az a fél centi, amivel odébb volt a lemez préselése, de a műszerekhez érve már majd egy centiméter volt a különbség. Ott is vakarództam ahol nem is viszketett, de a tény tény maradt, ami szar az szar. Kimentem a friss levegőre, hátha valami jó ötletet szippantok magamba, de csak a szomszédok ordítását hallhattam: - Én nem vagyok idegen! Te a húgom vagy akár meg is...

Inkább visszamentem. Gondoltam átmelegítem az anyagot. Hja! Ment is szépen, csak átütött a ragasztó csomója a másik oldalról. Levettem a borítást, nem volt egyszerű. Lemostam nitropulosz hígítoszusszal. Visszapattintottam, és folytattam a melegítést. Egy idő után kétségeim támadtak, hogy célravezető lenne a dolog, de nem hagyhattam félbe. Hát, kár volt az idő bele. Nem tudtam egyenletesen odatolni a lemezt, ahova szerettem volna, ahol nyúlni kellett volna ott zsugorodott, és dettó. Azért volt bennem egy kéjes öröm amikor leszakítottam. Szálltak belőle a darabok. Szívem szerint meg is tapostam volna, de az már gyerekes viselkedés... bár ha jobban belegondolok, lehet holnap rálépek vagy kétszer, mert még most is gyűlölöm.

Nem is tudom mihez hasonlít ez a felület...

Énekelhető a különbség a két felület látványa közt.





Tehát maradt a fólia. Egyszer már ragasztottam ilyet egy Hollandnak. Hátha most sem mállik le. Ha tiszta, pormentes, zsírtalan felületre tesszük, kegyetlenül feltapad. Korrigálni is csak akkor lehet, ha még nincs odanyomva rendesen, de ha még fel is melegítjük, akkor már akaszthatjuk is magunkat, ha rontottunk. Ehhez valamiért nem írnak vizezést a felrakási útmutatóban, mint mondjuk az ablakfóliánál, de majd egyszer kipróbálom, hátha mégis működik.

Így néz  ki félkészen. Ahhoz képest, hogy mihez képest, azért nem azért...

Eredeti bejegyzés: 2013. május 07. 21:11

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.