Ugrás a fő tartalomra

Mocskos kilométerszámláló visszaforgatók

Nem is gondolná az ember, de egy kecske meg pláne nem, hogy az autó újjáépítésnek milyen szerteágazó hajtványai vannak. Elkezdek valamit csinálni, és ebből a valamiből lesz sok kis valamicske. Nem vagyunk mi híres autókereskedős műsor, ahol úgy promótálják a krómtisztító pasztát, mint a legkülönlegesebb varázsszert, és még jó közeliket is mutogatnak az autó műszereiről, amiknek lehet, hogy már fényesek a keretei, de az üveg mögötti kosztól alig látszik a mutató.

A múltkor már "adtam egy órát". Mostanra már nagyjából beállt, talán vége is lesz a próbajáratásnak. Többszöri átmosás olajozás után pontosodik az idő, nemsokára szolgálatba állhat... akarom mondani mehet, mert azért már mégse álljon az óra.

Ezek után sorra került a kilométer mutató egység is. Természetesen ezt is szétpattintottam. Finoman törölgettem a számlapot: - Jé, de sárga ez a mutató, az órán nem ilyen! - tapintottam meg, és az egyszerű mozdulattól három darabra robbant. Na, ezért volt sárga, valami rossz anyagból fröccsöntötték. Szerencsére volt még egy ilyen mutató, de ha nem lett volna, akkor reszelek.

És akkor jött a sok nulla.

A képen persze vonal, meg 2, meg 3, meg egy kis 4, de ha nagyon megnézzük még az öt is látható, de a nullák azok nem, mert ők már a helyükön vannak az ablak alatt. Miután ezt ennyire érdekesen kitárgyaltam, megemlékeznék az első felújításaimról, amikor a rutinos öreg rókák mondták, hogy fúrógéppel kell visszaforgatni az órát. Na, addig kétszer fial a tyúk mire az visszaforgatja. Én már akkor is türelmetlen voltam, és ez azóta sem változott. Inkább kiakasztom a fogaskeréktengelyt. A vége csak egy kicsit van szétnyomva, a tűreszelő egy perc alatt simává teszi, és máris kilehet billenteni az egészet annyira, hogy kézzel beforgatható a kívánt pozíció. A modern világunkban már nem sajtolom ismét szét a rúd végét, csak egy kis kétkomponensű ragasztó kell, és már le is van biztosítva.

Mire kellhet egy mosószeres flakon ide? - tehetné fel valaki a kérdést, ha tudná, hogy azt is beépítettem. Rettenetesen fakó volt az index visszajelző. Úgy látszik, ennél a szériánál nem volt megfelelő a műanyagok minősége. Tehát szétvágtam egy átlátszó, sötétzöld flakont, megmattítottam finom csiszolópapírral, és beragasztottam. Mindig is mondom, ne dobjunk el semmit, ami még valamire jó lehet.

Eredeti bejegyzés: 2012. augusztus 07. 20:14

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.