Ugrás a fő tartalomra

Kend ne kenje be!

Még mielőtt kenem... vagy nem, egy "humorzsa" a Híradóból:" - Akár mínusz 15 fok is lehet, ez azért baj, mert 0 fok alatt a só már nem fejti ki annyira a hatását."

Hát, most komolyan! Most akkor nulla fok fölött kell sózni, mert akkor hatásosabb?

Ezek után lássuk a kencét! A kollégámmal vérre menő küzdelmet folytatok réstömítőzés terén, mert nem értünk egyet valamiben. Azt tudja mindenki, hogy kenni kell, de hogy hova, azt nem. Én kidolgoztam egy elméletet, talán már ideje lenne, hogy megírjam a doktorimat belőle (egy kicsit innét, egy kicsit onnét).

Nos, képzeljünk el egy akármilyen lemezszerkezetet, ami a ponthegesztéseknél össze van lapolva. Az ugye mindenki ellőtt világos, hogy a lemezek nem fognak tökéletesen összesimulni, így a lemezek közé behatol a nedvesség. A nedvesség lehet zárt térben a levegőből kicsapódó víz, egyéb helyről csapódó pocsolya, vagy éppen a tisztasági mániánk miatt odairányított, sugárban zubogó nedű.

Minél pontatlanabbul gyártották le a javítóelemet, annál nagyobb lesz a rés, sokkal nagyobb a behatolási veszély, de érdekes mód, ezek a helyek mégis kevésbé fognak elrohadni, mert öntisztulók, száradók, hiszen a nagy rés könnyen tud öblítődni, míg a szűk illesztésben a finom por fogságában, vagy csak úgy magában, pang a víz. Ráadásul a nagy résbe még festéket is be tudunk vinni, ami nem kicsit hasznos dolog.

Ekkor jövünk mi a kencénkkel, és bekenünk mindent, ha kell, ha nem.

Van egy ilyen lemezkupacunk 4 centinként összepontozva, ott, ahol a metszeten összeér a két vonal. Akár felülről, akár alulról bemehet a víz. Tehát legtisztább, ha mindenhol lezárjuk. Igen, így lenne a jó, de nehezen hozzáférhető helyeken nem lehet tökéletes munkát végezni, előfordulhat, hogy marad egy kis rés. Ha felül marad, de alul nem, kész a zacskó. Ott fog benne lötyögni a lé, és oxidálja a lemezt. Ha alul nem kenünk, akkor bemegy a víz, aztán meg ki... egy darabig, de aztán az említett por - vagy csak a folyadékok azon érdekes tulajdonsága, hogy például megáll a szívószálban, ha befogjuk a végét - megfogja a lemezek közt.

A Karmannoknál jellemzően ott rozsdásodott a kaszni, ahol kifolyókat készítettek.

Egyszerűsített ábrázolásban valahogy így gondolták. Egy részen széthúzták a lemezt, és szevasz.

 Na, most ha megnézzük az előtte levő ábrát, láthatjuk, hogy a víz nem csak a csőszerű képződményen keresztül fog közlekedni. Hiába kenjük el a tetejét, alját a lyukig, a két lemez közé, oldal irányban is be fog hatolni a lecsó. A csövecske oldalát lezárni szinte lehetetlen, de azért próbálkozni lehet üregvédővel, de csak tömítőzés után, mert a viaszra nem ragad a kenőcs. Üregeknél alaphelyzetben kívülről tömítünk, belülről meg csak az üregvédő anyag kap helyet, de az jó vastagon, hagy folyjon. Tehát a legnagyobb hiba, ha belülről kencézgetünk úgy ahogy, aztán meg kívülről szuperül takartatunk. Ez a szatyor effektus, annak idején a Skodáknál gyönyörűen meglehetett szemlélni, ahogy tenyérnyi helyeken állt a víz a nylon alatt.

Végkövetkeztetés: Legjobb recept,ha alul lezárunk, felülről meg kiöntjük vízkiszorító anyaggal, úgy, hogy ideiglenesen bedugjuk a kifolyókat, elősegítve a folyadék egyenletes terülését.

Eredeti bejegyzés: 2012. december 10. 20:54

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy Hyundai teszt

Tulajdonomba került egy profinak kinéző Hyundai HYD-82250SV sarokcsiszoló, ami árát illetően, és a hivatalos leírás szerint is, barkács felhasználásra készült, de ennek ellenére meglepő teljesítményt nyújtott.   A megkapott készülék címkéje más mint a hivatalos fotón, jobban hasonlít a Bosch színsémához, nem is tudom miért... Tehát így néz ki A Bosch köszörű meg ilyen, Ugye teljesen más Akinek nem tetszik a dizájn, az vehet más gépet, más színben is Na, de lássuk mit is kaptunk annyi pénzért, amennyiért a lenti képen látható gépet is megkaphatjuk, ráadásul kofferben, ha jó helyen keressük.  A kicsomagolás és összeszerelés után következhet a próba. Megy! Nem megy... Ahol a fordulatszámszabályzó elektronika van a burkolat alatt, kellemetlenül meleg a szerkezet. Kihúzom, bedugom. (Ez még mindig egy gépteszt.) Újra megy! Ja, már nem. Kihúzom bedugom, beindul. Egy perc köszörülés után az egész gép olyan forró, hogy csupasz kézzel csak fakír üzemmódban fo...

Japán csapás

  Apám mondta: „Fiam, egyszer lesz, ami még nem volt.” Na, itt van! Egy német Japánból. Tudtam, hogy létezik, de nem hittem el. Hajime! Csak azért, hogy stílusos legyek.                                                                               Mentem hétvégén melózni, és egy furcsa Karmann Ghia várt az udvaron. Rögtön éreztem, hogy valami nincs rendben vele. Óvatosan jártam körbe, hátha robban, vagy valami más viccességet rejt. Hát, találtam rajta viccesnek mondható dolgot is, de inkább érdekesnek nevezném azt a stílust, amit képvisel. Már azzal figyelemfelkeltő a megjelenése, ahogy a megszokott beállásának ellenkezőjét mutatja az autó, mert ugye ez a darab a farát tartja fenn, és nem az orrát túrja az égbe, mint a típustársai.

Mit lehet erről mondani?

Hoznak egy halom valamit, és autót épít belőle az ember, ennyi. Már nem rettenek meg, amikor egy ilyen kupac begördül.  Hozzáfogok, aztán majd lesz valami. A két lényeg: orr és far.  Orr  Még orrabb  Far  Van amit teljesen le kellett gyártani Aztán kezdtek összeállni a dolgok  Részben új,  részben mindent megteszek, hogy a régi visszakerüljön A hézagok a lényegesek  Szörnyű javítások Pár dolgot át kellett alakítani, hogy autentikus legyen Ez a rész is teljesen hiányzott Ütköző próba Az ütköző alapját is én gyártottam és kész.  Ennyi, egy pár összedobált kép.