Ugrás a fő tartalomra

Ne haladjál, fáradjál!

Pontosan így szól az idézet: "Nem sokra haladtunk, de legalább jól elfáradtunk."

A rokonságomban igen gyakran hangoztatták ezt a mondást, mert fura népek vagyunk. Mindenki mocsokul dolgozott, mintha az élete függött volna tőle. Hatszor annyit teljesített, mint más, és mégis kevés volt nekik. Ez a hozzáállás volt akinél forintot kamatozott, volt akinél betegséget, de a lényeg az, hogy a munka a lehetőségekhez képest, maximális minőségben elkészült.
Ebben a szellemben nyomatom én is a napi teendőket, de néha úgy érzem lehetetlenre vállalkoztam, és tehetetlen vagyok. Például, megfogott hosszú percekre egy egyszerű, három csavaros díszléc. Az elv szerint be vannak hajtva a csavarok a lemezbe. A díszléc aljában van egy hosszanti nút. A nútban három bemunkálás található, ahova bemennek a csavarfejek, hogy a lécet eltolva, becsússzanak a nútba. Tehát ez az elv. A valóságban pedig a cín alatt elvékonyodott lemezben elbillen a csavar, és ékként fékezi a lécet. Méghozzá rögzítő fékként. Se ki, se be. Nagy nehezen - kisebb véráldozat árán - visszahúzom a lécet, és újra próbálkozom... vagy ötször. Megpróbálom egy késsel megtartani a csavart, hogy ne dőljön el, de nem jön be. Odább fúrom a csavart, de  ott is billen. Nem akarok trappistát csinálni a lemezből, de nem jön a megoldás. Nagy nehezen, kitapogatom a csavart belülről. Készítettem egy horgolótűhöz hasonlatos szerszámot, ezzel visszarángattam a csavarszárt egyenesbe. Már csak okosan meg kellett támasztanom a rögzítőelemet, és jöhet a menet.

Lassan alakulnak a dolgok,  de azért születnek szép dolgok.

Kollégám kedvenc kis motorja, amin azért én is alkottam egy-két dolgot.

Közben alakul a szürke eminenciás is.

Felkerültek a krómok. Sajnos ez nem volt ilyen egyszerű, hogy csak "felkerült". Kolléga kifestette belülről az ütközőket, de nem törölte le a fényes felületre átfolyó festéket azonnal. Kaparni nem nagyon lehet a krómot, mert nem olyan masszív. Mosogattam nitróval. Kellemes móka. Majd összeszerelés, beállítás, oldalsó tartó készítés, megint beállítás: 4 óra.



Viszont nem értem a gyöngyözött szellőzőrácsot. Vagy minden lenne matt, vagy lenne az is krómfényű. Amúgy is olyan, mintha ezüst festékkel lenne leszórva. Azért nem tetszett a fényes (nem nekem) mert a lamellák tetején tükröződő másik elem miatt, úgy tűnt, hogy hullámos a felülete. Ez miatt elég lett volna csak a lamella tetejét mattítani, a borda eleje maradhatott volna fényes. Talán ezt is át kellene még gondolni.

Eredetei bejegyzés: 2012. június 11. 18:03 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.