Ugrás a fő tartalomra

VW időmérőszerkezet - ami óra - nem megy, de visszük

Sokan eldobják a  műszerfal ketyegő díszét, ha megáll, pedig nem ördöngős dolog a javítás. Van benne egy elektromágnes. Ez beránt egy lendkereket, amin van egy kis karom, ami olyan fogazású kerékbe kapaszkodik, mint egy fűrészfog. Felhúzáskor átpattog a karom a csapott részen, majd a végállásnál egy rugó segítségével elkezdi visszafelé húzni a kereket, mert visszafelé már belekapaszkodik a karom a fog meredek részébe. Amikor lejár a rugóerő akkor zár az érintkező, áramot kap a mágnes, és kezdődik minden elölről.


Ha figyelmesen megszemléljük a képet, akkor rögtön rájöhetünk, hogy ez egy döglött szerkezet, mivel a feliratokból kiderül, az olvadóbiztosíték ki van olvadva. A másik tény még az, hogy ez nem digitális óra. Nem tudom hol van még olyan órásmester, aki ilyesmit még megjavít, mindenesetre felénk már mind lehúzta a rolót, sőt a piacon még a műhelyt is lebontották. Megfigyeltem már, hogy ezeknek az elektromos felhúzásúaknak általában nem szokott különösebb mechanikai hibája lenni. 50 évente ki kell pucolni, megkenni, és aztán minden mehet tovább. Akkor miért van az, hogy egy zsákra való "rosszat" hoztak hozzám?

1: Nem szeretnek állni, főleg párás helyen. (beragadnak a forgórészek)

2: Nem szeretik, ha a nyílásaikba (megvilágító izzó helye) mocskot töltenek, beleköszörülnek. (a fogak megakadnak, az elektromos érintkező nem tud zárni, vagy a fémportól beég)

3: A 6V nem 6 szelepet jelent, így nem egészséges 12 voltra kötni. (kiég az olvadóbiztosíték)

Az én páciensemnek ezek a bajai mind megvoltak, sőt nem csak beégett a felhúzó érintkező, hanem össze is hegesztődött az ívtől. Természetesen ezek után annyira beálltak a tengelyek, hogy többször kellett átmosni mire beindult, és jár folyamatosan.

Rengetegen lecserélték a 6 voltos órájukat akkor, amikor 12 voltosítottak. Nem feltétlen muszáj.

Egy nagy felújítócég úgy oldotta meg a problémát, hogy betettek egy rugót az áramkörbe. Nem mértem rá, mennyit jelentett ez ellenállásként, de a felhúzó akkorát vág minden alkalommal a kasznira, hogy bekapcsol az alapértékre állított ütközésjelző a riasztóban.

Én öt wattos izzót kötöttem sorba, így szép hangja van a felhúzásnak. Az izzószál nem izzik fel, így gyakorlatilag végtelen az élettartama.

Felvetették a bugyuta gondolatot, hogy ekkor helytelenül fog járni az óra. mert nem megfelelő a feszültség. Mivel csak egy mágnest táplálunk, a felhúzási idő változik ezred másodpercnyit, és ez nem befolyásolja a műszer pontosságát.

Eredeti bejegyzés: 2012. augusztus 02. 20:29

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.