Ugrás a fő tartalomra

Tetőkárpit, rejtett antenna

Félre tettem a Tatra kipufogódobot, mert kételyeim támadtak a másolandó eredeti termék valódiságában. Ezt szépen megfogalmaztam.

A lényeg az, hogy folytattam a tetőkárpit kivitelezését. Még mielőtt belehasítottam a műbőrbe, be kellett építenem a rejtett antennát. Gondolkodtam azon, hogy felhasználom a belső visszapillantó-tükör fém tartórészét, és az ahhoz csatlakozó napellenző tartópálcáját a rádiójelek begyűjtésére, de nehéz lett volna elszigetelni a földtől az egészet. Mivel amúgy is kétséges volt a nyeresége, elvetettem az ötletet. A tulaj nem akart semmi látható antennát, így maradt még két lehetőségem. A hátsó ablak fűtőszálát felhasználni, vagy az ablakgumi alumínium feszítőkeretét, hurokantennaként. Mivel az előzőről hallottam már rosszat, és fogalmam sincs, hogy van-e az üvegen fűtőszál (most jutott eszembe, hogy a raktárban van az üveg, megnézhettem volna, de annyira újítani akartam - meg úgy rémlik mégsincs - hogy teljesen másban gondolkodtam) ezért a második verzióhoz készítettem elő a terepet. Tehát kihúztam a kárpit alatt egy vezetéket, ami majd a kerethez megy. Alul lett volna célszerű, de kilométernyi kábel kellett volna, és ez nagy jelveszteséggel járna, így felül megy majd a kis átkötő rézszalag. Majd ha oda jutok lefotózom, de most csak a felragasztott tetőkárpitról publikálok fotót.

Mondhatnám azt, hogy piszok egyszerű elkészíteni, és felrakni egy ilyet, és ez igaz is, ha tetőkárpitozók vagyunk. Bár vannak olyan szakik is, akik lesajnálják az eredeti kinézetet, és a kárpit saját anyagát varrják össze azért, hogy belehúzzák a felfüggesztő pálcákat, ez nem szép dolog. Ugyanis a rudacskák egy szövetcsőben futnak, és az van rávarrva a bőrre. A szövetcsőrről jut eszembe az a rajzfilm, amiben a kígyónak cipője, nyaksálja, meg sapkája van. Nos ez jó lenne neki nadrágnak, dögös, erős anyag. Le is bontottam a régit, mert újhoz nemigen lehet jutni, gyártani meg kényelmetlen, bár szoktam varrni ilyesmit is.

Megemlékeznék még a kárpitanyagokról. Van festetten pontozott, ez nevetségesen néz ki. Aztán van lyukas, meg lyukas. Nem csak a vastagságukban, és árnyalatukban különböznek. Egy a marha nagy titok a felhasználhatóságban: hogy reagál a hőre. Ugyanis nem egyszerű dolog ránc nélkül felragasztani az egész felületet. Ha pedig ránc van, akkor gubanc van. A múltkor is elővettem a melegítőt, és kezelésbe vettem a gyűrődést. Vártam, hogy feszüljön, de nem történt semmi. Most olyan szépen kirántotta belőle a forróság a kis egyenetlenséget, hogy majdnem tapsikoltam örömömben.

Eredeti bejegyzés: 2012. május 28. 19:26

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.