Ugrás a fő tartalomra

Nem mind arany, ami fekete

Ezt már régen megállapítottam, ebből is látszik, nem haszontalanul telnek a napjaim. Ha angol lennék, még talán pénzt is kapnék a tudományos vizsgálataimra, de nem vagyok az, így marad az apró. Mindenesetre azt is vizsgálni kellene, hogy mit érzett az a kisiparos, aki a karosszéria javítóelemeket olyan fekete festékkel festette, amin patkánycsapdával kell fogni egy kóbor ívet, amivel hegeszteni lehet. Amennyiben mégis sikerülne begyújtani a huzalt, olyan csodálatos robbanásokkal találkozhatunk, amit még az augusztus 20. napján tartott ünnepségek záró akkordja is megirigyelhet. Ha valami csodálatos módon sikerül tartósabb ideig hegeszteni, olyan habos varratot kapunk a gázosodó vegyi anyag miatt, hogy úszni tudna a vízen. Tehát kezdőlépésként le kell pucolni a vadonás lemezt, már ha el nem felejtjük, mint én. Mivel az egész autó folttal van tele, mint nagyapám ganajozó nadrágja, így a megszokott élre hegesztés helyett a gyorsabb, egyszerűbb átlapolásos technológiához nyúltam, hiszen csak belejavítok, úgymond besegítek egy másik mesternek.

A lapolásos javítást is meg lehet rendesen csinálni, ha így készítette az előttem ügyködő mester akkor így van. Még azt sem mondom, hogy több gitt megy rá, mert némelyik festő szaki még a sík lemezre is egy centi gittet húz fel, mintha kilóra fizetnék. Ennek az az oka, hogy biztosabban tud ívet csiszolni, mivel nem köp a levesébe egy hirtelen kibukkanó fém púp.

Így tehát én is az egyszerűbb végéről fogtam hozzá. Kis lépcsőt készítettem a lemez szélébe, amibe szépen befeküdt a másik elem pereme. Ha nincs meggyűrve egyik lemez sem, az egymáshoz feszülő felületek szinte adják az ívet, nem kell vonalzóhoz húzgálni, szabni az éleket, amik ráadásul élre hegesztéskor jobban rogynak.

Azért itt sem lehet vakon, vagy félrészegen nyomni a dolgokat, de azért könnyebben kijön az egységes felület. A sárvédő elejét még élre hegesztettem, utána ébredtem fel, hogy hol is vagyok. Másodszorra a "szigetelő" festéket felejtettem el lepucolni. Amikor már be volt illesztve a javító elem, akkor meg már hiába kapálóztam, a lapolások alatt ott maradt a szer. Úgy szétdobálta a hegesztést, mint a kőműves a misungot a volt kollégám nyári konyhájánál. Mindenhova ment, csak a falra nem, de ha véletlenül ott maradt egy kanállal, azt megcsapdosta mint szőnyeg alatt a patkányt, a helyett, hogy elterítette volna. Ez még annyira nem is zavarta a házigazdát, de amikor észrevette, hogy nagyon kifelé dől a fal, kissé ideges lett. Akkor sem nyugodott meg, amikor közölték vele, hogy ez jó, mert nem folyik rajta végig az esővíz, ezért nem ázik szét a fal.

Végezetül álljon itt ez a kép példaként arra, hogy nem tudok akkora hülyeséget írni, amit valaki ne valósítana meg. Még az első bejegyzéseknél írtam, hogy lehet vicces formákat is vágni a lemezbe, de egyszerűbb, ha határozott vonalak mentén dolgozunk. Nos, ez itt a példa a vicces formákra.

Eredeti bejegyzés: 2012. szeptember 27. 18:19 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.