Ugrás a fő tartalomra

Nem fogod elhinni, de ez tényleg jó

Elárulom, ez egy régi kép. Emlékezzünk vissza (néma csendben, főt lehajtva) ez egy 72-es 69-esítése. Hatalmas vasalótalp lámpahely tűnt el, miközben a sárvédő ívét is lejjebb kellett vágnom.


Bár nem sokat változott, de ez a mai állapot. Ha nagyon ráérnék, akkor azonos helyről fényképeznék, és egy szép átmenetes Gif-et töltenék fel, az lenne a hatásos, de egyelőre nem az ilyen alkotásokért kapom a fizetésem, így tessék ezzel beérni.

Kollégám megint hozott egy... Na, mit? Igen, Volkswagen Karmann Ghiát. - Megnézted? - kérdezte. Először nem válaszoltam, mert tele volt a szám a saját nyaki ütőeremmel, arra készülve, hogy elharapom, annyira magam alatt voltam az unalmas, és mocskos munkától, amit éppen végeztem. - Minek? - tettem fel a szellemes kérdést. - Meg kell csinálni ezt is, mint a többi százat, nem? - De ez tényleg jó, alig kell hozzányúlni. - bizonygatta a kartárs.

Ide rakhatnék egy bármilyen Karmann emésztési végterméket, ezért nem is mellékelek teljes alakos képet, aki akar, nézegessen vissza az előző bejegyzésekhez, találni fog, az biztos. Viszont ennél figyelemre méltó az egyedi távtartó komplexum, és a különleges eljárással érlelt tetőkárpit maradvány, mely látványával, aromás illatával, és a minőségi, szarosvíztiszta mezőgazdasági fólia kitekintőablakával, varázslatos egyéniséget ad ezen remek régiségnek.


Amikor nézegettem a "nem nagyon kell hozzányúlni" autót, megkérdeztem  Jóska bácsit, hogy hol is van az a jó alany, amit mondtak. - Ez az, nem? - nézett rám értetlenül.

Anyám! Összetört, rosszul javított, rozsdahalmaz. Az ilyentől óvok mindenkit. Vegyen inkább egy csendes végelgyengülésben elrohadt autót, de az ilyennel dupla a szívás, mert másnak a "jól meghegesztem, hagy legyen tartós" szétkent taknyában tocsoghat nyakig.

Nem elég, hogy nem fogja tudni, hogy miképpen nézett ki eredetileg az autó - így nem is tudja olyanra helyreállítani - de ráadásként a szétbontás is rémálommá fog válni, a kellemesen köhögős rozsdapor, egérszar, patkány hónaljszőr nyelés helyett.

A következő, "mi van a képen" rovatelemen jól látható a példa, amint végighegesztettek egy, amúgy gumitömítésre feszített, fél méteres szakaszt. Még szerencse, hogy a kollégám hozott egy plazmavágót a németektől, így viszonylag könnyen hárítottam az akadályt, de akinek csak sarokcsiszoló, vagy vágó áll rendelkezésre, az kitérhet a hitéből.

Ja, a plazma. Mondom neki, rendben, hogy súlyos tízezrekkel olcsóbb odakint ez az eszköz, mint itthon (de, hogy miért??) de mi lesz ha elromlik? Vissza viszi javíttatni? Aszonygya', majd sűrűn imádkozunk, hogy ne romoljon el. Na, ez nem megy neki, mert az első órában olyan jellegzetes hangot adott a gép, ami egyértelművé tette, hogy az elektromos levegőszelep után szétment benne a csövezés. Érthetetlen, hiszen ez egy német holmi. Persze, egy kis idő után megtaláltam rajta a fél milliméteres, elmaszatolódott feliratot, mely felfedte a kínai származását.

Akkor most mi van? Lemelegítettem róla a garancia szalagot, majd levéve a fedelet, visszatoltam a csövet a helyére, meghúzva a laza bilincseket. Ugye, használt az ima, mégis jó a gép.


Eredeti bejegyzés: 2013. január 28. 20:33

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.