Ugrás a fő tartalomra

Ne sétálj a pofonfa alatt!

Tudjuk, hogy leesik egy-két pofon, de azért önként, dalolva aláballagunk.

Kollégám megkérdezte mennyi idő lenne kicserélni két küszöböt, meg két kerékjárati ívet. A "nem tom" válaszomra felhördült, hogy akkor ki tudja? - A jó isten a tudója mindennek. - mondtam, de lehet az ördög keze is benne van a vajlingban, amiben a szart kavarják.

Két esetben nem lehet előre kalkulálni a munkaidőt: amikor még soha, senki nem csinált olyasmit, amire készülünk, és amikor restaurálunk. Egy eredeti állapot helyreállításánál (vagy megfelelő javításnál) mindig bejöhet a színre olyasmi, amit nem tervezhettünk be előre. Mondjuk egy megrongált Picasso képet akarunk kijavítani, amikor észrevesszük, hogy egy Leonardo da Vinci által festett remekműre mázolt az absztrakt fószer. Ez igen gyakori eset, de vegyünk egy másik példát az autók világából! Az említett küszöbcsere esetében minden tiszta volt. Még egy kis kottát is kaptam, hogy tudjam mit kérnek elvégezni. A rajzocska igen sematikus volt, ha a kollégám nem mondja, hogy egy autót ábrázol, akkor én egy szivacsnak nézem, aminek a sarkain bojtok vannak. A papírra vetett megjegyzések sem sokat segítettek, mert nem vagyok valami jó ákom-bákom fejtésben. Hoztak még egy kartondobozt is, amiben sok kis lemezke volt, gondosan, és ami a lényeg, olvashatóan feliratozva. "Első doblemezjavító". - állt az egyik darabon, amit rögtön oda is tettem a lyuk elé. Jó is lett volna, ha nem az oxidot pucolta volna valaki fényesre. Mindannyian ismerjük a keményre összeállt rozsdát, amit csak mechanikus beavatkozással lehet eltávolítani. Na, ez is olyan volt, de valaki azt gondolta, hogy még lemezt lát. Tehát beavatkoztam mechanikusan, vagyis odavágtam egy hegyes kalapáccsal. A lyuk azonnal kétszeresére nőt, ahogy szerterepült a porózus vasmaradék.

Így történt, hogy a javítóelemek gyors feldobálása helyett beleszaladtam a pofonba, vagyis egy egész napos hátsó doblemezjavításba. Nem volt ott a rajzon a meló. Lehet nem is kellett volna megcsinálnom?

És még itt korán fotóztam, mert a stabilizátor rúd is körbe volt rohadva. Ez a kép nem is szemlélteti a kínlódást megfelelően, mert a háromszoros lapolás miatt volt amit belülről kellett javítani. Ez a legrohadtabb hely egy Karmannál. Külső erősítő lemez, doblemez, padlólemez kavalkád, amit egy-két részen még plusz merevítővel is megbolondítanak. Hiába kenik be finom illatú műanyagtömítővel vastagon, annyit ér az egész, mint múmián a balzsam. A finom illat akkor jön ki a legjobban, amikor hegeszti az ember a környező területet. Egy kiló ilyen anyagot ha meggyújtanánk, akkor egy több ezres tömeget szétlehetne vele oszlatni. Szent meggyőződésem, hogy vegyi fegyvert akartak készíteni eredetileg, de ez sikerült, így felhasználták tömítőanyagként, ne menjen kárba. Egy idő után már nehezen viselem a szagát, de még a ruhába is beleissza magát, ahogy a lányom mondja: "Hányós szaga van". Na, tényleg kell tőle gyomrot fordítani. Szerintem a tűzoltók nem szívnak annyi füstöt mint én, de hát kell ennyi élvezet az életbe. Ihaj-csuhaj, égessük mind a két végén a gyertyát, de tudjátok mit? Meggyújtom még középen is. Lemosom a kezem egy kis nitróval, ami bőrön át felszívódó méreg.

Egyszer a sógorom arcon festette magát, ezért lemosta a szeme alatt, ő is nitróval. Az akció után, komolyan elkezdett aggódni, hogy megvakul. Nem nevettem rajta, (hangosan) amikor lendületből szaladt ki a kerti csaphoz, csak elé ugrott az ajtófélfa.

Na, talán... Szóval ide sem lehet csak úgy feltenni a borítást, mert nincs ütközőtartó. Nincs rajta a cetlin, lehet drótozni akarják a lököst. Azért csak kijavítom, talán nem vernek meg érte.


Eredeti bejegyzés: 2012. szeptember 25. 19:51

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.