Ugrás a fő tartalomra

A fal adja

"Itt élt, és dolgozott" olvasható egy pár ház falán. Van olyan is, amin csak egy felismerhetetlen arckép díszeleg, valamilyen beazonosíthatatlan évszámmal.

- Ez a Petőfi Ház! - közli büszkén akitől érdeklődtem az emléktábla láttán, de arról, hogy az épület mitől az ami, már csak zavartan tudott nyilatkozni.

Miután többször így jártam, az a gyanúm támadt, hogy elég valami kósza szóbeszéd ahhoz, hogy máris rohanjanak koszorúzni az önkormányzat képviselői, kitűzve pártjuk zászlaját.

"Helyezzük el a megemlékezés virágait itt a Csokonai Háznál, ahol sokáig élt, és munkálkodott, híres Magyarunk volt szomszédja unokájának az első áldozó ruháját varró szabó. Maris néni, téged sem felejtünk."

Vajon mikor kerül a műhelyünk falára egy tábla, hirdetve azt az áldozatos munkát, ami odabent folyik? Mikor vetik a Zagyvába koszorúikat azok az emberek, akik nekünk köszönhetik hőn szeretett, és sokáig vágyott autóikat?

Gondolom soha, pedig mi többet tettünk már le az aszfaltra attól az illetőtől, aki egyszer vendégül látta egy éjszakára azt az embert, aki Petőfinek mondta magát.

Két éve volt egy olyan kósza gondolatunk, hogy tartunk egy kisebb találkozót annak a pár tucat autónak ami tőlünk került ki. Egy darab tulaj jelent meg, de gyanús, hogy csak azért, mert még nálunk volt a gépjárműve.

Mi ebből a tanulság? Szolgáltatók vagyunk, akikre akkor van szükség, amikor kell valami, vagy ha gond van. Senki nem emel maga mellé a piadesztálra, hogy mi is fürödjünk a dicsfényben, amikor átveszi az autó szépségversenyen a serleget. Persze nem is kell, örülünk, ha nem töröl ki a Pofakönyvben az ismerősök közül, amikor elkészül a munka.

Miért is jutott ez eszembe: Egy jó pár napja nem jelentkeztem, mert nem volt olyan dicsőséges témám, ami fotósok vakujának kereszttüzére, mikrofonok kardcsatájára lenne érdemes. Látvány, és érdekesség szempontjából nem jelentőségteljes dolgokkal foglalkoztam. Tanulságot sem sokat lehet levonni abból amivel foglalkoztam, bár a gyerekeknek mondtam: - Na, ha nem tanultok, olyan ganaj munkát kell csinálnotok, mint apátoknak.

Láthastja a világ, így vagyon ez, ha az ember nem ismeri az ACB-ét, meg nem tud számolódani.


Ez a két dolog készült az elmúlt egy hétben. Ezüst és fekete, mint ahogy Stendhal írta volna, ha nem ragaszkodott volna a vöröshöz.

Az alumínium halmaz egy Tatra 57-es motortömb, melyet hegesztés után kellett rendbe kapni.

A szárítókeretben (milyen nagyképű elnevezés erre a kiberhelt állványra) pedig egy Tatra 613-as kipufogódobja lóg, ami teljesen új burkolatot kapott. Maga a burkolólemez bebordázása sem egy hirtelen mozdulat eredménye, de amikor ezt az erősített lemezt kézi erő segítségével akartam sablonra hajtani, olyan érzésem volt, mintha egy hegyet akartam volna felemelni. Tulajdonképpen nem csak erősítő bordákról van szó, hiszen ezek a távtartói a belső elemeknek, így nagyon figyelni kellett a mérethelyességre is.

Tehát ilyen szóra sem érdemes dolgokkal töltöttem az időt, de ugye tudjuk, így áll össze a kiállítások, találkozók sztárja, az Oldtimer.

Eredeti bejegyzés: 2013. június 13. 20:29 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fogható. Az

Rozsda marja 2.

Na, másszunk ki a sötétből! Egyszerű lemez rozsdátlanítás: Erre még akkor is szükségünk lehet, ha homokszórattunk. Sokszor maradnak apró, tűhegynyi rozsdafészkek a szórt felületen, vagy éppen nem lett rögtön lealapozva a fém, és a harmat ráharapott. Sima ügy gondolhatnánk. Rozsdamaróval bepacsmagoljuk, oszt jól van. Na, ja. Aztán meg szembesülünk az egyenetlen felületű, ragacsos anyagmaradvánnyal, amin még a festék sem áll meg. Alapszabály, hogy egyenletes, vékony rétegben használjuk a savat. Legjobb, ha a felesleget ronggyal finoman letöröljük. Ha kell, többször kezeljük le a felületet, és a rétegek közt drótkefézzük le a kifehéredett anyagot, ha véletlenül megszáradna. Én csak akkor vagyok teljesen nyugodt, ha szép szürke fémet látok, ami olyan, mint újkorában, és ezt nem lehetetlen akkor sem elérni, ha sűrű, őzbarna oxid fedi a lemezt. Ilyenkor átmenetileg lehet vastagabban használni a rozsdamarót, ne hagyjuk megszáradni, és ecsettel, műanyagkefével - vagy durvább esetben - drótkefé

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.