Ugrás a fő tartalomra

Új év, új vég

Van aki már nyakig, van aki még szinte semennyire nincs benne a 2013. évi munkaszezonban. Így lehet az is, akitől a fékpofákat rendeltem már még tavaly. Egy hét alatt sem ért ide vele, de hát nem mindenki annyira lelkes melós. Mert mit tesz az olyan szorgalmas ember mint én, január elsején? Igen, "BÚÉK-ol", hülye SMS-eket olvas, (Sül a malac, a zsír fröcsög, boldog újévet te k.... kis aranyos hörcsög!) és kiballag a fagyba autót szerelni, mert a hiedelem szerint amit az év első napján teszel, az végigkísér 364 napon keresztül. Nehogy már ne legyen jó kis autószerelés!

Ez jól hangzik, de ennyire én sem vagyok meggárgyulva. Igazság szerint, akinek nincs használható meleg garázsa, az ne üljön télre ismeretlen használt autóba, mert rá-, meg, át is fázhat. Akaratomon kívül, én is ilyen helyzetbe kerültem, így folyamatos karbantartással, és életveszély elhárítással töltöm a szabad, és kevésbé szabadidőmet. Egy hétig takarítottam a gépet, mert olyan volt az ülése, mintha egy teknő kocsonyába ültem volna, majd a motort mentettem meg az olajsárfürdőtől, aztán... de hagyjuk a felsorolást. Tehát kicsoszogtam a fagyba, hogy kitakarítsam a pollenszűrőt, mert érzésem szerint nem akart a levegő bejutni az utastérbe.

A műanyag fedél patentjai mind le vannak törve, tömítés nincs, több éves levéltörmelék a filteren. - Ehhez az autóhoz csak szakember nyúlt! - mondta a volt üzembentartó. Na, inkább ennek a szakembernek a keze törne el folyamatosan, nem az enyém. Mire valamennyire rendbe hoztam a dolgokat, az említett törött alkatrészem annyira hasogatott a hidegtől, hogy apám szavai jutottak az eszembe: "Ha nem szégyelném, elsírnám magam". Elkönyveltem magamban, hogy egy újabb nyavalyával gazdagodtam, ami miatt csak fűtött helyiségben érzem jól magam, és visszavonultam a duplán törött nagyujjammal együtt a kályha melegébe.

A szakemberről eszembe jutott az egyik autószerelőnek tanuló gyerek. A Volánnál volt gyakorlaton, így amikor a vizsgán kértek tőle valami kétkezi feladatot, megmondta a bizottságnak, hogy ő neki adjanak sárpucolást, meg zsírozást, mert azt tanulta három évig a busztelepen. A bizottság beismerve az oktatási rendszer hiányosságát, átengedte a srácot, "majd megtanulja élesben" felszólamlással. Szerencsére az illető az első olajcserénél - amikor megkocogtatta a leeresztő csavart, hogy engedjen, és beszakadt a teknő - átértékelte az életét, és egy tíz centis kereszttel a nyakában elment hitet téríteni az éjszakai szórakozóhelyekre, addig, míg be engedték, később már nem tudom mi lett vele.

Na, de, ma már kettedike' van! Hagytam a lazsálást másra.

Szilveszter napján hagytam pihenni a saláta sárvédőt, most elérkezett az ideje, hogy a jobb oldali utángyártott párjához hasonlatos méretűre húzogassam. A lámpatökök útban vannak, ezért ideiglenes fedeleket vetek be, hogy ne nyomorodjanak a körök. A sárvédőt valamennyire kiegyengettem, de világos volt már előre, hogy semmi köze nem lesz a mérethez. Patentfogót hegesztettem a résre, majd húztam...

Majd felül is húztam, és egy speciális méreten tartó eszközt bevetve rögzítettem a távolságot. Egyszerű az eset: ahol megnyúlt egyengetéskor az elem, ott púposodott a plusz.


Hihetetlen, de 3-4 millimétertől már kifordult a sárvédő pereme. Vékony koronggal vágtam bele, de kevés volt.

Remélem látszik az ok, a pirosra melegített lemezt bordás talpú kalapáccsal verték salátalevélszerűre. Ez egy remek, ősi egyengetési módszer, amit én valamilyen furcsa oknál fogva nem szeretek, főleg ha a méretet, ívet, elhanyagolható szempontként kezelik egyengetéskor.

Eredeti bejegyzés: 2013. január 02. 18:24 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.